Huis kopen...maar twijfels

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Huh! Wel een kind met hem, maar geen huis!
    Ik vind dat echt de omgekeerde wereld, maar wie ben ik?!

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zooo, heftige reacties.

Onze zoon was zeer gepland en gewenst, en ja, onze relatie is pas na de geboorte veranderd. Ik ben onzeker geworden doordat het rondom de bevalling zeer moeizaam is gegaan en ik daardoor het gevoel kreeg en nog heb niks te kunnen (inleiding, alles met medische hulp, kunstmatig opgewekt, vliezen gebroken, ruggenprik nodig, vacuum en borstvoeding mislukt). En ja, daarvoor heb ik hulp van een psycholoog.
    Mijn vriend wil geen therapie, hij vindt alles prima gaan.

We kunnen een hypotheek krijgen ondanks mijn studieschuld, ons inkomen is voldoende.

Wat vastleggen betreft: ik zie het anders. Mijn eigen ouders hebben een vechtscheiding gehad die 5jr duurde, juist omdat ze een koophuis hadden. Ouders van mijn vriend ook, vechtscheiding vanwege een koophuis. Mijn zoon gaat voor alles, ik wil gewoon niet een herhaling van mijn ouders. Ik ben ook helemaal niet van plan om bij mijn vriend weg te gaan. Hij is een geweldige vader. Vlgs mij heb ik het in mijn topic ook niet gehad over stoppen met de relatie :( Alleen dat ik wel eens fantaseer hoe het zou zijn. Hoe dan ook, ik ga voorlopig nog niets kopen heb ik besloten. Het is op dit moment gewoon teveel en zo kort na de geboorte, wat iemand ook opmerkte

Anyway, bedankt voor de reacties.

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Het gaat er helemaal niet om of een baby OF een huis een grotere verbintenis is. Het gaat erom dat er baby er is, en dat de relatie niet denderend is, en TS dus niet ook nog eens een financiële verbintenis wil aangaan.

Wat is daar zo vreemd aan? Lijkt me een gezonde afweging.

4. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Eens met Maria999.

Wat zitten er veel psychologen hier zeg! Alsof het bij ons thuis altijd rozengeur en maneschijn is.
    TS is gewoon onzeker, twijfelt.
    Misschien is haar man wel heel erg veranderd de afgelopen jaren?

Niks van aantrekken TS, volg je eigen hart.
    En kom voor jezelf op!!! Er is niemand anders die dat voor je doet.
    Misschien kunnen jullie een huis huren met een tuin?
    Gaan uiteten met je man en eens goed praten?

Het is moeilijk om je advies te geven omdat we alleen een klein stukje eenzijdige informatie krijgen. Oordelen zou ik ook helemaal niet willen. Het gaat hier om JOU, wat wil JIJ, wat voel JIJ.
    Kan dat opgelost worden?
    Zijn je angsten reëel?
    Heb je er nog vertrouwen in?
    Wat zijn je man zijn goede karakter eigenschappen?
    Kan je goed met hem praten?

Dat zijn vragen die alleen jij kan beantwoorden. Misschien is een assertiviteitscursus wel een goed idee om te doen?
    Zoek iets waar je je energie en gedachten bij kan laten varen.

Ik wil je heel veel sterkte en wijsheid wensen. Het zal heel moeilijk zijn maar je bent niet de enige. ALLE relaties op de hele wereld maken dit meerdere malen mee, eens in de zoveel jaar kom je in een sleur en twijfel je. Daarom is relatie een werkwoord je moet eraan blijven werken.

Dikke knuffel.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je geeft aan dat na de geboorte de relatie veranderd is. Ik zou denk ik nu niet kopen maar inderdaad hulp gaan zoeken om te werken aan de dingen die je benoemd hebt en die je tegen houden. En dan pas een verdere verbintenis aangaan.

Maar ik geloof wel heel sterk in het adagium:'You have to earn your way out of a relationship', zeker wanneer er een kind bij betrokken is. Dus het feit dat jij twijfelt om een huis te kopen en nadenkt over hoe het zou zijn zonder je vriend zouden voor jou grote rode-vlag momenten moeten zijn om jezelf goed onder de loep te (laten) nemen. En daarna misschien ook jullie relatie. Want het feit dat je vriend aangeeft dat je psychische hulp nodig hebt is ook een teken dat hij het niet allemaal zo fijn meer vindt. Dus ga daar aan werken. En dan pas een huis kopen. Of uit elkaar gaan. Maar eerst al het mogelijke werk doen om het weer in goede banen te leiden.

6. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Raar dat hij vind dat jij alleen hulp nodig hebt, misschien moet hij dan maar mee gaan, kan hij uitleggen waarvoor. Onder het mom van verkapte relatietherapie. ;)

Heb je hem al wel je gevoel en twijfels verteld?

Ik vind sommige reacties hier ook erg veroordelend. Ook mijn relatie is erg veranderd na de geboorte van onze zoon, en hebben een best diep dal gekend, dat zegt echt niks over hoe de relatie daarvoor was.

Deel Deze Pagina