Of ze eruit gaan is gen probleem, wamt dat ligt gewoon vast in het koopcontract. De sleuteloverdracht is bij een makelaar. Normaal als je de sleutel krijgt vraag je je toch ook niet af of die mensen het huis wel willen verlaten. Maar dat van de bank ga ik even navragen.
Euh, jawel. Bij sleuteloverdracht is de woning van jou en leeg! Dat gebeurt na het passeren van de akte bij de notaris (ik kan mij zelfs herinneren dat ik de sleutel van dit huis bij de notaris kreeg zelfs). Dus dan is het helemaal niet aan de orde. Je gaat zelfs voor het overdragen een voorinspectie doen met de makelaar, om te kijken of je ook daadwerkelijk gaat kopen wat je had afgesproken. Jullie gaan nu het eigendom eerder overdragen dan dat je de sleutel krijgt. Je kunt nog zoveel in een contract zetten, ik heb het vaker fout zien gaan. Is je dat nou echt 900 euro waard? Maar ik denk dat jullie je beslissing al hebben genomen, het advies van ik geloof iedereen hier is niet doen, maar ik denk dat jullie gaan doen wat jullie in gedachten hebben.
Ah kijk, dat ene woordje maakt een hoop duidelijker, je offerte verloopt dan, niet je hypotheek Ik sluit me wel aan bij de rest, voor die 900 euro zou ik de moeite en de risico's niet nemen. Tuurlijk, 900 is een boel geld, maar op de aankoop van huis is het maar een relatief iets. En het zou je een hoop kopzorgen schelen, dat zou mij die 900 euro wel waard zijn. Succes met beslissen.
Dank je wel, we leggen eerst even contact met de bank, want ik wist niet dat die daar evt. moeilijk over konden doen...
Bij het afsluiten van een hypotheek zet je je huis in als onderpand, dus de bank wil wel zeker weten dat dat onderpand goed behandeld wordt zeg maar...
Degene die we gesproken hebben kon er niet meteen antwoord opgeven, dus ik wordt teruggebeld. We hebben trouwens niet gezegd dat we het van plan zijn, maar meer: zou dat misschien mogelijk zijn
Het komt weleens vaker voor hoor. Juridische overdracht eerder dan de sleuteloverdracht en dan wordt er inderdaad een allonge naast de koopakte opgesteld met deze afspraken erin.
Bedankt, daar had de makelaar het idd ook over. Heb jij nog tips wat er evt. in moet staan? Waar moeten we opletten, want het is natuurlijk de makelaar van de verkopende partij?
Nou ik ben nu niet aan het werk maar ik kan morgen wel even voor je kijken bij een pand waar we het ook gedaan hebben. Pak ik even zo'n allonge erbij wat er eigenlijk wordt ingezet. Maar sowieso duidelijk de afspraken erin zetten zoals juridisch leveren per 1 februari en sleuteloverdracht per 13 april. Inderdaad ook de hypotheekafspraken ed. Maar ik kijk dit morgen even voor je na want de makelaars maken deze allonge altijd op en het ene geval is het andere niet.
Ik heb even een aantekening in mijn telefoon gemaakt dat ik het niet kan vergeten. Morgen hoor je wel van me.