De vraagprijs is tegenwoordig vaak een verkapte bieden vanaf prijs in deze verkopersmarkt. Dus zo raar vind ik het niet dat ze meer willen of willen wachten tot iemand meer biedt dan de vraagprijs. Zie er ook geen rare makelaarsactie in. Ik denk dat ze verwacht hadden (of dat de makelaar hen verteld had) dat er zeker wel 30.000 overboden zou worden. En nu valt het tegen. Je ziet het weer meer: vorige week in onze oude wijk nog 2 huizen gezien die opnieuw aangeboden werden voor 30 en 50.000 minder dan ze oorspronkelijk te koop stonden. Als je het huis graag wilt hebben, vind ik de suggestie jullie bod zwart op wit tot een bepaalde datum laten staan, een goede. Wie weet komt er verder echt niemand en dan draaien ze nog wel bij.
Natuurlijk mag die verkoper weigeren. Zeker in deze tijd, waarin overboeken geen uitzondering meer is. Vraag is alleen of het slim is als er verder geen animo is. Hoe lang staat het huis te koop? Vraag me btw af of huizen nu nog zo gemakkelijk verkocht worden, met vraagprijzen die vrijwel zonder uitzondering absurd hoog zijn én de rente die nu alleen nog maar hoger wordt, waardoor mensen minder kunnen lenen. Ik denk dat de vijver alleen maar kleiner wordt. Als ik kijk wat er nu wordt aangeboden ben ik blij dat wij ons huis afgelopen oktober/november al gekocht/ verkocht hebben. Nu hadden we amper meer iets kunnen kopen en wij zijn geen starters..
Ik zeg ook niet dat hij niet mag weigeren toch…? vind het alleen heeeeel apart… Als je een minimaal bedrag heb wat je in je hoofd heb zet het dan gewoon voor die prijs te koop
Ik snap dat je baalt want eigenlijk blijkt deze woning dus toch niet in jouw prijs range te zitten. Maar ik snap niet waarom je boos bent en een melding wilt maken bij NVM. Verkopers en makelaar doen niets verkeerd. In deze tijd zijn de meeste prijzen van huizen op funda een prijs om mensen zijn interesse te trekken. De werkelijke prijs die men er voor wilt hebben ligt vaak hoger. Vervelend is dat zeker maar zo werkt het nu eenmaal in deze verkopersmarkt.
Wij hebben ons huis afgelopen jaar verkocht in de stille verkoop, maar als het op funda was gekomen, dan waren we wel uitgegaan van tenminste 30.000 euro boven de vraagprijs eigenlijk, omdat zo nu eenmaal de markt is/was. Volgens mij had de makelaar ook tegen de kopers gezegd dat we van plan waren het iets onder de 5 ton te koop te zetten en dat ze met een redelijk bod moesten komen om stille verkoop te overwegen. Openingsbod was ook boven de 5 ton en uiteindelijk verkocht voor 525.000. Het enige wat ik raar vind, is dat er verder geen belangstelling voor is, ik vraag me af in welke regio dat dan is? Ons huis was waarschijnlijk enorm veel belangstelling voor geweest, want midden segment en woningtekort.
Ts, stel dat de vraagprijs bijv. 15.000 meer was geweest, hadden jullie dan overwogen om dat te bieden? Of was het dan sowieso buiten jullie prijsklasse geweest? Ik vraag dit omdat ik wel snap dat je je een beetje genaaid voelt, en daarom niet hoger wilt gaan, maar het zou jammer zijn als je om een principe kwestie het huis niet zou krijgen. Mocht je het echt niet willen/kunnen betalen, dan is het natuurlijk een verhaal. Ik zou dan een eindbod doorgeven (de vraagprijs) en dan moeten zij maar zien wat ze ermee doen...
Dat kun je apart vinden, maar dat is wel hoe de huidige markt werkt. Ik ken niemand die zn huis recentelijk voor (minder dan) de vraagprijs verkocht heeft. Ik snap de verkoper heel goed dat ze nog even af willen wachten, want zij zullen ook gehoord hebben over overbiedingen. Een melding maken lijkt me zinloos. Het is niet leuk als je bod geweigerd wordt, maar het goed recht van de verkoper. De tip om een mail te sturen met een verloopdatum van de bieding vind ik wel een goede.
Ik zou denken, dan maar niet. Momenteel zie je in onze stad veel huizen zakken in prijs. Mensen willen de hoofdprijs. Maar met de stijgende rente scheelt het nu al een paar duizend kwa maximale hypotheek. En voor starters kan dit juist net het beetje zijn wat ze nodig hebben. ' als doorstromers ook'
Ja, aan de ene kant krom, omdat ze het niet op bieden vanaf hebben gezet, maar aan de andere kant, wanneer zijn jullie hier achter gekomen, nog voor de bezichtiging? Anders neem ik aan dat je zo’n huis gaat bezoeken en in je achterhoofd wel had dat je zelf ook nog moest gaan overbieden, omdat dat momenteel gebruikelijk is.
Wat een berichten haha. Nee tijdens het bieden kregen we dat te horen dat de verkopers meer wilden hebben. Maar ja. We gaan het gewoon niet doen. Na Googlen blijkt de makelaar niet bij nvm aangesloten te zijn en hij sjoemelt met dingen. Heb een aantal verhalen gelezen. Ga verder niet meer met iemand in zee die hem als makelaar heeft. Gaat vreemd te werk.. dus laat maar gewoon haha. Mn vriend is vandaag bij een andere makelaar geweest en heeft een zoekopdracht ingegeven. Dus afwachten maar.. En tja als die woning over een paar maanden nog op funda staat dan zullen ze ons vast nog eens benaderen denk ik. Het gaat iig heel raar allemaal