huis kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door dorisn, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    we gaan misschien een huis kopen!!!!

ben echt heel benieuwd of het gaat lukken en vind het echt superspannend.
    we hebben al een huis op het oog en hebben volgende week een afspraak bij de hypotheker.

we hebben nu een huurwoning die ons te klein is geworden en waar steeds meer dingen gaan irriteren.
    het huis dat we op het oog hebben staat bij ons in de straat en is bijna precies wat we willen.

iemand nog tips waar we op moeten letten?

liefs doris

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hou oud is het huis??

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    het huis is uit 1968.
    keuken en uitbouw van 2005.

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Als je gaat kijken goed opletten op eventuele tekenen van Lekkage, test of alle apparatuur werkt in de keuken. ik zou toch voor een bouwkundige keuring gaan voor de zekerheid omdt ze zelf hebben uitgebouwd...verder ga op je gevoel af als je je niet goed voelt bij het huis het zeker niet doen je moet 'verliefd' zijn op een huis. En als je voor het eerst gaat kopen zit je nu echt goed veel voordelen hoor! Ojah als je een bod gaat doen minimaal 20% onder de prijs als eerste bod doen.

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Bouwkundig rapport is heel belangrijk.
    De muur onder de badkamer. De dorpels :p (dat was bij ons een hel)
    Er zijn nog wel meer dingen! Maar dit knalt bij mij even naar voren.

Veel succes en plezier! Het is zoooooo spannend!!

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik weet wie de uitbouw heeft gedaan en heb daar dus wel vertrouwen in.
    een bouwkundigekeuring hadden we ook al aan gedacht.

moet wel zeggen dat het er op de foto`s erg netjes uitziet en vind de keuken, de uitbouw en de vloer erg mooi (voor zover ik het nu kan beoordelen.)

we hebben ook nog een ander huis op het ook (zelfde soort alleen niet uitgebouwd) en daar gaan we a.s zaterdag kijken want dan is het open huizen dag.

liefs doris

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Dat weet ik wij doen ook mee :) maar woon nu ook te klein hoor voor met een kleine, ook al is degene te vertrouwen toch lekker laten controleren zou zonde zijn dat je het huis koopt en een lekkage komt of een scheur ofzo... veel plezier in deze toch wel spannende tijd denk ik :)

8. Joanna1981

Joanna1981 Bekend lid

19 mrt 2010
    527
    0
    0
    Hoe kom je erbij dat je 20% onder de prijs moet gaan zitten?? In deze tijd zijn de huizen absoluut niet op zijn duurst en zitten de meeste mensen al aardig scherp. Ik vind 20% erg veel moet ik eerlijk zeggen. Wij hebben recent ervaring met het verkopen van ons eigen huis en met het aankopen van een ander huis.

9. Bri

Bri Niet meer actief

t.a.v. bouwkundige zaken: huizen uit de jaren 60 hebben vaak ergens asbest zitten. Dat hoeft geen probleem te zijn: zolang je er niet in zaagt, hakt of boort levert het geen risico's op. Maar als je gaat verbouwen kun je met hoge extra kosten worden geconfronteerd, omdat een aannemer hier allemaal maatregelen voor moet treffen.
    Laat dus even uitzoeken of er sprake is van asbest en waar dan, en of je hier mee te maken krijgt bij een eventuele verbouwing. Let op dat je ontbindende voorwaarden gelijk vermeldt en vastlegt. Toen ik mijn eerste huis verkocht, waren de kopers een paar dames die het wel even zonder makelaar gingen doen. Zij kwamen pas bij de notaris op de proppen met 'we willen nog een bouwkundige keuring en daar willen we een ontbindende voorwaarde van maken'. Dat was niet zo handig, want uiteraard ging ik daar op dat moment niet meer mee akkoord. Zij in de stress omdat ze nu die keuring nog gauw gauw moesten laten doen tijdens de paar dagen wettelijke bedenktijd. Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Vraag wanneer de keuken en badkamer geplaatst zijn, en of er nog garanties van toepassing zijn. Idem voor de uitbouw (oh, lees nu dat keuken en uitbouw van 2005 zijn, dan gelden er garanties, vraag of ze daar nog certificaten van hebben).

Ik zou zelf zeker bij verschillende huizen gaan kijken, misschien is er iets anders wat je nog veel meer aanspreekt.

Leuk hoor, je eerste eigen huis kopen...

10. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou ook letten op de mate van isolatie . Scheelt later toch een hoop op je energie kosten.

Deel Deze Pagina