Kriebelende benen

Discussie in 'De lounge' gestart door Anais, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Kent iemand dit :) je been begint onwijs te kriebelen en is gewoon echt iri!
    Dat doen jullie dan? Ben nu toevallig 19 weken zwanger maar had dit vroeger ook,nu wel wat meer maar snap ookniet goed hoe zo een kriebelende been wordt opgewekt en waarom.
    Maar echt ik ben hier gek aan het worden :) !!

2. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Bedoel je onrustige benen? Dat ze jeuken en als je beweegt dat t weggaat?
    Tijdens me zwangerschap had ik dat heeeeel erg en als ik heeeel moe ben nog steeds is vrij normaal volgens mij heeft t te maken met een te kort aan ijzer of iig te te kort aan iets.

3. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Oh ja, heel herkenbaar! Vooral nu in de zwangerschap.
    Zodra ik wat moe wordt of koud, beginnen m'n benen me vreselijk te irriteren. Je moet dan continu even je benen bewegen, omdat er anders een hele vervelende waas door je benen trekt.
    Typische zwangerschapskwaal!
    Meestal ga ik dan ook naar bed of trek ik een deken over m'n benen heen. Om gek van te worden!

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heel herkenbaar :D

5. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Ik dacht dat ik dus de enige was, als ik het mijn vriend zei dan keek die me aan alsof ik gek was.
    Maar wolfje89 te kort aan ijzer zou dus wel kunnen ook want mijn ijzer is heel laag.. Ik doe meestal een paar kussens onder me benen of ik ga wandelen, boodschappen maar doen.
    Ik heb dat gevoel ook als ik te lang in de auto zit en kan me benen niet goed strekken.
    Hoop wel dat het na de zwangerschap over is want het is heel vervelend.

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Magnesium tekort. Heb het ook tijdens zwangerschappen en erna gehad. Heel lastig zou ff aan je vk vragen hoeveel extra je mag hebben werkt beter dan benen hoog. Ook wisseldouche is fijn dus koud heet afwiiselen paar keer zolang je kan..

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Herkenbaar ik kreeg eens de tip om een banaan te eten en nu dat ik dat iedere dag doe heb ik het niet meer.

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb dit ook, en als het heel erg is draag ik steunkousen. En savonds inderdaad benen hoger dan je hart leggen, dan stroomt het bloed 'terug'

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Magnesium tabletten!

Als ik bananen bij mn ijzertabletten ga eten dan raak ik verstopt haha, dus ik neem magnesium tabletten.

10. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Google eens op rls. Wordt erger in zwangerschap.

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    restless legs zo heet het officieel

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook. Erg irritant. Zit of lig je net lekker en dan begint het. Echt een gevoel alsof je ze moet bewegen.
    Magnesium schijnt te helpen. Zit in bananen. En wat ook nog weleens helpt is de koude douche erop zetten. Dus ijskoud en van onder naar boven tot knie afdouchen. Doe ik nu standaard aan het einde van het douchen. Je bloedvaatjes krimpen dan weer iets. Ik merk wel verschil. Het is een stuk minder.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm interessant om te lezen..
    Ik heb het altijd als ik tv zit te kijken. Manlief zit altijd te klagen of ik niet stil kan zitten :)

Maar als ik dat zo lees... Zou bijv iets als floradix of multivit-pillen moeten helpen?

14. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    oh ja herkenbaar! vooral tijdens mn zwangerschappen!
    bij mij heeft er nooit iets geholpen....

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Grappig dat je er nooit eerder van gehoord kan hebben en dat je tijdens je zwangerschap ineens zo'n kwaaltje hebt. Hier dus ook. Het duurde een aantal weken en ging vanzelf weer weg. Voelde het voornamelijk als ik in bed lag.

16. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Magnesium pillen en voor het slapen gaan je benen insmeren met Beenbalsem van Gewohl (Kruidvat of Etos). Dit hielp bij mij echt.

Kan je geloven dat hij bij mij dus een zwangerschapssymptoom was?? Ik dacht dit herken ik, zou toch niet zwanger zijn en ja hoor! Moet er nog steeds om lachen maar irri is het wel.

Charlie

Deel Deze Pagina