Huis kopen stress, tips gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 3 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.186
    113
    Mja wij zijn er altijd ingerold. Bij een huis gaan kijken waarvan de foto’s ons totaal niet aanspraken, maar was toch in de buurt dus vooruit, bleek toch heel anders, dus gekocht! :)
    Daarna een wat minder leuke periode door breuk en toen een huisje gekocht wat ik kon betalen met mijn salaris, was het enige huis in de wijk met 3 slaapkamers die ik kon betalen, dus hoefde ik ook niet over na te denken.
    En nu hebben we een nieuwbouwwoning gekocht, dat is wel spannender, want die staat natuurlijk alleen op papier ;) overigens ook weer per toeval, we waren eigenlijk geïnteresseerd in een ander nieuwbouwhuis, maar die stond niet op een fijne plek in de wijk. En toen kwam de verkoper met, we hebben er nog 1 waarvan de koper de financiering niet rondkreeg, dus daar gaan we morgen weer mee adverteren. En dat is nu ons huisje :)

Ik zou zeggen, ga lekker bezichtigen en misschien wordt je wel verrast!

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Hebben jullie wel de zelfde smaak qua huizen? Wij over het algemeen wel maar bij 2 huizen waar we willen kijken hebbben we allebei een andere op nr 1.

3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Mijn tip: vraag aan de andere buren hoe de buren zijn. Ooit een keer een huurwoning uit gevlucht vanwege de burenoverlast. Dat nooit meer.

Voor de rest, let niet op de inrichting. Die leuke meubels gaan weer weg. En je moet altijd wel witten/verven enz als de meubels weg zijn.

De lokatie moet goed zijn, voldoende ruimte
    voor nu en later. Is het licht genoeg? En laat een bouwkundig rapport opstellen.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.186
    113
    Wat is de reden waarom het huis je voorkeur is en je mans reden voor het andere huis?
    Ik heb geen echt smaak qua huis eigenlijk, buurt moet prettig zijn, kindvriendelijk, ik wil genoeg slaapkamers of in ieder geval de mogelijkheid daartoe, genoeg licht in huis. Maar tuin is voor mij niet zo belangrijk, als er maar een peutertje in kan spelen.
    En of het nou bijv. een jaren 30-woning is of een nieuwbouw woning maakt me ook niet uit.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Als je een huis koopt op gevoel, is dat risico bijna niet aanwezig. Als je een huis koopt pure omdat het voldoet aan bijna alles op je lijstje maar je hebt er geen ' thuisgevoel' bij is dat een groot risico. Wij hebben een huis gekocht in een andere stad aan een drukke weg waar we 5 maanden moesten verbouwen, alleen omdat het goed voelde. En we wonen er al 8 jaar naar volle tevredenheid.

Tip: maak een lijstje, fiets rond. Maar ga ook eens kijken bij heel verschillende huizen, in verschillende buurten. Dan kun je sfeer opsnuiven. Een perfect huis dat aan alle eisen voldoet bestaat niet. Kunst is om uit te vissen welke eisen voor jou toch jij niet keihard zijn.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hadden onze wensen ook op papier gezet, dan kan je veel objectiever kijken.
    Qua buurt wilde ik een veilige buurt, veel kinderen, park vlakbij en goede scholen, en ik had op google maps alle plekken waar we graag komen aangemerkt - daar wilde ik binnen een half uur kunnen zijn met de tram. Na een paar weken had ik een klein gebiedje op de kaart waar we wilden wonen. Iedereen zei dat dat nooit gjng lukken, maar we hadden er toch binnen een jaar iets :) Succes met zoeken!

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Haha, dat dacht ik ook! Heb toen allerlei buren gebeld. Nee hoor zeiden ze, ze kenden de buren niet maar er waren geen problemen, etc. En we bleken toch vervelende buren te hebben, studentenhuizen, halve criminelen, etc. In ons huis zat jarenlang een illegaal hotel. Vaak vechtpartijen voor de deur enzo. Buren dus allemaal erg blij dat wij het hadden gekocht :cry: Maargoed, veel gepraat en gelukkig kwamen er vanzelf meer gezinnen en inmiddels is het rustig. Nouja, gezellig is een beter woord.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Het ene huis zit in een soort hofje maar is het huis minder mooi, wel groter. En die andere is de straat gewoon een straat maar het huis is wel mooier. Bij het hofjes huis zit je tuin ingesloten met andere tuinen en die andere alleen buren beide zijde, en eigen parkeerplek.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Dat gevoel moet er idd zijn. Ik kan veel pre's opzij zetten, heb niet super grote wensen. Het is meer dat wij zo bang zijn dat ons droomhuis opeens langs komt. Terwijl wij niet eens weten wat het is. Laat ik het zo zeggen wij vinden het heel wat en ik vind het eng :p

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Breek me de bek niet open. Wij hebben nu een buurvrouw zwaar asso. Heb er een topic over geopend ivm muziek overlast. Wij zouden hier eerst voor een lange tijd wonen maar onverwachts hebben wij het finacieel goed om te kunnen kopen. Onze angst is ook mede door deze buurvrouw maar ook in vorige appartementen veel last van overlast gehad.

Deel Deze Pagina