Sterren fotograferen, sluitertijd/diafraga??

Discussie in 'De lounge' gestart door MissQ, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hoi meiden,

Wie heeft er verstand van fotograferen? Ik wil heel graag een aantal sterretjes fotograferen die symbool staan voor mijn man, Silvester en ik (deze staan met zijn drieen onder elkaar) en daarnaast staan Tristan en Kyra (eentje rechts en eentje links van de drie sterretjes die onder elkaar staan). Nu heb ik op de nachtstand van mijn Sony alfa 230 gefotografeerd, maar ze zijn niet naar mijn zin.

Wie kan mij vertellen op welke sluitertijd en diafragma ik mijn camera in kan stellen zodat ze wel helder en scherp zijn?

Ik neem de maan zodat mijn camera scherp kan stellen, de sterren zijn niet helder genoeg dat mijn camera hierop scherp kan stellen. Ik heb trouwens wel een 55-200 lens erop staan die me helpt om in de verte foto's te maken.

Alvast bedankt voor je moeite en tijd!

Liefs,
    MissQ.

2. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik zou het toestel op de TS stand zetten zodat het diafragme vanzelf gaat. Sluitertijd zo lang mogelijk open. Als je toestnad Bulb kan het mooist dan bepaal je zelf wanneer de sluiter weer dicht gaat. Dan toestel wel op een statief.
    Als je diafragme toch in moet stellen dan zo klein mogelijk getal. Verder gewoon heel veel foto's maken met verschillende sluitertijden

Deel Deze Pagina