Huis kopen in deze gekte, do's en don'ts

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 1 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    De voorwaarden zijn zeker belangrijk maar dan nog ligt het eraan wat voor soort verkoper het is. Die puur voor het hoogste bod gaat of meer waarde hecht aan betere voorwaarden of de gunfactor. En als hij zo’n makelaar heeft is het ook de vraag hoe hij het natuurlijk naar zijn verkoper overbrengt.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Jeetje zou haast denken dat het over de makelaar gaat die ons laatst een huis heeft laten zien. Ook zoooo glad en blies hoog van de toren.

3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

regio Amsterdam? Schat jaar of 30, donker half lang golvend haar met veel gel/wax naar achter gekamd. Zoontje van de baas trouwens. Mijn broer was hem met bezichtigingen vorig jaar een paar keer tegen gekomen en wist meteen wie ik bedoelde en deelde het gladde gevoel.

4. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Haha nee regio Groningen. Bij ons is het de “ directeur” zelf. En ben eigenlijk wel volledig genezen van hem, ware het niet dat er volgende week een woning op de markt komt die wij toch waarschijnlijk wel willen bekijken :oops:

5. GossipGirlxoxo

Ik durf heel voorzichtig te zeggen dat ik een huis heb gekocht voor mijn moeder. We hebben hem gisteren bezichtigt en hier voelde ze zich niet opgesloten en wel op haar gemak. Op loopafstand van mij (dochter hoeft geen straatje over te steken) zonder tussenkomst van makelaar, het huis staat nog niet op de markt. Morgen bel ik onze notaris voor het opstellen van het koopcontract en als de handtekeningen zijn gezet dan durf ik pas weer adem te halen. Maar ergens denk ik (wil ik geloven) dat mijn vader me een beetje geluk heeft toegezonden.

Novi, Zara75, Syane en 18 anderen vinden dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
  7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wat fijn! Is dat dat huis waar je het over had? Van die man, die je kende en had gezegd jullie de eerste optie te geven?

Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Fijn gossipgirl!

9. GossipGirlxoxo

Ja die inderdaad!

Syane en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wat fijn @GossipGirlxoxo

Wij hebben gisteren 4 kijkers gehad, waarvan er 3 enthousiast waren. De 1e heeft hier ook in de straat gewoond en wil graag terug. Heeft ook geboden op het huis van de buurman van 2 huizen verder, maar had net niet het hoogste bod.

De 3e is ook bij de buurman geweest, maar heeft geen bod gedaan (wel geboden op een andere 2 onder 1 kap woning in het dorp).

Ze kunnen tot 13 december 17.00 uur een bod doen. Ik ben heel benieuwd.

Bailey07, Syane, Liana84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Nee, helaas helemaal niets..
    De makelaar had zaterdag wel en mail gestuurd dat de eerste kijker, die had aangegeven het huis niet te willen, nu had gevraagd of de muur tussen de keuken en hal een dragende muur was(zodat hij er een grote keuken van zou kunnen maken). Bevestigt via de tel dat het geen dragende muur is en er dus uit kan.. Benieuwd of hij zich toch bedenkt.
    Andere foto’s staan er op en is nu vaker bekeken. Ben alleen bang dat er de aankomende tijd om ook weinig komt ivm drukte van deze maand..
    Lief dat je het vraagt. Hopelijk kan ik snel iets anders vertellen..

12. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
  13. GossipGirlxoxo

wat een spanning dames, helemaal omdat je overal leest over huizengekte en dat het zo snel gaat overal. Onthoud goed je hebt er maar 1 echt nodig om te verkopen hè!! Ik duim voor jullie op snel wat meer kijkers en vooral mooie biedingen. Liefs!

14. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

@GossipGirlxoxo: wilde nog reageren op de gladde makelaar, maar lees dat de situatie er voor je moeder (en jou) al veel beter uitziet: fijn! Hoop dat dit snel in orde komt dan nu voor jullie. Het geeft zoveel onrust.
    Maar wat vreselijk zeg, zo'n gladjakker! Ook al verkoopt ieder huis zichzelf ondertussen, dan nog hoef je als makelaar toch niet de complete hufter uit te hangen.

@Lindah: het komt vast in orde hoor! Vroegah stonden huizen maanden te koop. We zijn het gewoon niet meer gewend, maar stel dat het nu 4 weken duurt of zo, dan is dat nog prima :) Soms laten kijkers het ook al bij voorbaat afweten omdat ze geen zin hebben in die rat race of omdat ze denken: dat loopt toch storm. Als ze dan na 2 weken zien dat het huis nog te koop staat, heb je kans dat ze het wel aandurven om een afspraak te maken :thumup:

GossipGirlxoxo en Lindah vinden dit leuk.
  15. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    @Elsa86 en @Lindah hoe gaat het bij jullie?

Ons huis komt vandaag op Funda. Super spannend. Ben benieuwd!

Kolibrie2, ellalovescoffee en Zara75 vinden dit leuk.
  16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    klopt, hier komen er een hoop Rotterdammers wonen. Want het is hier goedkoper én binnen 15/20 minuten zit je in hartje centrum.

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Zo hadden wij afgelopen zomer een makelaar die letterlijk zei: Als jullie 5k meer bieden dan rolt het balletje jullie kant op en is het huis voor jullie. Maar we moesten dan wel dezelfde avond nog beslissen. Hij was dus heel fout bezig, want hij wist hoe mooi we het huis vonden, dus hij was gewoon de prijs aan het opdrijven. Bah, puur misbruik maken. :rolleyes:Dit voelde zo verkeerd dat we afgehaakt zijn.

18. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Jemig, ons huis staat krap 2 uur op Funda en er staan al 7 bezichtigingen gepland.

Lomo, Kolibrie2, Bailey07 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    :eek::thumup:

Liana84 vindt dit leuk.
  20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    De 1e bezichtiging had vorige week al aangegeven geen bod te gaan doen, omdat zij een kavel hebben kunnen kopen. De 3e heeft vandaag aangegeven ook geen bod te gaan doen, omdat zij ook een kavel hebben gekocht. Van de 2e niks gehoord. En de 4e heeft gisteren een bod gedaan van 390.000 euro, onder voorbehoud van financiering, met aanvaarding 10-10-2022.
    We hebben dus heel veel geluk gehad dat zij een bod hebben gedaan. En ook nog flink boven onze vraagprijs.

Maar bij jullie al 7 bezichtigingen :eek:

Bailey07, Liana84 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina