apothekers/dokters-assistente in de zaal?

Discussion in 'De lounge' started by Arian, Nov 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Mag je bij tramadol, paracetamol nemen? Anders had ik de huisarts even gebeld, maar kan op dit moment niet praten.. Dus vandaar hier even...

2. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ja dat mag. Ben overigens verpleegkundige.

Als je veel last van pijnklachten hebt wil ik je het advies geven om de paracetamol standaard in te nemen. Daarmee bouw je dan namelijk een spiegel op waarmee pijnklachten beter onder controle te krijgen zijn en daar neem je dan de tramal bij in.

3. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Wat zusterke zegt... Paracetamol mag bijna naast elke pijnstiller, het ondersteunt/versterkt de werking van het andere middel..

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mag idd gewoon. Werk zelf in de zorg en ik zie genoeg mensen die deze combi standaard gebruiken.
    Zoals zusterke zegt, pcm standaard innemen voor de spiegel en dan versterk je ook het effect van de tramadol

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Ja dat mag. Heb ik zelf ook maanden geslikt..

6. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Super! Dankje.. ;)

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    4x daags 2 pcm bij veel pijn of 3x daags 2pcm als het wat minder is. Altijd met 2 tegelijk innemen dat werkt het beste.

8. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    En hoe neem ik ze precies het beste in? Vanochtend om 8.30 tramadol ingenomen. En om 9.45 paracetamol. Ik ben van plan om 13.45 weer paracetamol in te nemen. Ik mag 2x tramadol innemen. Wanneer doe ik dat het beste? Vanavond? En dan tegelijk met paracetamol?

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,675
    5,710
    113
    Zou de pcm samen met de tramadol innemen, als je alles verspreid vergeet je het misschien snel. Weet niet wanneer je het meeste pijn hebt maar zou in ieder geval in de ochtend een tramadol voor het opstarten van de dag. Weet niet of je in de nacht veel pijn hebt maar dan zou ik het voor het slapen gaan doen of begin van de avond en dan ook weer met een pcm. En dan eind vd ochtend en eind vd middag weer een pcm.

10. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Zou een schema maken.
    8-15-22 uur de paracetamol innemen. 2 stuks. Kun je evt nog 2 extra innemen in de nacht als de pijn te erg wordt. Wel minimaal 4 uur tussen de inname in laten. (Of bij ernstige pijn iedere 6 uur 2)
    Je kunt de tramal gelijk met de paracetamol om 8 en 22 uur innemen of BV om 8 en 20 uur voor de perfecte spreiding.

Beterschap!

11. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

En tramadol met ibuprofen en/of antibiotica?

Share This Page