Huis met maar één slaapkamer

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loetje89, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Basis pedagogische kennis. Je kunt er een willekeurig pedagogisch boek op naslaan. Kan ik iedere ouder aanraden overigens.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dus jij gaat 200.000 euro afbetalen? Daar doe je 30+ jaar over.

Je moet eerst je eigen huis verkopen en dan pas een ander huis kopen, dat is het handigst. Anders heb je dubbele lasten.

Het geld wat je voor je huis krijgt gaat naar de bank en daarmee los je je hypotheek af. Als je je huis verkoopt voor meer dan je hypotheek waard is, heb je geld over wat je in je andere huis kunt stoppen. Als je je huis verkoopt voor minder dan je hypotheek, heb je een schuld bij de bank.

je hypotheek moet niet zijn afbetaald, daar heb je 20/25/30 jaar de tijd voor afhankelijk vd leeftijd waarop je de hypotheek afsluit,

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ook wij wonen in een appartement met 1 slaapkamer ( huur )
    en zijn bezig voor ons eerste kindje. Wij willen onze woonsituatie niet laten ''beslissen'' om wel of geen kindje te nemen.

Wel moet ik erbij zeggen dat wij via de woningstichting volop aan het reageren zijn op een eengezinswoning met 2 of 3 slaapkamers ( staan inmiddels ook alweer 3 jaar ingeschreven daarvoor )

want fijner zou ik het wel vinden, een eigen kamertje voor de kleine maargoed er zijn natuurlijk overal oplossingen voor te vinden.

en neem aan dat je hier ook aan gedacht hebt bij de koop van je huis dat het niet de bedoeling is geweest na 2 jaar alweer te verhuizen zodra er kleintjes komen

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Selena: Eenkind heeft liefde en aandacht nodig en weten dat je er altijd voor hem/haar zal zijn en de eerste jaren nog helemaal gen behoefte aan privacy!
    Het leven heeft voor ons een hele andere wendig genomoen waar we zelf niet voor gekozen hebben, hierdoor wonen we nu in een appartement en hiervoor in een groot eensgezinswoning.
    Er word hier helemaal niet gesproken over dat dit voor onbepaalde tijd is maar wel voor de eerste tijd.
    Wij willen dol graag een groter huis, maar moeten het de komende jrn hier even doen.
    Omdat ik al 36 ben heb ik niet de luxe om eerst een ander huis te kopen en daarna hopen op een 2de. Wij doen het anders om.
    Omdat de gedachte dat Megan enigskind zal blijven mijn nog verdrietiger maakt als het fijt dat ze straks een paar jaartjes haar kamertje moet delen.
    Als het ons gegund is dan zal dit echt geen probleem voor haar opleveren hoor.
    Financieel zitten we er heel warmpjes bij en zullen de kindjes verder aan niks te kort komen!
    En ik ben thuis blijf mama dus aan aandacht ook helemaal niks.
    Als ik jou was zou ik proberen woorden als egoistisch op dit forum een beetje vermeiden. Ik geloof echt niet dat je het naar bedoeld en het is jou menening en dat is prima alleen zul je hier niet veel mensen tegen komen die deze mening zullen delen...............ik in iedergeval zeker niet.

xox sloppy

@chantal: tegen woordig is het toegewezen krijgen van een grotere woning heel lastig en zal je er lang op moeten wachten. De keuze van wachten of een kindje krijgen is dan heel moeilijk. Die grotere woning komt wel maar je weet niet hoelang het duurt voor je een kindje krijgt..........soms duurt het net zo lang.
    Heel veel succes ik hoop dat beide jullie snel gegund is :D

@loetje: Nu zitten we in een tijd dat je huis verkopen niet heel gunstig is, helaas. Wij hebben ons huis in een hele gunstige tijd verkocht en hadden heel veel overwaarde waardoor we nu een betere hypotheek hebben maar een kleinere woning. Maar inmiddels wel net zo veel waard als onze oude woning. Wij hopen dat onze wonig de komende tijd nog verder zal stijgen en dat we straks ene hele mooie woning kunnen gaan kopen :D

5. fafje

fafje Niet meer actief

je zal zien als je een kindje hebt, hoe graag die bij je wilt zijn, en zeker SLAPEN!..maargoed,

6. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,
    wij hebben 3 slaapkamers.
    Dochter lief heeft 4 maanden bij ons geslapen ivm borstvoeding, en omdat ik het gezellig vond/vind.
    Naar 4 maanden is ze naar haar eigen kamer gegaan, eigenlijk zonder reden, owja omdat daar haar badje enz staat, maar dat is ook het enige vond het heerlijk!

1 kamer lijkt mijn niet zoveel probleem, mijn vader komt uit een gezin van 14 en 8 meiden sliepen op 1 kamer :d en 6 jongens ook:d
    WIJ maken allemaal nieuwe regels en wetjes, dat het kind het niet wil of dat het niet goed is!
    WIJ zijn gewoon verwend.
    Alleen liefde vind ik ook niet genoeg, maar naast goed eten en liefde ben je een heel eind.!

7. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Als je je huis verkoopt, doe je dit (als je slim bent) voor MINIMAAL het bedrag van je huidige hypotheek. Die kan je dan dus met dat bedrag afbetalen. En dan kan je weer een nieuwe hypotheek krijgen op je volgende huis. Het is echter in deze tijd wel het meest verstandig om eerst je oude huis te verkopen voordat je een nieuw huis koopt. Anders loop je dus het risico om langere tijd, soms jarenlang, met dubbele lasten te zitten!

Als ik jou was, zou ik nu alvast mijn huis te koop zetten. Houd er rekening mee dat het gemiddeld zo'n 1,5 jaar duurt voordat het verkocht is, zeker omdat je een kleine woning hebt met maar 1 slaapkamer. En als het dan verkocht is, kan je een ander huis kopen met meer slaapkamers. Ik zou dit in ieder geval niet mijn kinderwens laten beïnvloeden.

Groetjes Adriana

8. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Wat ik had begrepen is dat starterswoningen nog goed verkocht worden, maar dat het middensegment muurvast zit. Dit omdat mensen die al een koophuis hebben, eerst zelf willen verkopen, terwijl mensen die huren (en dus voor het eerste een huis gaan kopen) dat probleem niet hebben.
    Ik heb het de laatste tijd niet meer zo gevolgd wat de huizenmarkt doet, maar het kan nooit kwaad om dit even te checken bij bijv. een makelaar of zo.

9. Loetje89

Loetje89 Niet meer actief

#29 Loetje89, 15 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2010
    He, bedankt voor je reactie! :)
    Ooh dat is lastig dat jullie t huis niet verkocht krijgen! Daar ben ik dus ook bang voor, en vooral in deze tijd. Wat betreft de hypotheek snap ik het nu! :)
    Dat is mooi dat je cyclus alweer (een beetje) op gang is! Hoezo denk je dat je deze maand geen eisprong hebt?
    Snap ik, hoop t ook voor jullie... wie weet!
    Ja ik heb zoiets... moeten we het ervoor laten omdat we maar 1 slaapkamer hebben? Dat vind ik zonde.. En je bent idd eerst nog 9 maanden zwanger, en t eerste jaar van het kindje op de slaapkamer lijkt mij ook niet erg vervelend. Daarna kan je nog altijd verder kijken. Ik denk soms ook; vroeger hadden ze al helemaaal niet zoveel ruimte en sliepen ze met ik weetnie hoeveel man op 1 slaapkamer. Toen kon t ook dus waarom nu niet? Ik weet wel dat het niet meer vroeger is.. maar stiekem ga ik dan vaak vergelijken ;)

Heel veel succes ermee en ik hoop voor je dat het snel lukt! :)

10. Loetje89

Hmm ja ieder zijn eigen mening natuurlijk maar ik ben het hiermee niet eens. Een kindje maakt in zijn eerste levensjaar echt niet bewust mee dat ie de kamer deelt met iemand anders lijkt me. Vroeger moesten ze met ik weet niet hoeveel man op 1 slaapkamer (tis nu niet meer vroeger oke, maar toch hebben ze het allemaal goed overleefd ;)). Het belangrijkste is dat het kindje liefde krijgt. Ik bedoel, een kind kan wel een supergrote kamer voor zichzelf hebben en zoveel speelgoed dat ie zich wensen kan, maar als dat kind dan totaal geen liefde krijgt van zijn ouders is ie ook niet gelukkig! Snap je wat ik bedoel? Zo denk ik er dan iig over...
    En stel idd dat ik ongeplant zwanger zou zijn geweest, dan kun je t toch ook allemaal niet van tevoren plannen? En je wilt niet weten hoevaak dat voorkomt. Daar wil ik niet mee zeggen dat dat dan maar goed is... maar t gaat er mij om dat het kindje het echt wel goed gaat krijgen hoor ondanks maar 1 slaapkamer.
    En in de tussentijd (9 maanden zwanger, 1 jaar verder) hebben we misschien al een ander huis :)
    Maarja zover is het allemaal nog niet, eerst maar eens zwanger worden! ;)

Maar ieder zijn eigen mening hoor, dus ik verwijt je niks!

11. Loetje89

Komt goed uit dat ik pedagogische werk als opleiding doe ;)

12. Chai

Chai Niet meer actief

#32 Chai, 15 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2010
    Voor ik zwanger raakte waren we van plan in dit huis waar we nu zitten die vrij groot is (twee mega slaapkamers) nog drie jaar te wonen, maar toen kwam inneens een apartement vrij met uitzicht op zee die we al jaren wilden. Ben nu 4+maanden zwanger en dat huis heeft maar 1 niet al te ruime slaapkamer. Toch gaan we lekker verhuizen, gezelligheid boven alles. En ik vind het wel zo gezellig in het begin de kleine bij ons op de kamer. Mocht onze meid tegroot worden kunnen we nog altijd tijdelijk verhuizen naar de slaapbank in de woonkamer en haar een eigen kamertje geven. We zijn wel sowieso van plan over 3 jaar in een een gezins koophuis te zitten overgins.
    Na een jaartje of 2/3 word zoeen huisje toch echt te klein lijkt mij.
    Maarja, misschien is die slaapbank dus een goede tip als je een ruime woonkamer hebt.
    Sowieso weet je nooit echt zeker dus hoe dingen lopen. :)

