Huis na mondeling akkoord toch ander verkocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Sep2020, 27 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sep2020

Sep2020 Actief lid

27 jan 2020
    140
    63
    28
    Ik vind heel fijn om al jullie ervaringen te lezen. Ga die ook echt meenemen mochten we weer tegen een huis aanlopen.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, wat zou handig zijn als de clausule onder financiële voorwaarden de deal breaker zouden zijn wat ook enigszins mee heeft gespeeld bij dit huis.

Wij kunnen het zeker betalen, echter blijft het toch een risico (tussen tekenen voorlopig koopcontract en echt tekenen overdracht zit enkele weken). Mocht er in die tijd iets gebeuren met (een van) ons dan hebben we echt een probleem. Met z'n 2en zouden we risico wel durven maar we hebben ook kinderen om rekening mee te houden.

Wat zouden jullie ( als verkopers) fijn vinden om dan te als garantie te zien/horen? Zouden wij iets kunnen doen om de twijfel over onze financiering weg te nemen? We hebben bijvoorbeeld al ruim een ton overwaarde wat we mee mogen financieren. (Na verkoop is dat nog meer, maar mag maar bep. percentage van taxatiewaarde wat echt veel lager is dan verkoopprijs geeft onze makelaar aan). Of een loonstrook, maar dat vind ik tich ook wel privé. Of berekening hypotheekadviseur. Wat zou jullie helpen? Jullie zouden me enorm helpen met ervaringen. Bedankt alsvast weer

2. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.402
    4.442
    113
    Vrouw
    Wij hebben onze financieel adviseur meegenomen, hij kon dus garanderen dat wij het bedrag konden financieren. Wij hebben ons huis voordat het de markt opkwam kunnen kopen hierdoor en omdat de verkoper wist dat wij de verkoop heel snel rond konden krijgen akkoord gegaan

3. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.240
    1.770
    113
    Mag ik vragen waar je dan precies bang voor bent? Want in principe is een financieel voorbehoud bedoeld voor de situatie waarin er twijfel is of het lukt om e.e.a. financieel rond te krijgen. Zodat als dat niet lukt je de koop kunt ontbinden. Begrijp ik dan goed dat je bang bent dat in die 6 of 8 wkn (want dat is meestal de termijn voor een financieel voorbehoud) er iets met een van jullie gebeurt (bv iemand overlijd) en je het daardoor toch niet rond zou krijgen? Terwijl het in de basis gewoon zo is dat jullie het wel kunnen financieren.

4. Sep2020

Sep2020 Actief lid

27 jan 2020
    140
    63
    28
    Ja, dat klopt. Ik weet dat het maar een heel klein risico is, maar het is niet 0. Het gaat dan ook echt om 70-80.000 euro, dus dat vind ik nogal wat

5. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.717
    3.170
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat je even met je financieel adviseur moet praten. Wij hadden namelijk iets van een korte verzekering dat als er iets zou gebeuren met een van ons dat die verzekering dan die 10% boete zou betalen.
    Ik weet niet meer precies hoe het nou zat. Het was of eenmalig een bedrag betalen of bij de overdracht.

Ik weet niet meer precies hoe het zat maar er is dus wel iets om dat "probleem" op te vangen!

Deel Deze Pagina