N.a.v. een topic over een vrijgezellenfeestje, dacht ik na over het huis van het getrouwde stel op de kop zetten. Eigenlijk vind ik dit een heel flauw iets. Ben je blij dat je getrouwd bent, kom je na een lange vermoeide, maar leuke dag thuis, zijn er ook nog mensen in je huis geweest die de boel op de kop hebben gezet. Toen wij trouwden zorgden wij dat er niemand de sleutel had of kreeg van ons. Maar toen we de receptie hielden, overhandigde een collega van mijn man een bosje sleutels (werkt bij de woningstichting) en ik kreeg een hartverzakking. Ik hoopte zo dat ze niet in ons huis waren geweest, want we hadden ook een huurhuis toen van de woningstichting waar mijn man werkt. Maar gelukkig, toen we thuis kwamen (we brachten de huwelijksnacht door in een hotel) was er niemand geweest, gelukkig. Dat bosje sleutels was gewoon een geintje. Hebben jullie weleens een huis van een getrouwd stel overhoop gehaald? Ik heb weleens verhalen gehoord over allemaal bekertjes water op de trap, ballonnen in een dekbedovertrek. etc... Jullie nog van die verhalen?
Nou, als ik zou trouwen en vrienden zouden ons dit geintje flikken kan ik je één ding verzekeren: deze mensen zijn onze vrienden dan echt niet meer!!!!!
Hier was ik ook zo enorm bang voor! Ik vind dat namelijk echt helemaal niet leuk, ik begrijp het ook niet dat mensen zoiets doen (echt de boel op zijn kop zetten, iets dat 'vervelend' is als je thuis komt). Dat noemt zich dan vrienden. Ik ken een verhaal dat er inderdaad bekertjes water stonden die een domino effect veroorzaakten. Resulteerde in een beschadigde vloer van 800 euro...leuk grapje. Of een bed dat helemaal vol zat met jeukpoeder. Ik zie daar de humor niet van in. Toen wij thuis kwamen (dat was twee dagen na de bruiloft omdat we vanaf de bruiloft direct een weekend weg gingen) hadden ze alle cadeautjes mooi in de huiskamer gezet, een hele berg met felicitatiekaarten op de deurmat gelegd en kopjes thee met chocolade klaar gezet. Dat vond ik wel lief.
nee niet meegemaakt, ze wilden het bij mijn schoonzus gaan doen maar dat hebben wij tegen gehouden, zij wilde dat ook echt niet hebben, die "vrienden" waren zelfs boos dat wij de sleutels niet afgegeven hebben. Ik vind het persoonlijk ronduit kinderachtig om zoiets te doen, kom op wees creatief zou ik dan zeggen
@ Gerbera, nee idd. Ik snap ook niet wat er leuk aan is. Je zult maar in zo'n bed gaan liggen met allemaal jeukpoeder. Leuke huwelijksnacht heb je dan. Maar wat leuk zoals jouw vrienden het hebben gedaan. Dat kun je inderdaad wel leuk noemen.
een geintje als alle lampen losdraaien vind ik wel leuk, iets kapot maken of iets doen wat schade aanricht, niet. we hebben eens een koelkast leeggehaald, en dan die lampen, mn broer heeft eens bij iemand een wrak (bruidegoms eigen wrak!) van een voertuig in de tuin gezet, niet dat er iets kapot ging.
Bij onze overburen hadden ze een paar kuub zand voor de deuren (tuinpoort en voordeur ) gegooid. Hij deed van zijn werk iets met zand (wegenbouwer geloof ik). Konden ze dus `s nachts de deuren gaan uitgraven. Wat ze ervan vonden geen idee, sprak ze nooit en zijn ook al jaren verhuisd.
Ik vind het altijd een beetje kinderachtig sorry Ik wil zelf ook niet na een prachtige huwelijksdag "verrast" worden met allerlei zooi in m'n huis. Heb ook wel eens gehoord van een heel huis versierd met wcpapier... Bij ons heb ik ze verboden om iets qua rommel te doen, maar hadden ze uiteindelijk bloemblaadjes op bed gestrooid en champagne met glazen klaargezet, dat was toch wel leuk
In de winkel waar ik mijn jurk heb gekocht was het verhaal dat iemand thuiskwam na het trouwen en het hele huis was volgezet met bekertjes gevuld met een laagje pure limonadesiroop..... Die moesten ze dus allemaal verwijderen voor ze naar bed konden.... Ik heb er toen ook voor gezorgd dat helemaal niemand mijn sleutel had....
Haha hier een hele andere reactie Het huis van het getrouwde stel overhoop halen is bij ons echt een traditie geworden, die van kwaad tot erger wordt De eerste kregen 20 (echte) versierde kerstbomen in huis omdat ze zo van kerst hielden De tweede hadden hun woonkamer tot de knie vol met ballenbakballen De derde viel mee omdat het cadeau wat extremer was, maar toen hebben we idd ook bekertjes rijst gedaan en op ieder afwasbaar ding in de huiskamer met een speciale stift iets geschreven en in ieder kastje of laadje foto's van ons (de vrienden) gedaan De afspraak die we gemaakt hebben is wel, er mag niks kapot gaan anders wordt het vergoed door de groep. Het moet veilig zijn voor huisdieren en kids En de slaapkamer moet mooi en romantisch zijn zodat ze wel lekker naar bed kunnen We maken dan ook altijd een filmpje met voorbereiding en dat we in huis bezig zijn. Tot nu toe werd het altijd erg grappig gevonden.. na het gebruikelijke gevloek en getier haha Ik wil niet weten hoe ons huis eruit komt te zien als wij gaan trouwen maar goed We beleven er veel plezier aan
Bij mijn zwager en schoonzus hebben we rozenblaadjes op het bed uitgestrooid en een dienblad met een luxe ontbijt op het bed gezet en slingers en balonnen opgehangen. Expres iets liefs gedaan in plaats van de boel overhoop halen, omdat we dit zelf niet leuk vonden en we wisten dat zij het ook niet kunnen waarderen. 3 maanden later trouwden wij en hadden die zwager en schoonzus ons hele huis (flatje) vol stro gelegd (we houden nogal van dieren) en nesten met eieren erin gelegd. Ook stronesten in de wc, wastafels, oven etc. Ze hadden de konijnen losgelaten in huis Dit terwijl mijn man en schoonmoeder de dag voor de bruiloft de hele dag in de hitte bezig waren om het huis te laten blinken! Resultaat was dat wij de dag na de bruiloft het hele huis konden opruimen en poetsen en een week lang gesnotterd hebben van al het stof dat eruit vrij kwam. Ik heb er niets over gezegd, maar vond het echt een rotstreek! Ik zou iets liefs doen als je wat wilt doen. De dag na je bruiloft wil je lekker samen kunnen genieten en leuke dingen doen en niet je hele huis aan kan moeten maken...
Bij mijn ouders zwom er toendertijd goudvissen in de badkuip. Ik vind m wel lollig Maar goed ik was er toen niet bij Maar ik wou dat ik kon zeggen dat ze dat bij mij ook gedaan hadden, dan was ik ten minste getrouwd geweest haha (Ja ik wil!, nou mijn vriend nog )
ik vind er ook niks aan! gelukkig hebben ze het bij ons dan ook niet gedaan... dat is toch niet grappig (ik ken zelfs een verhaal dat de bruidegom de bruid over de drempel tilde en in een gat viel, de 'vrienden' hadden het luik van de kruipruimte eruit gehaald in de veronderstelling denk ik dat ze dat wel zouden zien, die vrouw had wel haar nek gebroken) bij mijn zwager en schoonzus trouwens wel gebeurd, van aarde in de wcpot tot dingen geschreven op de ramen etc etc haha om te zien was het wel grappig hoor maar ja hun deden het ook bij hun vrienden dus dan kun je het terug verwachten
Zelfs hiervan zie ik de humor al niet in. Wat is hier dan leuk aan? Ik zou het een bruidspaar naar de zin willen maken als ze thuis komen, een fijn gevoel geven, en niet iets geven dat ze op moeten gaan lossen, waar ze werk aan hebben.
Bij vrienden hadden ze een geit in de tuin gezet, beest had halve tuin vernield.. Zo niet grappig.. Misschien leuk om het huis vol met balonnen te hangen, of foto's an het stel...
Dat meen je niet? Wat een rotstreek! In dit geval is het familie maar ik zou bij vrienden toch denken..okee...geen echte vrienden dus..
haha bij onze bruiloft wilden ze ook nog iets doen. Hubbie had er echt geen zin in. Op een gegeven moment had onze chauffeur even de sleutels overgenomen onder het mom dan raak je ze niet kwijt. Halverwege de dag heeft hubbie ze stiekem teruggepakt. Tijdens de kerkdienst vrienden helemaal in de stress omdat de chauffeur bang was dat ie de sleutels ergens verloren had. Hele auto ondersteboven gekeerd!! Toen het een paar dagen later hoorden hebben we er smakelijk om gelachen!