Huis (oid) in buitenland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yeuu, 12 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Hoi,
    Wie van jullie heeft een huis/appartement/... in het buitenland?
    Is dit altijd een droom geweest? Verhuur je dit wanneer je er niet bent? Hoe vaak ga je erheen (en hoe)?
     
  2. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ons huidige huis is voorheen bijna 10 jaar ons vakantiehuis geweest. Wij gingen er toen zo'n 4 keer per jaar naartoe (we woonden toen in de UK dus konden niet zomaar even een weekendje overwippen). We hebben het nooit verhuurd, wel af en toe uitgeleend aan familie en vrienden. Wij wilden indertijd al langere tijd iets in het buitenland kopen, en kwamen tijdens een week huizen kijken toevallig dit huis tegen en waren direct verkocht...
     
  3. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Thnx voor je reactie.
    Was het huis een groot deel van het jaar dan onbewoond? Dan heb je waarschijnlijk best wat onderhoud als je er bent of valt het mee?
     
  4. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Niet aan het huis zelf, maar wel aan de tuin (3000 m2). We hebben wel heel fijne buren die altijd een oogje op het huis hebben gehouden als we er niet waren, wat m.i. wel heel belangrijk is.
     
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Wij hebben een huis in Spanje, ik ga er minstens 3 keer per jaar naar toe. Uiteraard met het vliegtuig. Ter plekke huren wij altijd een auto, maar ik zit er nu over te denken om misschien toch een auto daar te kopen, in de zomer ben je namelijk zo €800 kwijt voor een huurauto.
    Voor het onderhoud hebben wij een tuinman. Daarnaast woont er familie in de buurt die de boel ook in de gaten houdt.
    Het huis wordt niet verhuurd, als ik nu besluit dat ik komend weekend weg wil, dan kan dat tenminste gewoon.

    Willen jullie ook ergens een huis kopen?
     
  6. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Wauw, klinkt echt als een droom.
    Lijkt me heerlijk om te kunnen gaan wanneer je wilt. Is dit in de praktijk ook zo of ben je toch ook wel veel tijd kwijt om er te komen. (Iets eerder aanwezig op vliegveld, vliegreis en reis naar huis) Nu zou ik die vrijheid ook hebben maar straks zitten we aan school gebonden en zouden we pas vrijdagmiddag weg kunnen.

    Het is echt mijn grote droom om een plekje in het buitenland te hebben. Al is het maar een simpel appartement desnoods op een vakantiecomplex ofzo. Gewoon ons plekje waar we heen kunnen zonder spullen mee te sjouwen iedere x en gaan wanneer we willen. In Spanje ook... -zucht!
     

Deel Deze Pagina