Hoi allemaal! Wij hebben een huis gezien en we zijn druk aan het nadenken of het wat voor ons kan zijn. Het zit namelijk zo: de markt is een gekkenhuis momenteel, veel huizen zijn al voor onze neus weggekaapt, en nu hebben we dus een huis gezien waar nog wel wat aan moet gebeuren, maar waar wij wel veel potentie in zien. En nu hopen dat de rest dat niet ziet, haha! Nu het volgende: Bijna elk huis in de straat (allemaal dezelfde woningen) heeft een opbouw. Dit zouden wij ook willen om 2 slaapkamers te creƫren (precieze plan is er uiteraard nog niet, hetzelfde principe als de rest). Dat we een vergunning gaan krijgen is zo goed als zeker dus in deze, maar hoe regel je dit soort dingen voordat we zo een huis gekocht hebben en er om welke reden dan ook (protesterende buren bijv) geweigerd wordt en we een huis hebben waar we dus niets mee kunnen. Het is zondag dus ik kan ook even niet iemand anders bellen voor informatie over deze situatie, en mijn hoofd zit vol met vragen.. Misschien is het antwoord heel simpel, maar ik kom er zelf even niet uit. Alvast bedankt!
Je kunt op het omgevingsloket online alvast dingen inventariseren. Daarnaast zou ik gewoon morgen meteen met de gemeente bellen.
Je zou als ontbindende voorwaarde het verkrijgen van een vergunning in de koopovereenkomst kunnen opnemen. Houd er dan wel rekening mee dat je een langere leveringstermijn overeen moet komen omdat er geloof ik 6 of 8 weken sowieso overheen gaan nadat de vergunning is verleend omdat dan nog bezwaar kan worden gemaakt.
Dank dames! Ik ga er morgen gelijk even achteraan bellen, en de tip over de ontbindende voorwaarde nemen we ook zeker mee.