Tijdelijke huur huisje op vakantiepark

Discussie in 'De lounge' gestart door zo79, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Heeft iemand ervaring met het tijdelijk huren van een huisje op een vakantiepark en de kosten daarvan? We hebben straks waarschijnlijk een aantal maanden te overbruggen tussen twee huizen en zijn onze opties aan het bekijken.

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wil je het huren via een particulier of via het park zelf?
    Zelf geen ervaring mee maar via mijn werk verzorgen we het verblijf van een klant op centerparcs.
    De prijs (en beschikbaarheid ) is afhankelijk van wanneer je wilt huren, in het hoogseizoen is het ontzettend duur en vaak vol.

3. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb er ervaring mee. Ik heb een half jaar op een vakantiepark gewoond. Ik vond via internet een huisje op een vakantiepark. Kwam vervolgens met de verhuurder in contact (het huisje was een vakantiewoning van een man en ik zocht woonruimte van september tot en met februari) en hebben alles samen geregeld. Ik betaalde 750 euro per maand aan huur.

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    We hebben ook een aantal mnd op vakantiepark gewoond.
    Ideaal! Haha. Groot speeltuin, zwembad, kinderactiviteiten in het weekend. We hadden geluk, er stondzelfs een wasmachine in.
    Huur €500 per mnd. Gevonden via MP.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Is denk ik ook afhankelijk van waar je woont en wil en kan verblijven.
    Ik weet dat in Hengelo een park zit bij de Waarbeek die ook aan langdurig verhuur doet. Maar ja dit niet dan wel bij je in de buurt liggen.

Misschien gewoon even googlen welke parken, campings met stacaravans etc er bij je in de buurt zijn en dan even bellen of mailen.

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Bedenk wel dat je enkel in het laagseizoen er kan zitten.

7. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik heb geen idee hoe of wat, dus via particulier of via het vakantiepark zelf. Er zitten we hier wel diverse in de buurt. Die ga ik inderdaad binnenkort even bellen. Op Marktplaats kon ik niet veel vinden. Probleem is een beetje dat ik nog niet precies weet voor welke periode het zal gelden, maar misschien kunnen ze me informatie geven zonder een bepaalde periode te weten.

Is het altijd zo dat in het hoogseizoen huur niet mogelijk is? Of kost het dan gewoon meer? Want de kans is zeer aanwezig dat in ieder geval een deel van de zomer van 2016 er in zal vallen.

Moet zeggen dat ik de prijzen die ik hier lees alles mee vind vallen!

Bedankt voor jullie ervaringen!

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Op de site van centerparcs vond ik info waarin ze dit zelf aanbieden.

9. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij de particulier waar ik huurde mocht ik het huisje in het hoogseizoen ook huren, alleen wel tegen een hogere prijs.

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij hebben via airbnb tijdelijk gehuurd. Gewoon reageren dat je langer voor een lagere prijs wil blijven.

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hou je er rekening mee dat je een dergelijk adres meestal niet als verblijfadres en soms zelfs niet als postadres mag opgeven? (Van belang voor gemeente, beslasting, uitkeringsinstanties etc.)
    Vraag dit dus altijd even na als je gaat informeren naar een huisje.

Deel Deze Pagina