Ik zit even met het volgende; Sinds kort werk ik weer 2,5 dag in de week. Ik zou het erg prettig vinden om 1 ochtend in de week of 1 ochtend in de 2 weken een schoonmaakster te hebben. Dan hoef ik zelf niet overdreven te poetsen, maar alleen bij te houden. Ik ken veel dames in mijn omgeving die allemaal een schoonmaakster hebben, ook 2 of 3 dagen werken, dus het lijkt me heel normaal. Nou vind mijn schoonmoeder het overdreven. Zij werkte vroeger 40 uur per week met 2 kleine kinderen en deed het huishouden helemaal zelf. Maar het is toch niet overdreven dat ik graag wat hulp wil? Dan heb ik meer tijd voor mijn kleine mannetje! Wat vinden jullie? Oh ja, wat is een beetje een normaal tarief voor een schoonmaakster per uur? Groetjes!
meid doe lekker wat je zelf wilt. De tijd die je overhoudt kan je lekker aan je kleintje besteden. Wij hadden vroeger wel een schoonmaakster maar wij kunnen het nu simpelweg niet meer betalen. Anders zou ik het wel doen hoor, ik weet honderdduizend leukere dingen te doen dan het huishouden!
Ik vind het zelf ook wel overdreven voor 2 dgn werken,maar meid als jij dat kan betalen moet je zelf weten toch... Ik ken veel mensen die zo´n tien euro netto per uur krijgen. Succ6 ermee
Vroeger deden ze ook met paard en wagen boodschappen. Doet je schoonmoeder dat ook? En wassen met zo'n wasbord? Doe lekker wat je zelf wilt. Je kunt natuurlijk ook een steek onder water geven, ligt aan de relatie die je met haar hebt. Jij kan tenminste een schoonmaakster betalen
ikzelf zou het ook wel willen ik werk 37uur per week en ben meestal 1 dag in de week thuis, soms zaterdags, soms smaandags. dan doe ik die dag mijn appartement "goed" poetsen, de andere dagen probeer ik het bij te houden, stofzuigen en opruimen. dweilen en alles afstoffen enzo houd ik voor mijn vrije dag. nu heb ik 1 geluk. als mijn oma (1dag in de week) komt babysitten op jamie doet ze ook heel veel. dat mens kan geen seconde stil zitten, en als jamie slaapt doet zei stofzuigen en stoffen enzo super gemakkelijk en kost niets! alleen af en toe een bloemetje (als dank blijft ze wel iedere avond eten en krijgt ze de restjes mee naar huis! ze heeft het zelf niet zo super breed en is hier heel erg blij mee )
Doen!!! Er zijn zoveel leukere dingen te doen dan poetsen. En als het financieel kan. Heerlijk hoor! Anderen die t wel zelf doen, ook prima. Maar als je deze keuze kunt maken, niet over twijfelen. En lekker van de leuke dingen genieten.
Ik zou het gewoon doen! Mijn zusje komt hier straks waarschijnlijk af en toe zodat ik in m'n vrije dagen ook niet constant hoef te poetsen. 10 euro per uur is een normaal bedrag.
Als ik straks weer een baan vind voor 2 of 3 dagen vragen wij ook iemand om schoon te maken voor een paar uur per week. Lijkt me heerlijk. O ja, mijn schoonmoeder vindt dat ook maar raar, maar dat is voor mij juist een extra reden om het wel te doen hihi..
Gewoon doen! Het is precies wat je zegt...zij doet de grote dingen zoals ramen zemen, dweilen, keuken uitsoppen...strijken etc...en de kleine dingen doe je lekker zelf. Ik heb een huishoudster 1x per week... en dat terwijl ik gewoon nog studeer voltijd en een dag in de week werk. En nu met de kleine straks erbij ga ik dr helemaal nodig hebben denk ik. Mijn man doet het sowieso niet....die heeft daar de tijd niet voor dus het komt op mij aan... dan maar liever een schoonmaakster erbij die de grote dingen uit handen neemt. Vroeger was alles anders....en 10 euro per uur is normaal.
nou ja, kan betalen... ik moet er wel andere dingen voor laten.. maar dat is een keuze die je maakt. zal er nog even over denken. iig bedankt voor jullie reacties!