boos en verdrietig tegelijk

Discussion in 'De lounge' started by mendie, Oct 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    hi meiden,

ik voel me zo rot joh :(

een hele goede vriend van mij heeft 2 katten en vertelde me vanmiddag even doodleuk dat hij er 1 naar zn moeder doet en de ander vrijdag naar t asiel brengt. de reden die hij gaf was: ik kan er niet meer voor zorgen..
    ik weet dus dat dat helemaal niet waar is. het slaat werkelijk waar nergens op!
    hij is genoeg thuis, hij heeft t geld ervoor, heeft een dochtertje die eens in de zoveel tijd bij m komt en die ook gehecht is aan die katten..en zo kan ik nog meer redenen opnemen waarom hij de beestjes gewoon kan houden!
    nu weet ik dat hij sinds een PAAR WEKEN een nieuwe vriendin heeft en ik heb zo'n idee dat zij er niet van houdt ofzo
    degene die naar t asiel wordt gebracht, is ook nog eens een heel bang katje...laat zich bijna nooit zien, zit liever onder de kast verstopt. en nu wordt dat beestje ergens anders naartoe gebracht. ik vind dit zo erg! :( ben er heel de dag al van slag van. loop allemaal mensen te bellen of zij nog een goed huis weten voor m, maar helaas niemand.
    zelf heb ik een kat, maar ik weet dat ik m daar echt niet bij kan zetten helaas..dat wordt echt oorlog en dat doe je dat beestje ook niet aan.
    een vriendin van mij werkt in dat asiel en gelukkig wordt t beestje daar dan echt wel goed verzorgt, maar toch he...

ergens denk ik van: ja maar misschien vind hij wel een beter huis en komt hij daar wel los ipv dat hij zich alleen maar verstopt. dit is echt iets wat ik mezelf nu maar aan praat, want met t andere idee kan ik echt niet zo goed leven.

het is zo'n mooi( echt heel mooi) en lief(!!) beestje en nog helemaal niet oud en hij doet m zomaar weg :( ( als hij wel oud zou zijn, is t nog steeds even erg, maar jullie snappen me wel hoop ik)

en dat andere beestje wordt ook zomaar uit zn vertrouwde omgeving weggehaald..belachelijk gewoon!

snap echt niet dat mensen zo met die lieve diertjes om kunnen gaan.

sorry hoor, ik moest dit even kwijt..

2. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    Oh ik kan me zo goed voorstellen dat je je hier rot onder voelt. Zou ik ook voelen!

Ik zou dolgraag zeggen 'breng maar hier', maar helaas hebben wij ook al een kat die echt geen andere katten tolereert. Hebben we al eens geprobeerd en was echt een drama.

Voor een huisdier moet je je verantwoordelijkheid nemen. Het is geen speelgoed dat je even terug naar de winkel brengt. Ik snap niet dat mensen hun dieren zomaar weg doen omdat het ze op dat moment niet uit komt. En als je een huisdier om wat voor reden dan ook weg moet doen probeer dan een goed huisje voor hem te zoeken. Jouw vriend lijkt er niet echt moeite voor te doen.

Ook heel sneu voor zijn dochtertje. Ze zal de kat vast en zeker missen. Heel veel sterkte. Ik hoop dat je toch nog een huisje voor hem vind waar hij een fijn verder leven kan hebben.

3. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    dankjewel voor je lieve reactie!

ik hoop ook echt dat ik nog een goed huisje voor m kan vinden, maar ik ben bang van niet in zo'n korte tijd :(
    heb t ook al aan familie gevraagd, maar niemand :(
    ik snap gewoon ook niet dat zijn moeder ze niet alle 2 neemt. oke die katten speelde niet samen en lagen ook niet bij elkaar ofzo, maar toch...dan is er nog IETS bekend voor m.
    ik vind t echt zo ontzettend erg en kan t gewoon niet aanzien dat hij weg gebracht wordt terwijl het al zo'n bang beestje is.
    geen enkel beestje vind dit leuk en voor elk beestje zijn dit soort dingen al vreselijk, maar ik ben zo bang dat t voor deze echt gewoon niet te doen is.

weet gewoon niet meer wat ik moet doen :(

4. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Owww wat een ^&%(*!@# :x

Wat lief dat jij je er druk om maakt!

Kun je het niet proberen om het diertje bij jullie te doen? Misschien werkt het wel tussen die twee. Maar als je het niet wilt houdt het op natuurlijk ;)

5. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Hoe oud is het katje?en is het een mannetje of vrouwtje en welke kleur??

Misschien kan ik mijn vriend overhalen ;)

P.s,ik heb hier 3 vrouwtjes,dus heb er ervaring mee:)

6. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    Ja het is echt triest. Raar ook dat zijn moeder ze niet alle twee neemt. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen er één naar het asiel te doen. Zo'n bang katje krijgt vaak niet zo makkelijk een huis omdat mensen veel liever een speelse kat hebben.

Kun je niet via Marktplaats zoeken. Een advertentie schrijven uit naam van de kat met een foto erbij. Misschien niet ideaal, maar vaak zijn mensen hier wel gevoelig voor.

Vroeger moest ik een hondje helaas onder bepaalde omstandigheden weg doen en hij is bij ontzettend lieve oudere mensen terecht gekomen. Zij vingen vaker wat oudere honden op. Ook mocht mijn hondje nog altijd opzoeken wanneer ik wilde.

Succes!

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Zelf nemen?

8. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    Ja, maar dat gaat dus niet met haar andere kat samen.

Ik had hem ook wel in huis willen nemen, maar ook ik heb een kat die geen andere katten tolereert.

9. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    ik weet 100% zeker dat t echt niet gaat lukken met mijn eigen kat samen..als ik daar ook maar een klein beetje over had getwijfeld, dan had ik t geprobeerd. mijn kat heeft af en toe een beetje rare buien( in t verleden voordat hij bij ons was zijn er dingen gebeurd waar hij nog steeds af en toe last van heeft) en ik durf t gewoon echt niet aan.

maar wat super lief zeg jullie reacties!

@ claudia: het is een mannetje( geholpen) en pas 4 jaar oud. t is een heel erg mooi beestje...heeft een heel schattig krulstaartje en de kleur is een beetje beige-achtig, echt heel apart.
    wat ik t leukste vind aan m, is dat zijn achterpoten iets langer zijn, waardoor t net lijkt op een konijntje af en toe als hij rent haha. t is echt hoppen ipv rennen :D
    ik ga morgen even proberen een foto van m te krijgen..maar ik kan echt zeggen dat t een super mooi beestje is. een ukkie ook echt..lijkt totaal niet op een kater.

10. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    Aaaah zoals jij hem beschrijft is het echt een mooi beestje. Mijn katje is ook beige/grijs van kleur, echt heel mooi! Hoop echt dat Claudia hem in huis kan nemen!

View attachment 21432

11. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    rosa, wat een schatje zeg!

nicky( zo heet hij), is echt veeeeeeeel lichter. ik kan de kleur gewoon niet zo goed beschrijven. ben al aan t zoeken op internet of ik iets kan vinden wat op die kleur lijkt. is best moeilijk aangezien de kleur echt heel apart is.

ik belde die vriend van me trouwens net en ik zei dat ik heel erg mn best aan t doen was om een thuis te vinden voor nicky. zegt hij: oke nou mooi, spreek maar in op me voicemail, want ik ben even weg.

ik snap hem echt niet hoor

12. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    Lekker ongeïnteresseerd. Blijkbaar heeft hij 'belangrijkere' zaken aan zijn hoofd. Vind het echt geweldig dat je zo je best doet voor dat arme beestje!

Lotje (mijn kat) was een zwerver die helemaal vermagerd was. Ze had geen chip en niemand die haar via amivedi zocht. Ook was ze nog niet gesteriliseerd. Bovendien had ze een wond op haar kopje en mensen dachten dat ze iemand hadden gezien die haar uit een auto gooiden :( We besloten haar in huis te nemen (we wilden sowieso een kat) en ze is lief! Ze wilde alleen maar onder de mensen zijn.

Ik hoop dat jouw zoektocht naar een huis een goede afloop heeft!

13. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
  14. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    o wat een mooi verhaal zeg! lijkt wel een beetje op mijn verhaal hihi

ik struikelde over mijn kat om 1 uur s'nachts hier in de straat. dus ik ging hem aaien en daarna liep ik naar huis, liep hij mee. ik deed de deur open en meneer rende zo naar boven haha. ik dacht het is laat, dus laat m maar hier binnen ( was ook erg vermagerd enzo dus ik wilde m even eten geven)
    later ging ik naar bed en hij sprong gelijk op bed en kwam tegen me aan liggen en is daar heel de nacht gebleven.
    de weken erna elke dag asiel, dierenambulance en amivedi gebeld en niemand hoor die zn kat zocht. naar de dierenarts gegaan en hij had ook geen chip. kon hij gelukkig bij ons blijven :D
    snel kreeg hij soms wat rare buien en zijn we ermee naar een kattentherapeut gegaan en die zei dus dat t kwam door zijn verleden. af en toe heeft hij nog steeds wel een buitje, maar over t algemeen is hij super lief. echt een schootkat en nog steeds elke nacht tegen me aan slapen( inmiddels al weer ruim 2,5 jaar :D ).

ik vind t ook erg mooi dat hij zo mee gelopen is, want mijn kat die ik al 15 jaar had was een paar weken ervoor overleden.

15. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    ja zo'n kleur is t ongeveer wel ja :D

alleen heeft hij meer haar. niet net zoals een pers, maar wel wat langhariger op sommige plekken( dat klinkt heel raar ik weet t, maar kan t niet zo goed uitleggen)..echt super mooi. hij verhaard overigens totaal niet hoor!

16. 4days

4days Niet meer actief

Wat lief dat je een oplossing zoekt voor dat katje. :) Dat mensen een kat weg doen kan ik (soms) nog wel begrijpen, maar zoek dan op zijn minst een goed huisje...

17. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    nu ben ik alleen maar nog meer verliefd op me eigen kat. zit steeds naar m te kijken en kan me niet voorstellen dat hij hier niet meer zou zijn..ik zou gek worden!
    wil m ook even spammen...mijn lieverd genaamd: POES

18. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Ik zal morgen ook even foto's neerzetten van mijn 3 poezen,hihi ik heb de foto's op mijn computer staan en zit nu achter mijn laptop;)
    Dus de foto van ginger,luna en saar komen morgen hahaha

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Mendie,wat een schatje!!:D:D
    Ik zou er ook niet aan moeten denken zonder mijn katten!!

20. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    lief he :D

ben ook erg benieuwd naar jouw prinsesjes :D

hoop echt dat t morgen allemaal in orde komt en nicky bij jou onder gebracht kan worden.

ik denk dat ik er gewoon niet van kan slapen vannacht.
    ik snap die vriend van me namelijk echt niet...t gaat om een beestje die je 4 jaar lang in huis heb gehad...waarom kan hij daar geen moeite voor doen?! :(

mijn mannetje zegt steeds dat hij t zo lief vind dat ik dit doe, maar ik vind dat ik geen keus heb gewoon. zo ga je namelijk niet met dieren om! nooit niet!

Share This Page