Huis kopen, mag dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alf, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik zou het gewoon neerleggen bij de makelaar. Niet geschoten is altijd mis. Als er een maas is, dan zal hun makelaar hem kennen.

2. Alf

Alf Niet meer actief

We hebben de makelaar gesproken. Zo kwamen we erachter dat het verkocht onder voorbehoud is. Op funda en hub eigen site staat nog niks. De makelaar heeft ons nummer wel gevraagd en genoteerd.

Hopen inderdaad dat er iets niet rondkomt.

We kunnen inderdaad nog wel even bellen met de mededeling dat we bereid zijn meer te betalen, dat is een goeie.
    Wij weten precies wat we kunnen financieren, daarom hebben we ook deze slag gemist.. waren druk met de andere kant van de zaak ;)

Ik snap ook wel dat het eigenlijk niet kan, en mag.. maar shit zeg! Wat balen we!

En het is ook gek, de verkopende partij moet er vanaf, en raken nu in de schulden. Terwijl als wij het kopen en meer willen betalen, zijn ze het ook kwijt en minder schulden..
    Lijkt me als verkopende partij ook vet cru om dat te beseffen.. dat er anderen zijn die je uit de problemen kunnen helpen.

Zouden dat evt ontbindende voorwaarden kunnen zijn?

3. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Wij hebben in een soortgelijke situatie gezeten. Zo gebaald dat het huis al weg was. Zijn gaan kijken bij andere huizen in de buurt, maar het was het toch niet. En toen... ging de telefoon. We waren bezig met bezichtigen van een ander huis toen de makelaar een telefoontje kreeg dat het huis weer op de markt was. De eerste koper kreeg de hypotheek niet rond. We zijn gaan kijken, deden een bod en 3 maanden later zaten we erin. :D

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik heb er nooit van gehoord dat dat ontbindende voorwaarden zijn. Maar ik kan me voorstellen dat als bekend is wat jullie willen betalen, de verkopers niet coulant zullen zijn als er zich vertraging voordoet bij de huidige kopers. Cru is deze situatie zeker, voor de verkopende partij.

5. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Meestal is de boete voor ontbinding 10% van de koopsom. Als je daar nog eens 10.000 bovenop wilt doen is het voor de verkoper misschien wel interessant om al die heisa door te gaan.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Voor iedereen die zegt proberen...vraag ik mij dan wel weer af hoe je dat zou vinden als je de kopende partij was. Je huis verkocht en je denkt een nieuw huis te hebben...voorlopig koopcontract al getekend en dan biedt er iemand hoger en betaalt de verkoper je een (lullige) boete maar je staat wel met lege handen...lekkere instelling.

7. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Waarom uitgaan van de verkoper? Ik zou proberen te achterhalen wie de koper is en deze mensen 10.000 euro bieden als jullie de koop over mogen nemen. Dan krijgt de verkoper waar het akkoord mee is gegaan, de koper (als ze willen) een extra zakcentje en jullie het huis.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik zou het afwachten, wel bij de verkopende makelaar aangeven dat wanneer de financiering niet rond komt, jullie interesse in het huis hebben.
    onze buren zijn bijvoorbeeld de derde kopers, de eerste twee kregen allebei de financiering niet rond, gebeurt zo vaak.
    Oh, en wij hebben ook eens een huis op Funda gezien wat er op de foto's geweldig uitzag. Was onder voorbehoud van financiering verkocht, maar de koop ging ook niet door. Wij meteen gaan kijken, bleek ons behoorlijk tegen te vallen, we liepen tegen nogal wat punten aan die je Funda niet zag, zoals de buren, de vaste parkeerplek die constant bezet bleek door klanten van een kapster in de straat, de keuken zag er niet goed uit van dichtbij en op de meest onmogelijke plekken zaten verwarmingen, waardoor je je kasten niet normaal neer kon zetten. Laat maar.
    Zou gewoon afwachten, geen zin in boetes en net als wat Tuc zegt, zou ook eens bedenken hoe het voor de andere partij is.
    Overigens, als ik het na 3 jaar eindelijk verkocht had, zou ik al blij zijn als de financiering bij de eerste kopers rond komt, zou het risico niet nemen om het af te blazen en met een ander in zee te gaan, ook niet voor een paar duizend meer.

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Dat vind ik nou echt een goed idee!

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Da's niet leuk nee, en ik denk ook niet dat het mag. Maar als ik als verkoper weet dat er nog een partij is, dan zou ik bv niet akkoord gaan met verlenging van de financieringstermijn als dat nodig blijkt. Lijkt me redelijk.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Inderdaad.
    Ik zou het ook bij de makelaar neer leggen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat is uiteraard wat anders. Kenbaar maken dat je interesse hebt mag altijd maar hoger bieden en de boete vergoeden om de koop zo over te nemen vind ik echt niet netjes.

Wat lojo zegt vind ik wat anders...dan geef je de kopers de keuze...maar achter hen om kan echt niet.

13. Alf

Alf Niet meer actief

Ik heb nog niks gedaan he? ;)

Zit me alleen voor mijn kop te slaan in de gemiste kans en wil weten wat mijn mogelijkheden zijn. Iig makelaar op de hoogte gesteld van ons standpunt.
    Nu wachten..

14. Alf

Alf Niet meer actief

Goeie! Laten we hierop hopen :D

15. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ben je al ooit wezen kijken bij het huis dan? Waarom maakt het tot jullie droomhuis. Misschien valt het wel gruwelijk tegen!

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ow nee dat weet ik hoor...ik reageerde op degenen die zeoden dat je maar een bod moest doen en de boete moest vergoeden.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vroeg ik me ook al af.

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    eens met Tuc.
    en verder denk ik altijd maar zo... niks is onvervangbaar en het zal wel zo hebben moeten zijn.

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Poe. Dat denk ik dan weer niet. ;)

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.215
    113
    Brabant
    Wij hebben zo wel ons huis gekregen. Of nouja, zo ongeveer.

Toen wij voor de tweede bezichtiging gingen wisten we dat ze al in onderhandeling waren.
    wij hebben toen toch een bod neergelegd. Later hoorden we dat ze er toch uit waren gekomen en het onder voorbehoud verkocht was.

daar ging ons droomhuis.

tot we twee maanden later gebeld werden.. de koop was niet doorgegaan:)

Deel Deze Pagina