Oké heel erg stom ik hoef ook geen oordelen wel even advies. Mijn hond is sinds vorige week een soort van loops de bloed niet heeft ook niet gebloed maar de reuen hier in de buurt willen haar allemaal Nu ben ik net de oudste naar school aan het brengen en heb haar in de woonkamer gelaten. Ipv iN haar bench. Ze heeft dus de achter deur open gemaakt en naar de achtertuin gegaan. Daar trof ik haar met de buurhond hoe hij daar gekomen is ik heb geen idee want de tuin is afgesloten. Ik ben er niet bij geweest dus ik weet niet of ze gekoppeld hebben gestaan. Ik heb net de dierenarts gebeld die zegt afwachten en dan over 30 dagen een echo maken of er überhaupt wat zit. Maar er bestaat er nog iets van een morning after voor honden? De teef is niet onervaren ze heeft eerder een nest gehad maar ze is 8,5' en dat vind ik te oud voor nog een nest
de telefoon?? haha!! ik neem aan dat als ze de pil hebben voor honden en katten dat ze dan ook wel zoiets als een morning after moeten hebben. maar denk dat je dat even bij de dierenarts na moet vragen..
heb even google gevraagd.. Ongelukje Als uw teef ondanks alle goede zorgen toch nog een ongelukje heeft gehad en per ongeluk ongewenst is gedekt, is het nog mogelijk de hond direkt te laten steriliseren. Deze methode is 100% effectief. Ook bestaat de mogelijkheid om de hond een soort morning-after prik te geven. Deze bestaat uit twee injecties die op de derde en vijfde dag na de dekking gegeven moeten worden. Helemaal betrouwbaar is deze methode niet, in ongeveer 3% van alle gevallen krijgt de hond toch nog een of meer puppies. Bovendien kan deze morning-after prik als nare complicatie een baarmoeder ontsteking tot gevolg hebben. Daarom is voorkomen ook hier veel beter dan 'genezen'. Denkt U dus tijdig aan de anti-loopsheid preventie, voordat uw hond U verblijdt met een onverwachte gezinsuitbreiding.. en zitten ook weer risico's aan..
er is een morning after prik die gegeven moet worden op de 3e en 5e dag na de dekking. maar het schijnt geen lekker goedje te zijn. zou de dierenarts bellen en zo nodig een andere dierenarts.
en een hond die loops is en een reu die graag wilt, zullen alles uit de kast halen om bij elkaar te kunnen komen. dus zoals in jouw geval, deur open maken en waarschijnlijk is de reu over het hek geklommen of zo. niks is onmogelijk wat dat betreft...
Ik dacht een morning after prik, maar ik heb daar eens over gelezen dat die niet zonder gevaren is?! Ze kunnen daar een baarmoederontsteking van krijgen en zo waren er nog wat dingetjes.. Vraag je dierenarts eens..
O vandaar dat de dierenarts dat niet wil doen waarschijnlijk. Vanwege de complicaties. Dan is het dus eerst even afwachten.
Ja dat zal inderdaad. Snap het niet want normaal kan ze niet eens bij de deurklink hoe hoog ze ook springt. En de buurhond is nog kleiner al haar dus hoe ze bij elkaar zijn gekomen geen idee. Haar hele loopsheid is raar ze bloed niet maar ze trekt wel aandacht van reuen in de zin van dat ze er allemaal bij willen.
Misschien is het een optie om bij de hond het hele zaakje eruit te laten halen. Misschien wat riskant ivm goed doorbloede baarmoeder, maar een baarmoeder ontsteking is nog riskanter.
loopsheid gaat niet altijd gepaard met bloed er zijn honden die nooit of bijna nooit bloeden. kan ook zijn dat ze wel bloed maar het steeds weglikt waardoor het jouw niet opvalt. mn zusje vind nooit bloed van haar teefje maar deze is toch alsnog steeds loops. heb bij een fokker gewerkt en die had een paar honden die de ene keer wel bloedde en de andere keer niet.
