Huis kopen.. welke bank?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Als je een huis koopt, worden er ontbindende voorwaarden opgenomen in jet contract. Als binnen die termijn blijkt dat je de financiering echt niet rond kunt krijgen, kun je van de koop afzien. Bovendien heb je altijd 3 dagen bedenktijd. Dus als je het echt graag wilt, kun je vanmiddag een bod op het huis doen.

Of het verstandig is, is een andere vraag. Helaas laten mensen hun verstand vaak thuis als ze verliefd worden.. of dit nu op een huis is of op iets of iemand anders..

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik vind de volgorde 'eerst bezichtigen, dan rekenen' een hele gevaarlijke.

Als het huis je super bevalt, zul je sterkt geneigd te zijn te kiezen voor de hypotheekvorm waarbij je het meeste kunt lenen. Met torenhoge maandlasten.

Los daarvan zou ik me nooit blindstaren op het eerste bezichtigde huis. Ga bij minimaal 5 andere huizen kijken, al is het alleen al om zeker te zijn dat huis nr. 1 écht je droomhuis is.

3. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dit..

@ts,
    laat je alsjeblieft goed voorlichten!

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Aan koop garant zitten ook haken en ogen...
    Laat je echt eerst goed voorlichten voor dat je een bod uitbrengt. Er zijn zat huizen te koop en ga dus eerst met een onafhankelijke hypoheekadviseur om tafel. Laat je niet verleiden tot direct uitbrengen van een bod...
    Kijk eerst wat je kan en wat je wil.
    Een week wachten op een afspraak is echt niks.
    Je gaat nu eerst kijken hoe de eerste indruk is. Dan met de hypotheek adviaeur en dan nog een keer kijken met je verstand. En alle negatieve punten opzoeken van een huis daarna pas een bod uitbrengen.

Heb ke niet iemand in de omgeving die verstand van dit soort zaken heeft?! Anders kan ik echt een aankoop makelaar adviseren die staat jullie bij in het hele proces van het kopen van een huis.

Ik krijg namelijk het gevoel dat jullie totaal geen idee hebbe welke stappen je moet nemen en wat er allemaal mogelijk is...

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Inderdaad!

En wees waakzaam: de makelaar die jullie vanmiddag gaat ontvangen, handelt ALLEEN in het belang van de VERKOPERS.

Grote kans dat hij/zij jullie zal proberen te overtuigen dat het ook voor jullie beter is om meteen toe te happen, en dat er geen tijd te verliezen is.

Trap er niet in!!!

Deel Deze Pagina