Verjaardagscadeau

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door skiwi, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk speelgoed

1. Little people

2. Duplo

3. Anders:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ons meisje is bijna 1 jaar. Nu zitten wij te twijfelen wat we voor haar kopen. Mijn man neigt naar duplo omdat hij daar zelf vroeger van hield. En ik neig naar little people omdat ik het idee heb dat meisjes vaak meer hebben met rollenspellen dan met bouwen. Dus wat raden jullie ons aan? Of hebben jullie andere cadeautips?

Bedankt alvast voor je reactie.

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij geven iets heel anders, namelijk een tafeltje en stoeltje. ik verwacht van de familie wel iets van duplo.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier kregen ze een poppenwagen met eerste pop, eigen stoeltje, tent met ballen en inderdaad veel duplo.

Hier drie meiden, maar duplo is en blijft een hit. Lekker bouwen: huizen maken, alle popjes in bed, op vakantie, naar de dierentuin of de boerderij. Dus eerst bouwen en daarna de 'rollenspellen', zeker niet alleen het bouwen dus ;) Little People vind ik ook erg mooi speelgoed, maar hier vinden ze juist ook dat creëren zo leuk en dat is toch minimaal met LP.

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben little people gevraagd, de geluidenboerderij met uitbreidingssets, denk dat ze hier eerder iets mee kan als duplo, bouwen met duplo denk ik dat ze beter/ meer mee kan rond 2e verjaardag, dus dat geven/vragen we wel met sinterklaas / 2e verjaardag.

Zelf geven we trouwens speelgoed voor buiten, zandbak, schommel...
    En ze krijgt ook nog een puky loopfiets van opa en oma, de pukylino of de wutsch...

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Mijn dochter is afgelopen woensdag 1 jaar geworden en wij hadden haar een fiets van little tikes gekocht die kun je ombouwen tot 3 jaar, een xylofoon van little tikes, en badspeelgoed. Mijn schoonouders hadden kleertjes, blokkendoos van woezel en pip gekocht, mijn vader had ballenbakballen gekocht die heb ik in hasr box gedaan en heeft ze een ballenbak :) en van mijn schoonbroer had ze een vormendoos gekregen, vor de rest nog geld voor op haar spaarboekje.

6. AmericanMommy

AmericanMommy Niet meer actief

Ik denk ook wat roosje zegt. Als ze zo klein zijn kunnen ze denk ik nog niet zo goed bouwen dus hebben ze nog niet veel aan duplo. Mijn neefje van 1 kreeg een lading bouwblokken voor zijn verjaardag maar hij kreeg die blokjes niet op elkaar omdat zijn motoriek daar nog niet goed genoeg voor was

7. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ons zoontje heeft van ons een loopauto gekregen en voor de rest duplo, legpuzzels, toettoet auto's, grote kiepauto van little tikes, loopfiets, huisje vormenstoof, muziekinstrumentjes, hij is helemaal dol van muziek(mondharmonica).hippy skippy
    en nog wat waar ik niet meer op kan komen :)

8. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Eerlijk is eerlijk, onze dochter heeft op de lange termijn meer met duplo gespeeld dan met little people. Met duplo kan je ook rollenspel spelen. ;)
    Zeker prinsessenduplo.
    Maar toen ze 1 was, was little people wel meer favoriet, omdat dat nog wat makkelijker is

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ging dat bouwen met 1 jaar ook nog niet, maar een paar maanden later ging dat perfect. De eerste tijd bouwde mama/papa/grote zus dus wat en werd er vrolijk mee gespeeld haha :D

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier hebben ze duplo en lp maar de op staat zeker al een half jaar op zolder want daar deden ze niets meer mee. De duplo daar integen Word echt dagelijks gebruikt

11. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hier hebben we voorlopig wel genoeg speelgoed.

Ik vraag geld, voor een autostoel.

Ik verwacht wel dat ze naast het geld, ook nog wat kleine kadotjes zal krijgen.

12. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb anders gestemd.
    mijn dochtertje word in maart 1 en krijgt van ons een mee groei driewieler fietsje met duwstang.

Maar wij hebben nog veel duplo spul van de oudste en dat is bij ons dus niet nodig. maar met 1 vond mijn zoontje daar ook nog niks aan eigenlijk. gewone houten blokken stapelen vond hij toen veel leuker.

13. Cfldf

Cfldf Lid

5 nov 2013
    52
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ben echt een fan van duplo! Heerlijk bouwen en er dan mee spelen. En wat ik ook erg leuk vind is dat je er alles bij kan kopen wat je maar wilt, groot of klein maakt niet uit. Mijn schoonmoeder heeft echt heel veel 2dehands gekocht. Alles gewassen en nu ligt het allemaal klaar tot de kleine groot genoeg is!

14. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Tja. Wij geven zelf de geluidenboerderij van Little People en aan de familie heb ik Duplo gevraagd. Dus ze krijgt allebei. Verwend nest :D

15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ze heeft eigenlijk al best veel zoals een loopfiets en een stoeltje enzo. Een poppenwagen, schommel of ander buiten speelgoed staan hier ook hoog op het lijstje.

We gaan nu waarschijnlijk voor het speelhuis van little people. Ze heeft al iets gekregen van duplo, dat zit nog in de doos. En dat willen we waarschijnlijk uitbreiden voor als ze motorisch wat sterker is. Tenzij ze zelf een duidelijke andere voorkeur heeft natuurlijk. We hebben erg veel aan jullie reacties gehad. Bedankt!

16. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Wij hebben haar toen een loopfietsje gegeven..
    Naar Little People keek (en kijkt) ze niet om, dit hebben we toen een half jaartje later te leen gekregen van vrienden.

17. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik zelf ben nooit een meisje meisje geweest. Voor mij dus nooit poppig speelgoed. Ik wilde blokken! Zelfs nu nog vind ik duplo leuker dan little People.
    Heel verschilend dus:)

Deel Deze Pagina