13. Loetje89

Aah lekker een huis met uitzicht op zee!! Lijkt me echt heerlijk! Leuk voor jullie! :)
    Nu ik al jullie reacties lees maak ik me er al niet meer zo druk om, ik dacht namelijk in eerste instantie echt dat dat niet zou lukken. Maar als we moeten wachten tot we een ander huis hebben zijn we misschien wel een paar jaar verder... zou toch zonde zijn om t daarvoor te laten!
    En je weet idd niet hoe de dingen allemaal lopen, is maar goed ook.. als we dat van tevoren allemaal al wisten zou ons leven maar saai zijn toch ;)

Succes met je zwangerschap! :)

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    als je een ander huis koopt dan is het idd handiger dat je andere huis verkocht is. het huis wat dan verkocht is moet het bedrg worden wat je hypotheek is van je oude huis. zodat je dan ineens je hypotheek kan aflossen en je niet met een schuld die overblijft. of die moet je van je spaargeld kunnen aflossen dan is er nog geen probleem.
    je kan ondertussen wel een ander huis kopen maar dan zit je idd met 2 hypotheken die je op moet kunnen hoesten.

wij hebben ook 2 huizen gehad voor 2 jaar. dat was best wel even pittig. maar uiteindelijk is het huis verkocht maar hadden we nog een schuld van 14.000 euro maar het huis was gelukkig verkocht. die schuld zijn we nu nog mee bezig om die bij onze hypotheek op te krijgen!
    ik zou eerst je eigen huis verkopen en als er dan een bod is gedaan op je huis dan pas opzoek gaan naar wat anders!

15. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Ff een reactie hierop...het wordt sowieso aangeraden je kind minimaal een half jaar bij je op de kamer te laten slapen i.v.m. hechting tussen moeder en kind. Dus ook al is het eerlijk als ieder een eigen kamer heeft, zeker de eerste maanden is het juist beter om je kind bij je te laten slapen. Het enige nadeel is dat ze als ze groter worden, wakker van je worden als je later naar bed gaat. Vanuit volwassen oogpunt zou je idd. zeggen dat iedereen recht heeft op eigen ruimte. Maar een baby wil liever dicht bij zijn moeder blijven. Het is ook heel ruw voor een baby om het gelijk apart te laten slapen..het heeft al die tijd in jouw 'ruimte' verkeerd. En ik wilde mijn kleine ook bij me hebben, al die geluidjes..ik kon er naar blijven luisteren!! Maar dat ligt ook aan hoe je baby is. We hebben het 6 maanden volgehouden, maar toen echt naar haar kamer verschoven iv.m. wakker worden. (dit is mijn mening)

En ik hoop dat je gauw zwanger mag worden!:) Ik zit nog maar in ronde 2, dus mag zeker niet klagen!

16. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Gaat helemaal goedkomen dan! :D Succes met alles, meid!

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Geloof me maar ieder kind vind dat fijn ;)
    Een moeder is alles voor het kind.
    IK vind het weer zielig als een baby vanaf dag 1 op de eigen kamer gelegd word, arme kind zit 9 maanden onder je hart en dan in een 'groot' eng koud bed ;)
    Maar, ieder zijn mening daarover! :D
    Overigens word het altijd geadviseerd om rooming in te doen!:D

18. Chai

Chai Niet meer actief

Bedankt voor je lieve reactie!:D
    Ik zou het dus om een kamertje meer of minder echt niet laten. Wij doen zelfs dus het omgekeerde.. lol.

Succes met jullie keuze he, volg gewoon lekker je gevoel.

19. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Wij hebben de luxe dat we al onze kinderen een eigen slaapkamer kunnen geven, maar sinds afgelopen zomer liggen de jongste 2 samen op 1 kamer; op eigen verzoek! Er staat wel een kast als room-divider tussen de bedden, maar verder is het toch echt 1 kamer. Ik vind niet dat je een eigen kamer als voorwaarde kunt stellen. Als je een kind liefde, aandacht, eten, scholing en dat soort dingen kunt bieden is dat heel wat waard. Mijn baby's hebben alledrie de eerste maanden bij ons op de kamer geslapen omdat ze in hun eigen kamer erg onrustig waren.

TS: ik zou me niet tegen laten houden door jullie woonsituatie. Miss kun je het bedje in een hoek zetten met als afscheiding een rolgordijntje ofzo ertussen als je dat prettiger vindt.

20. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Lief van je :) Wij hopen natuurlijk ook dat we snel zwanger zullen zijn, maar dat hoopten we een jaar geleden ook al... 3 december a.s. hebben we een afspraak in het Gemini waar we hopelijk verder geholpen kunnen worden. We waren maandenlang bij het LUMC maar daar nogal vervelende ervaringen mee, dus ben benieuwd...
    Al had ik maar een eisprong ;)...

Deel Deze Pagina