Idealen over het leven van je kindje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik hoor vaak om me heen dat ouders hun kind graag een bepaalde carriere zien maken, of een geloof zien aanhangen, of een partner keuze zien maken.. Zij kunnen dan helemaal hoopvol vertellen wat hun idealen zijn over het leven van hun kindje.
    Ik heb dat zelf helemaal niet, voor mij is het belangrijker dat ze gelukkig is in het leven en doet wat ze leuk vind met de mensen die ze leuk vindt. Ik kan haar alleen maar zo goed mogelijk proberen de beste bagage mee te geven en zal haar alleen maar steunen in alle keuzes die ze maakt, uiteindelijk is het haar leven.

    Hebben jullie "wensen" wat betreft de toekomt van jullie kindjes?
     
  2. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik wens al mijn drie kinderen dat ze gelukkig zijn nu en in de toekomst.
    Meer kan ik als moeder niet wensen.
    Gina ;)
     
  3. Niet meer actief

    ik hoop dat ze gelukkig wordt, zonder al te veel zorgen...

    En verder maakt het me geen fluit uit!
     
  4. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    Ik wens dat Sam en al mijn kinderen (die ik nog krijg)
    een mooi gezond gelukkig leven krijgen..!
     
  5. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    idd geluk en een goede gezondheid dat wens ik voor Yildiz.
    Verder mag zij haar leven indelen zoals zij het graag zou willen, ik kan haar alleen maar steunen in haar beslissingen en raad geven indien nodig.
    De weg uitstippelen voor je kinderen vindt ik niks, dan zijn de ouders gelukkig maar het kind niet.
     
  6. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik wil dat Fatih gelukkig wordt en een gezond leven zal hebben, carriere moet hij zelf maken, dus ook al kan ik mijn idealen hebben, hij is die gene die moet kiezen of hij uberhaubt wel wil studeren. Hij moet doen waar hij goed in is.
     
  7. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik kan me alleen maar bij het bovenstaande aansluiten.
     
  8. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik hoop vooral dat het een leuk mens is. Prettig in de omgang, lief voor anderen en goed mee samen te werken. die oog heeft voor de mensen en dingen om zich heen.
     
  9. kellox

    kellox Fanatiek lid

    25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ik wens mijn kids gewoon al het geluk in de wereld toe, en heb er vertrouwen in dat ze wijs genoeg zullen zijn om eigen beslissingen te nemen, en voor het eigen geluk te gaan. Uiteraard ben ik er dan om te helpen en advies te geven als ze willen! ;)

    Maar ik ga zeker niet bepalen wat mijn kind zou moeten worden etc. Laatst was er zo'n documentaire op tv over moeders in Amerika. Met die schoonheidswedstrijden waar meisjes van een jaar of 6 al aan mee moeten doen! pfff dat gaat wel erg ver!
     
  10. Dat hij gezond en gelukkig mag zijn is natuurlijk het belangrijkste in zijn leven.

    Wel zou ik het fijn vinden (meer voor hem zelf later) dat hij zijn diploma haalt. Natuurlijk in het geen wat hij zelf wil. Dit omdat je soms zonder diploma's niet veel mogelijkheden hebt. en ik wil dat hij zijn ding kan doen wat hij wil.
     
  11. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Wij hadden een hele mooie zin, maar hoe ging die ook al weer?

    Wij hopen dat ons kind als het volwassen is een evenwichtig persoon is die in staat is van zichzelf en anderen te houden en zichzelf en anderen te respecteren.

    Die hadden we bedacht toen we het hadden over opvoeden, als een soort doel zeg maar.

    En verder sluit ik me helemaal bij het bovenstaande aan. Als het maar een gelukkig mens is (zonder anderen daar bij te kwetsen natuurlijk).


    Linda
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik hoop alleen dat ze gelukkig worden en of dit nou als vuilnisman of chirurg als homo of hetero of als moslim of christen dat maakt me echt niks uit. mijn idealen zijn waarschijnlijk anders dan die van mijn kinderen en zij moeten voor hun zelf bepalen wanneer zij gelukkig zijn. zolang ze er geen andere mensen mee pijn doen zal ik ze overal bij steune
     
  13. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik hoop dat mijn zoon, net als wat bovenstaande schrijven, heel gelukkig en gezond blijft.

    Ik zal hem wel leren dat als hij iets wil bereiken dat hij dat altijd zijn dromen moet blijven volgen. Doorzetten en niet opgeven.

    groetjes
    conny
     
  14. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    als ie maar gelukkig en gezond zal blijven,..
    ik zal hem steunen in zijn keuzes, mits ie weet welke keuzes ie moet maken,..
    wel zal ik er zorg voor dragen dat ie zijn school/opleiding af zal maken,... opdat ie wanneer ie weet wat ie wil, wel die kans kan creeren,...

    ik hoop hem liefde en respekt bij te brengen, en wanneer ie dat over zal nemen, zal hij dit ook in zijn leventje tegemoet komen,...

    tja wat kan je nog meer als ouders?
    haha afwachten en zien wat de toekomst brengt,

    maar vooral bijstaan wanneer nodig ,...
     
  15. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Dat ze gelukkig, gezond en als plezierig mens door het leven gaan en het leven ook zo zien. Dat ze respecteren en gerespecteerd worden.
    Maar bovenal: gelukkig!
     
  16. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ja ik als moslima zie graag dat mijn kinderen als praktiserende moslims door het leven zullen gaan.. en daar hoort natuurlijk bij dat ik ze alle geluk van de wereld wens..
     
  17. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik hoop dat Bram anti-voetbal wordt... het lijkt me namelijk vreselijk om iedere zaterdag langs de lijn te staan ;)
     
  18. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Als wij kindjes krijgen hopen mijn man en ik van harte dat ze God zullen leren kennen.

    Verder maakt 't me helemaal niks uit.

    Ik weet nog wel dat we op de basisschool altijd zeiden: als ik later een man krijg die van me houdt is het goed, zelfs al is hij vuilnisman of putjesschepper. Mijn man heeft idd even als vuilnisman gewerkt. Ja, boeiend, hij heeft me lief, da's belangrijk.
    En zo is het ook met onze kinderen. Laat ze carrière maken als ze dat willen of een studie volgen of wat ook, maar ze mogen zich ok met 'minder' tevreden stellen.
     
  19. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik wens dat Fenja (en evt volgende kindjes) gewoon heel gelukkig worden. Ik wens dat ze een sterke persoonlijkheid krijgen en Nee durven te zeggen. Ik wens dat ze goed zullen zijn voor mens, dier en alles wat leeft, groeit en bloeit. Ik wens dat ze een baan vinden die ze gelukkig zal maken en dat ze doen waar ze gelukkig van worden.

    Ook wens ik dat ze van de drugs en alle andere rommel afblijven en dat ze goede vrienden en vriendinnen weet uit te zoeken.
    Carriere interreseert me niks, hun geluk staat voorop. (Al zou het wel mooi zijn als ze prof tennister zou worden en een mooi groot huis voor haar ouders zou kopen, hihi ;) ).

    Dit wens ik voor mijn kind(eren)
     
  20. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dit vind ik heel mooi omschreven, en de opmerking van CreaLinda vind ik ook erg toepasselijk. Ik hoop dat onze meid gaat studeren, maar als ze dat niet wil/kan, is het ook goed.
     

Deel Deze Pagina