Dag Dames, Een aantal keer per jaar heb ik ongelofelijke pijn in mijn hoofd, dat begint met een ontzettende sjacherijnigheid de dag ervoor. De dag zelf sta ik er mee op en zit het alleen aan de rechterkant, een scherpe aanwezige pijn. Soms lost het 's avonds op en ben ik bekaf e soms ga ik er mee naar bed. Geen aura's, wel een misselijke zweem. Ik ben géén hypochonder, het zal wel een onschuldige hoofdpijn zijn, maar zou dit migraine kunnen zijn? Hoe uit zich dat bij jullie?
Dit kan zeker migraine zijn helaas. Ik merk zelf niets de dag ervoor en ook geen aura's of wat dan ook. Ik sta inderdaad vaak met, voor mijn gevoel dan, normale hoofdpijn op en dit wordt dan alleen maar erger. Ook bij mij vaak aan 1 kant. Ik gebruik dan sumatriptan. Omdat ik nu zwanger ben moet ik er voorzichtig mee zijn maar gelukkig maar 1 x migraine gehad tijdens deze zwangerschap. Veel sterkte ermee!
Klinkt zeker als een migraine. Ik heb al jaren last van migraine en bij begint het met een kloppend gevoel aan me rechterkant. Als ik dan niks inneem (ibuprofen) wordt het erger. Uiteindelijk kan ik dan geen licht meer verdragen, harde geluiden en prikkels. Dag na de migraine ben ik ontzettend moe!
Klinkt als migraine. Zoals ik hem heb: De dag ervoor is het bij mij meestal juist dat ik teveel energie lijk te hebben. Dan sluipt het langzaam erin. Ik sta duf op met een wolk gevoel. Dan rond een uur of 16.00 begint het ( altijd rond die tijd al 10 jaar lang elke maand). Dan heb ik het 48 uur lang. De laatste 8 uren zijn gelukkig al minder heftig. Ook altijd aan 1 kant.
Dat zou zo kunnen. Ik heb meestal een hoofdpijn die langzaam op komt. Laatst viel pas op dat ik mijn bril die dag vaker af die wanneer ik later die dag echte migraine heb. Meestal zijn het de dagen waar ik me net niet helemaal lekker voel, inderdaad wat misselijk gevoel. Als ik geen pijnstillers neem (paracetamol/ibuprofen) is het aan het einde van de dag zo erg dat ik moeilijk licht kan verdragen. Bij inspanning is het veel erger.
Oh ja ik ben trouwens ook vrijwel altijd misselijk en soms overgeven. Ik heb het een keer zo erg gehad 's nachts dat ik van ellende een uur lang onder de douche heb gezeten, ja op de grond, met het licht uit. Mijn man is toen voor me naar de huisartsenpost geweest om medicijnen op te halen. Oohhh als ik daar aan terug denk, vreselijk!
Dan kan goed migraine zijn. Kan zich bij iedereen anders uiten. Ik krijg geen geen aura (weleens gehad, maar dan kan in de rest van de aanval onderdrukken door meteen pijnstillers in te nemen). Wel een hoge gevoeligheid voor licht en geluid. Ik kan daarna ook niet zonder zonnebril de deur uit. Soms misselijk, maar zelden overgeven. Ik krijg inmiddels profylaxe van de neuroloog en neem sumatriptan en frovatriptan in bij een aanval. Soms begint het bij mij met gewone hoofdpijn, die dan opeens omslaat en de pijn ook ineens toeneemt. En soms begint het meteen met een stevige pijn. Soms heb ik onwijze dorst voor of na een aanval. En als het een zware aanval was, heb ik daarna een katterig gevoel en ben ik erg moe. Er is soms geen pijl op te trekken. En daarbij heb ik inmiddels ook hormonale migraine. Daarom slik ik nu de pil door om de migraines tijdens de menstruatie tegen te gaan.
Ja, klinkt wel als migraine ja, maar ga eens naar de ha. Ik heb al sinds kinds af aan migraine, vandaag helaas nog. Toen ik vanmorgen als een idioot de bedden stond te verschonen en de badkamer ging schrobben, viel er een kwartje. Na een tijdje begon de pijn, misselijkheid en kou. Ik gebruik frovatriptan bij een aanval. Vanmorgen dus ook ingenomen en vandaag een beetje op de bank gehangen, later nog een triptaan genomen. Kom nu net mijn bed uit.
Klinkt idd als migraine. Zou er zeker mee naar de huisarts gaan als je hier vaak last van hebt. Ik heb al sinds kind migraine, en heb daar verschillende middelen voor gehad. Op dit moment gebruikt diclofenac 100mg in zetpil vorm ivm misselijkheid. Helpt uitstekend. En bij gewone hoofdpijn gebruik ik meestal saridon, gewone paracetamol helpt niet.
Dank jullie wel voor jullie reacties! En wat naar dat jullie er zo'n last van hebben... Ik ben vandaag ongesteld geworden, ik ga de komende tijd bijhouden wanneer de hoofdpijn opsteekt en wanneer ik mijn menstruatie heb. Misschien houdt het verband met elkaar, misschien ook niet. Dank jullie wel x
Ja. Migraine. Ik voel een dag of paar uur van te voren ook dat het er aan komt. Extreem moe, alles kost moeite en een zeer kort lontje. Ik heb dan wel last van een aura vooraf maar verder hetzelfde als jij beschrijft. Heb je het rond je menstruatie toevallig?
Heb zoiets jaren gehad, hing bij mij vast aan menstruatie. Sinds ik met mn man samen ben eigenlijk zelden. 1x episodes gehad dat ik t gevoel had alsof er een mes telkens in gestoken werd. Zo heftig en heeeel de nacht door. Bij mij bouwt t op vanuit mn rugspieren, dat loopt door naar mn schouderbladen en mn nek en dan hoppa migraine in. Sinds ik t rustiger aan doe wanneer ik mn rug voel opkomen heb ik t beter onder controle en nauwelijks nog migraine. Niet dat t feitelijk veel rustiger is geworden met 2 kinderen...maar we doen t met wat mogelijk is. Voordat ik ongesteld wordt ben ik ook nog wel eens in heksmodus, niet echt lekker in mn vel alles gaat moeizaam en daar wordt ik dan super sacho van. Naproxen helpt mij daar wel enorm in, allicht voorkomt dat ook een groot deel van de ellende.
Dat klinkt inderdaad als migraine. Ik raak altijd al lichtelijk in paniek van gewone hoofdpijn omdat ik echt als de dood ben voor migraine. Ik mag namelijk geen medicatie gebruiken voor migraine dus ben er zo 3 dagen zoet mee. Ik heb trouwens hormonale migraine daar valt eigenlijk niet zo veel aan te doen. Bij mijn oudste en mijn jongste zoon begon de migraine 10 dagen na de bevalling en duurde zo’n 5 dagen. Ik dacht dat ik gek werd. Bij mijn jongste zoon heb ik zelfs de hap gebeld en midden in het gesprek gevraagd of ze me onder narcose konden brengen.