Damay in de 8,5 jaar dat we haar hebben loopt ze letterlijk en figuurlijk leeg zo erg dat ze een luier om krijgt. Vandaar dat ik dit zo raar vind
Ik zou de risico's gaan afwegen. Dus kijken welke risico's er zitten aan die prik, sterilisatie of het nestje laten komen. Als ze al zwanger is. Ik geloof dat ik die prik en sterilisatie best heftig zou vinden als ze misschien niet eens zwanger is. Hoe lang ben je weg geweest? Hoe lang staan ze meestal gekoppeld? Wat ik me kan herinneren toch wel een half uur ofzo?
Ik ben 40 min weg geweest dus theoretisch zou het kunnen. Ik weet niet goed wat ik wil doen mocht ze echt drachtig zijn. Ze is 8,5 dus eigenlijk te oud voor een nest. ze heeft al eerder een nest gehad dus onervaren is ze niet. En Opzich een nest grootbrengen dat lukt ons wel ook qua tijd. Het afspuiten en sterilisatie zijn wel hele heftige dingen en dan moet ik echt kijken wat zwaarder weegt. Ze is mocht het zo zijn wel door een rasgenoot gedekt. Er gaat nu vanalles door mij heen en heb geen idee wat ik moet doen
Pff ja snap dat het een lastige afweging is. Is 8,5 echt te oud voor een nest? Ik weet niet of het een grote of kleine hond is? Voordeel is wel dat ze door een rasgenoot gedekt is en dus niet een veel grotere hond. Ik zou eens wat dierenartsen gaan bellen en naar hun mening vragen. Misschien raar hoor, maar zou de dierenarts niet kunnen onderzoeken of ze daadwerkelijk is gedekt? Als ze zaadcellen vinden weet je het in ieder geval zeker. Maar goed, weet niet of ze dat willen onderzoeken... is voor een dier natuurlijk ook niet prettig.
Ik heb dit ook gevonden: Een andere manier om de ongewenste zwangerschap af te breken is het toedienen van twee injecties met een tussentijd van 24 uur. Deze injecties kunnen gegeven worden vanaf dag 0 tot dag 45 na de dekking. De injecties bevatten een werkzaam bestanddeel aglépristone, dat ervoor zorgt dat de vruchten niet kunnen nestelen in de baarmoeder in een vroeg stadium en in een later stadium voorkomt het dat progesteron de dracht onderhoudt, waardoor de dacht wordt afgebroken en de foetussen afdrijven. Dit product is zeer veilig en vergroot de kans op baarmoederontsteking niet! Dierenkliniek Hulst
Gekoppeld gestaan? Noem je dat echt zo? 😂 Sorry geen verstand van honden. Wat voor vooruitzicht hebben de puppies, vind je daar makkelijk goede adresjes voor? Dan zou ik geneigd zijn ze te laten komen eigenlijk. En daarna steriliseren.
Inderdaad even afwegen of je een nestje wil of niet. Afwachten is wel makkelijk gezegd door de dierenarts.. Met 30 dagen is het wel heel laat om het nog af te breken hoor, kan natuurlijk wel, maar dat is net zo als het verschil tussen abortus met 5 weken of met 12 weken zeg maar.. Dan zijn het echt al puppy's.. Ik zou het goed afwegen wat je wil. Die injecties zijn tegenwoordig een stuk veiliger hoor. Maar het is natuurlijk wel een hele stoot hormonen die je inspuit om de eventuele dracht af te breken. Anders is sterilisatie sowieso een optie, heb je en geen nestje, en geen kans op herhaling, en geen kans op baarmoederontsteking voor de rest van het leven.
Mijn mening. Zou ze deze week nog laten helpen. Dan weet je zeker dat er geen nestje meer komt. Ook denk wat betreft de kosten een nestje vergeleken met de kosten van het laten helpen. Verder geen verstand van honden.