huis kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door lievemama19, 1 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    heb ook duidelijk gezegd dat ik dan geen uitkering meer heb, en heb ook gezegt dat we eerst willen gaan huren, een jaartje ofzo en misschien wel langer als niet als lkkr loopt maar als alles goed blijf gaan na een jaar

2. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    Ja het beste is eerst even te huren en als je het inkomen hebt dan naar de hypotheek adviseur stappen en uitrekenen wat je kan krijgen.

2 jaar geleden een huis gekocht met netto inkomen 1200 pm
    was lening van rond de ton.

nu huis gekocht met netto inkomen 2400pm
    van 1,5 ton

en de huizen zijn hier niet zo duur :D

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik zou dus ook eerst huren.

maar ligt het nu aan mij of verdien je in nl echt zo weinig?

vindt 500€ voor 32u werk wel echt weinig.

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik zou in jullie situatie het niet aandurven om te kopen.
    denk ook dat het heel moeilijk zou zijn om sowieso bij een bank al een hypotheek te krijgen, en dan komen er idd nog veel meer kosten bij.
    oa alle verzekeringen, evt. autokosten, levensonderhoud en dan ook onverziene omstandigheden en die zijn er echt ook wel iedere maand.
    bv verjaardagen, etc.

het ligt er waarschijnlijk ook aan waar je wilt kopen, in de randstad is het echt onbetaalbaar geworden terwijl je in groningen nog voor een redelijk bedrag een leuk huis kan kopen.

succes!

joyce

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Sorry dat ik het zeg maar vind dat je nu een beetje onaardig reageert! Je vraagt om een mening, mensen reageren en jij reageert op zo'n manier terug. Vraag het dan niet, denk ik dan...

6. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Meis het enigste wat ik wil zeggen is Ga nog ff huren tot dat jullie een vast contract hebben. Want ook met een half jaar contract ken je er uit liggen naar zo half jaar. Tis gewoon zo.
    En Probeer eerst werk te zoeken, dat gaat ook niet altijd vanzelf hoor.

Gr

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik begrijp dat ze zo reageerd! ze heeft toch aan gegeven dat ze willen kopen als ze wat meer geld hebben? waarom zegt iedereen dan dat ze eerst moet huren dat weet ze toch! ze heeft het erover dat ze over een tijdje wilt kopen, lezen mensen! ;)

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Klopt maar met voornemens krijg je geen hypotheek los bij de bank, die willen feiten en vooral bedragen zien.
    En tja wij hebben ook geen glazen bolletje hé dus ik weet niet hoe het TS financieel zal af gaan over n jaartje ofzo ;)

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    En volgens mij als ik zo eens na lees praat TS nergens over huren.... ik lees nog n keer.... nope zie jij t?

10. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Nou ik heb nog even de openingspost gelezen. En daar maak ik uit op dat ze meteen willen gaan kopen.... niet dat ze eerst van plan zijn om te huren...

11. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    jhahaha mamalieske, wij zeggen hetzelfde

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik zeg ook niet dat zij wilt gaan huren,maar dat zij pas over een tijdje wilt kopen. zij praat over een half jaar dat is dan wel weer snel. je moet wel een contract hebben ik weet aleen niet of dat een vast contract moet zijn of dat je ook een jaarcontract mag hebben. voordat je een vast contract hebt ben je wel een tijdje verder dat duurd langer als een half jaartje.

13. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Ik denk dat het het beste is om te zorgen dat je vast werk hebt dus onbepaalde tijd met contracten krijg je geen hypotheek! en ja je kan met zo weinig niet veel lening, en ja normaal genieten en goed eten is ook belangrijk!

dus eerst nog ff lekker huren een jaartje of 5 en kijken of dat wat is ook met elkaar!en dan verder kijken , denk dat dat het beste en verstandigste is! ;)

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik wou dat wij hier echt gewoon de keuze hadden...
    wij kunnen niet genoeg hypotheek krijgen om te kopen en huren gaat via een lotingssysteem en we hebben constant pech :(
    dinsdag gaan we het weer proberen (er staat voor hier in het dorp namelijk 1 tot 2x per maand een geschikte woning op de lijst)
    op hoop van zege

15. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    das wel zuur oomiiscoo

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    dat is idd heeel zuur.
    en zonder urgentieregeling ook nog!
    zelfs als ik verlamd zou raken zou ik nog geen voorang krijgen op een andere woning.
    hoe triest is dat!?

maar ff on-topic, het verstandigste is zowieso eerst huren vindik zo. als je gaat samenwonen zie je hele andere kanten van elkaar en misschien bevallen misschien helemaal niet, dan kun je zo de huur opzeggen, als je een gekocht huis hebt gaat het allemaal wat moeilijker

17. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik weet niet of kopen er wel in zit..
    Een huis wat voor een ton te koop staat wil niet zeggen dat de kous daarme af is. Verbouwing, notarisje hier VvE daar! alles kost geld!
    Ik denk haast niet dat het te doen is! En als je een hypotheek kan krijgen denk ik zelf niet dat het veel is.

Wij wachten nog even met kopen hebben allebei een contract maar gaan eerst particulier huren!
    Als je niet snel in aanmerking komt is dat altijd nog een goed alternatief!

liefs nachtvliinder

18. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Als je over een jaar een huis wilt kopen als je vriend 1000 euro verdient en jij 800 dan nog denk ik niet dat je dat zal redden, er zijn namenlijk zoveel factoren waar je rekening mee moet houden.

Je moet een vast contract hebben of een intentie verklaring. Als je bv via het uitzend buro werkt is dat al heel moeielijk.

Of ze moeten je aanschrijven als flexwerker dan nemen ze het gemiddelde van de afgelopen 3 jaar. Dan kom je op nog minder uit.

Dus of je een hypotheek kan krijgen ligt echt niet alleen aan wat je verdient.

verder denk ik sowieso dat je dan samen nog niet genoeg verdient. is ook afhankelijk van waar je woont natuurlijk

19. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    mijn man en ik hebben ook een koophuis, wij hebben samen 2600 euro per maand. we kunnen goed leven maar het is geen vetpot als je alle vaste lasten eraf trekt en je boodschappen doet.
    trouwens ik heb een wao uitkering en die werd niet meegeteld bij de hypotheek. we hebben de hypotheek dus op 1 loon moeten pakken.maar dat ging allemaal goed omdat mijn man voor ik hem leerde kennen al een huis had gekocht en de overwaarde van dat huis konden we in dit huis stoppen.

20. missyb

missyb Niet meer actief

Wat ik hier niet vaak tegenkom is dat de topicopener helemaal geen huis kan kopen met het loon dat ze nu hebben.
    En ook niet mocht zij gaan werken

Je moet eerst een vaste baan hebben dan kun je pas gaan kopen.

Deel Deze Pagina