Huis kopen in deze gekte, do's en don'ts

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 1 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.685
    18.759
    113
    Vrouw
    Bij ons worden de prijzen bewust lager gezet om veel kijkers te lokken.
    Als een huis 400 000 staat en dat is uw budget moet je eigenlijk de moeite niet doen om langs te gaan.

Heel triest systeem.

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.676
    113
    Sorry ik dacht dat ik gereageerd had, maar na 6 weken uiteindelijk gelukkig verkocht. Maar wel voor de vraagprijs, was niet o s doel had liever iets neer gehad wij hadden lager ingezet zodat het iets hoger werd. Maar wij waren er klaar mee dus aangenomen het bod.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.676
    113
    Hier zie ik dat huizen soms snel gaan vooral als je af zijn, maar ook opnieuw er op komen en dan flink verlaagd. Maar uiteindelijk zijn de vraagprijzen nog absurd voor wat je krijgt qua oppervlakte.

Beausecret vindt dit leuk.
  4. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Geen pijl op te trekken dus. :| We gaan het gewoon zien, voor ons ook weer learnings! We schakelen wel onze aankoopmakelaar in. Het fijne is dat we niet weg moeten perse, alleen als er echt iets wat voor ons voldoet voorbij komt. Ben benieuwd!

Wel balen voor jullie dat het minder opleverde dan gehoopt. Zo zie je maar dat het snel kan gaan in deze markt,

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.676
    113
    Ik denk dat je het tegenwoordig wel zonder aankoopmakelaar kan doen, bij oms kwam uiteindelijk maar 1 iemand met van de 7 kijkers.

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Jammer dat het bod lager was dan gehoopt, maar wel heel fijn dat het huis verkocht is. Rare markt momenteel. Ik zie hier een verdubbeling van het aanbod huizen tov het dieptepunt. Blij dat ik helemaal gelukkig ben met waar ik zit.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.676
    113
    Ja hier idd ook heel veel aanbod, keuze zat. Onze koopster is zelfs 2x geweest bij ons huis om te kijken. Nou dat gebeurde jaren niet.

8. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Eigenlijk ook te zot dat dat niet meer kon. Er werden geloof ik huizen gekocht vanaf foto. Dat kan toch niet! Dus wat dat betreft is dat wel een verbetering. Alleen tja, een nieuw huis kopen en je oude verkopen is wel spannend nu.

Neuzeke vindt dit leuk.
  9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Wij zijn op zoek naar een tweede en misschien derde huis voor in de verhuur, (afhankelijk van de kosten) maar ik merk dat ik het echt zonde vind om geld geld in een huis te steken die t.o.v. een jaar of anderhalf geleden ineens een ton of meer kost. Maar ook de hogere rente nu, ik denk dat die nog harder mee speelt in mijn terughoudendheid. De bedoeling is om het huis/huizen nog (tientallen) jaren aan te houden, dus wie weet wat de woningmarkt tegen die tijd doet maar het zorgt er voor dat ik dus maar blijf scrollen op Funda en verder niets doe.:rolleyes:

10. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Wij hebben ons huis ook net verkocht onder voorbehoud. Uiteindelijk hebben we 6 kijkers gehad (wel op 4 bezichtigingsdagen), waarvan 2 interesse hadden. 1 bod net iets boven de vraagprijs, de andere geïnteresseerde moest eerst nog langs de hypotheek adviseur om precies te kijken hoe en wat.
    Die gekte van wat het een tijdje geleden was, hadden we nu niet meer. Zei de makelaar ook.

11. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Wij hebben een huis bekeken, maar denken er toch aan om iets minder dan de vraagprijs te bieden. Ben benieuwd.

12. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Ben ook benieuwd hoe jullie ervaring nu is op de woningmarkt. Wij hebben een woning gezien die volgens ons voor een halve ton tot een ton teveel te koop staat. Vrijstaand, ruime tuin, maar enorm ouderwets (sinds jaren 80 niks meer aan gedaan) en niet zo best geïsoleerd. Label C, maar boven nog enkel glas, convector putten, oude CV ketel, etc. Door de veroudering moet er zeker 100-150k in om het te updaten en beter te isoleren.

Zou zoiets nu nog snel verkopen? Moeten we snel reageren en overbieden, terwijl dat totaal niet passend is bij de staat van het huis en vergelijkbare huizen die de afgelopen weken te koop stonden voor ca 50.000 minder? Gevoelsmatig wacht ik liever een tijdje en doe dan een lager bod als hij nog te koop staat. Maar is de markt alweer zo afgekoeld?

Nou geen idee wat ik hier mee wil bereiken, maar misschien heeft iemand recente ervaring hiermee of tips.

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Mag ik vragen waarom jullie iets onder de vraagprijs willen bieden? En welke regio? Hier wordt er echt nog volop overboden.

14. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Hoe weet je dat er nog volop overboden wordt?

15. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.084
    1.073
    113
    Wij hebben recent een huis onder de vraagprijs gekocht in het midden van het land, kleine stad. Woning tussen de 10 en 15 jaar oud, goed geïsoleerd, tussen de 3,5 en 4 ton. Had ik ook niet verwacht na alle verhalen...

brownielover vindt dit leuk.
  16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Bij ons in de straat is onlangs nog een huis 40 duizend boven de vraagprijs weggegaan en in onze wijk, vooral wat nabij gelegen straten staan zo nu en dan nog wat huizen te koop. Viavia hoor ik dan waar ze voor weg zijn gegaan. Maar de vraagprijzen blijven hier ook enorm stijgen.

17. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    In welke prijsklasse? En welke regio? Als je wilt delen!

We hebben het huis bekeken en ons gevoel zegt: dit is wat we ervoor willen geven, omdat we ook nog wat afwerkingen zien en het is ons het dan niet waard flink te overbieden. Plus.. we zitten in principe goed waar we nu zitten. Geen haast..

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Dan is dat toch goed? Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is. Dan kan je later ook geen spijt hebben.

Syane en Beausecret vinden dit leuk.
  19. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Wij wonen in Drenthe en de prijsklasse varieert tussen de 275.000 en ongeveer 500.000 in onze woonwijk.

Als jullie gevoel zegt dat je dat er voor wilt geven is het prima toch? Zou fijn zijn als het jullie lukt :)

20. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Bod is geaccepteerd, onder de vraagprijs! Het kan dus (weer)?

GossipGirlxoxo, Krv, Rizzoli en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina