Ziek van cyclus, wat helpt?

Discussion in 'De lounge' started by Nen87, Apr 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Hoi dames,

Mijn vraag heeft niets met zwanger worden te maken, daarom plaats ik m toch even hier in de hoop op veel reacties.
    Mijn probleem is dat ik ziek word van mijn cyclus. Menstruatie gaat gepaard met vreselijke krampen dus daarvoor ben ik al een paar dagen bezig. Maar ook al enkele dagen voor m'n ei ga ik me vreselijk beroerd voelen; koud, slap, kotsmisselijk, moe. Lijkt alsof je griep krijgt. De misselijkheid houdt met vlagen aan tot mijn menstruatie.
    Zoals jullie begrijpen is dit niet een fijne manier van de maand doorkomen. De pil of iets anders hormonaals kan ik niet tegen dus daarmee is het helaas niet in toom te houden. Heeft iemand misschien een tip voor iets homeopathisch wat hiertoe kan bijdragen?

Groetjes

2. Mily

Mily Fanatiek lid

Oct 2, 2008
    1,088
    0
    0
    Ik lees even met je mee ben ook wel benieuwd wat er aan gedaan kan worden ben hier ook elke maand er ziek van helaas. Weet helaas hoe je je moet voelen.

3. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    @ Mily, heel vervelend he!! Ik vind t voornamelijk rot icm mijn werk. Ik functioneer dan niet zoals ik zou willen. Hoop dat we wat tips krijgen!
    Ben jij al een bij een alternatief genezer oid geweest hiervoor?

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @nen als je het zo erg hebt ben je er dan al eens mee naar de huisarts geweest? Dat was het eerste waar ik aan moest denken.

5. Mily

Mily Fanatiek lid

Oct 2, 2008
    1,088
    0
    0
    Nee nog niet aan alternatief genezer etc gedacht al wel eens naar de dokter ermee geweest maar die gooit het dan op stress. Ook bloedonderzoek enz gehad en dat was ook allemaal in orde. Ik werk thuis en kan mijn eigen uren maken dus dat scheelt gelukkig weer.

Heb het ook nog niet zo heel erg lang moet ik erbij zeggen is pas sinds een jaar dat het veranderd is allemaal. Ik voel me ook altijd zo slap als een vaatdoek en alle andere dingen die jij ook omschrijft bleh niet leuk gewoon :(

6. 2jees

2jees Niet meer actief

ik heb hele pijnlijke eisprongen gepaaard met flink hoofdpijn. ook een week. Dan even goed en dan de menstruatie zelf die ik vaak doorkom met aleve feminax.

Geen tips.. dokters doen hier echt niks aan hoor..

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Teunisbloemolie of GLA

En een goede pijnstiller als Ibuprofen of Aleve feminax idd.

8. Mily

Mily Fanatiek lid

Oct 2, 2008
    1,088
    0
    0
    Wat is GLA?

9. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Ja ben nu ook meer op zoek in de alternatieve hoek want weet dat een ha hier ook weinig mee kan. Heb het zelf sinds de geboorte van mijn dochter. Had pcos en mijn cyclus is sinds haar geboorte heel regelmatig op 5 weken. Nu ik aan het afvallen ben gaat ie zelfs naar netjes 4 weken. Maar helaas dus met steeds meer klachten tot gevolg..

10. Mily

Mily Fanatiek lid

Oct 2, 2008
    1,088
    0
    0
    Misschien accapunctuur? Wie weet hebben ze daar ook wel speciale behandeling voor. Hier trouwens wel onregelmatig spring ook zomaar een maand over. Of om de 4 weken en dan weer om de 5 weken.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben hiervoor bij een osteopaat terecht gekomen uiteindelijk, en sindsdien, met een behandeling of 6-7, van m'n klachten af!

12. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

Mar 21, 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een vriendin van mij heeft dit ook, zo erg dat ze meestal een paar dagen in bed doorbrengt, overgeeft, vergaat van de pijn en pijnstillers niks helpen..
    Ze heeft al een aantal onderzoeken laten doen en verschillende medicijnen geprobeerd.. niks helpt, het komt in haar familie meer voor en ze kan ook niet tegen de pil.

Ze zal er wel mee moeten leren leven waarschijnlijk...

13. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

May 16, 2009
    2,112
    0
    0
    almere
    Er schijnen idd homeopatische middelen te zijn die er bij helpen weet even niet zo gauw welke maar dacht van vsm, ff googlen het is vast te vinden.

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Teunisbloemolie helpt bij mij niet, alleen dat de cyclus precies een maand werd. heel gek, terwijl ik daarvoor zon 35 dagen had. Dat hoeft dan dus van mij ook weer niet ;) Maar misschien iets voor Mily?

GLA ja wat is dat?

En elke maand een week pijnstillers wil je dan eigelijk ook weer niet he ZG..

Share This Page