Huis kopen - met of zonder makelaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Wup, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Minke, je hebt gelijk. 1 promille doen ze het vast niet voor.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    geen makelaar wel taxatie rapport. dit koste ons iets van 250 euro en uit taxatie bleek dat het huis 1000 euro meer waard is dan we betaald hebben :) .dus was een goede koop. we zijn nu druk aan het klussen en hebben er best veel werk aan omdat de muren achter het behang er niet uit zien en er zelfs een deur verborgen zat eronder :) . volgende keer dus wel een makelaar om dit te voorkomen maar na wat klussen ziet het huis er nu al veeeel beter uit. Ik kijk veel woonprogrammas en had goed gelet op kozijnen en dubelglas etc en dit was allemaal nieuw waardoor je al snel trapt in het verkoop praatje van hun makelaar.

makelaar kost trouwens 1% want we hebben er naar gekeken. sommige geven korting en betaal je 0.8 % van de koopprijs. veel geld maar als je het kunt missen wel de moete waard.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben ons huis ook zonder makelaar gekocht.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij zijn nu bezig met een huis ik kan goed handelen dus dat is geen probleem.bouwtechnies rapport zat al bij de brochure in omdat het huis 1.5 haar oud en alles is dus ook zo goed als niet daar bij in de makelaar een hele eerlijke man die on als heeft gezegt dat het huis snel weg moet en dat we de enigste zijn die in 2 maanden zijn wezen komen kijken zelf hoeveel we moeten bieden om het huis te kunnen krijgen is toch 15000 minder als de vraagprijs

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ook twee keer een woning zonder aankoopmakelaar gekocht. Ik vind het zonde van mijn geld.

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Bedankt voor de reacties en tips dames!

We hebben al wel wat leuke opties in Drachten gezien. We moeten alleen eerst even op een reactie van onze accountant wachten.

Zo te horen gaan we denk ik toch ervoor om het zonder makelaar te doen. Een bouwkundig rapport en taxatie zullen we natuurlijk wel doen. Onderhandelen over de vraagprijs durf ik ook wel. Ik had al begrepen dat het heel normaal is om 10% onder de vraagprijs te gaan zitten.

Het is wel spannend hoor, voor het eerst een eigen huis kopen. Je hebt nog geen idee wat er precies bij komt kijken enzo.

Ik hoop dat we binnenkort wat geschitks vinden en nog voor het eind van dit jaar kunnen verhuizen!

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Is het trouwens verstandig om te vragen of er veel belangstelling voor een bepaald huis is? En of er al biedingen op geweest zijn? Of zullen ze je dit toch niet vertellen? Vraag je dit dat gewoon aan de verkopende makelaar?

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ja hoor, gewoon alles vragen wat in je opkomt. Hoe eerlijk het antwoord is, is natuurlijk een tweede!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Wij hebben voor de aankoop met het huis waar we nu in wonen een half procent betaald. We hebben verschillende makelaars toen benaderd en deze was het goedkoopst. Was ook tevreden over hen.
    En je kunt best vragen hoor of er voor belangstelling is, maar ze roepen vaak dat het storm loopt, al is er maar 1 verdwaalde kip geweest.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

een tip is trouwens wel de meeste huizen uit nederland staan op funda daar kun je ook vinden hoelang het huis tekoop staat en of ze gezakt zijn met de prijs. is ook altijd handig om te weten.
    (het huis wat wij leuk vonden dus net niet maar dat is dan ook niet in nederland)

11. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

nee joh! Eerder 1 procent! (bij aankoop dan hé, verkoop ik vaak wat duurder)

12. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

taxatierapport heb je zowiso nodig voor je financiering, dus die is verplicht. Bij een ouder huis is het wel verstandig een bouwkundigrapport op te laten maken.

13. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

sorry...ik zag dat overal al antwoord op was gekomen :oops:

14. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    Taxatierapport ging bij ons trouwens vanuit de Hypotheker, die heeft eigenlijk een hele hoop voor ons geregeld qua afspraken etc.

Deel Deze Pagina