Zorgverzekering die kraamzorg volledig vergoed, welke hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lov23, 7 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mijn titel zegt genoeg;) welke hebben jullie en wat ben je aan premie kwijt per maand?

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik heb Interpolis. Ben klant bij Rabo en betaal 130€ voor het meest uitgebreide pakket.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik dacht dat je altijd een eigen bijdrage had?

4. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    De friesland maar weet niet wat ik kwijt ben. Dacht ook iets van 140. Ik heb av optimaal.

5. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Bij vgz uitgebreid aanvullend en gezinpakket krijg je als vergoed.

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Nee hoor. Je hebt het over de 4€ per uur kraamzorg maar een aanvullende verzekering kan dit vergoeden (is wel meestal alleen in het hoogste niveau qua aanvullende verzekering!)

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ooh zo, nou weer wat geleerd vandaag:)

Maar dan is het maar net bekijken of dat dat het afweegt tegen wat je het hele jaar betaalt hebt aan je zorgverzekering aan aanvullende beurs ed en aan de rekening die je dan 'niet hoeft te betalen'. Snap je het nog;)

8. Madi

Madi Lid

17 feb 2012
    48
    0
    0
    Schuldhulpverlener
    Iza gemeentenzorgpolis. Vergoed ook de eigen bijdragen vanuit het aanvullende pakket. Ik betaal na korting ongeveer 137 per maand. Maar ik maak nogal wat ziektekosten jaarlijks dus ik krijg de premie er makkelijk uit...

9. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik heb het gezin pakket van VGZ en betaal 145 euro per maand.

10. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zit bij CZ, heb toevallig vanmorgen bekeken hoe ik verzekerd ben omdat ik nu zwanger ben. Het volgende:

Zorg voor de bevalling

Verloskundige zorg 100%
    Echoscopie 100%
    Prenatale screening 100%
    Inschrijving en intake voor kraamzorg 100%

Zorg tijdens de bevalling

Thuis 100%
    In ziekenhuis met medische noodzaak 100%
    In ziekenhuis of geboortecentrum zonder medische noodzaak maximaal € 197,- per dag voor moeder en kind samen

Zorg na de bevalling

In kraamhotel of thuis maximaal 10 dagen; u betaalt zelf € 4,- per uur
    In ziekenhuis met medische noodzaak 100%
    In ziekenhuis zonder medische noodzaak zie "Zorg tijdens de bevalling in ziekenhuis zonder medische noodzaak"

Totaal €110,56 p/m

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Niemand fbto? Want op de site staat dat ze 200 euro per bevalling vergoeden. Aangezien ik in het zk moet bevallen kan ik dit gebruiken voor de kraamzorg.

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    De dagen nadat je bent bevallen en je in het ziekenhuis moet blijven, gaan hier wel vanaf.

13. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik heb ook fbto inderdaad... Als je niet in het ziekenhuis bevalt of een medische indicatie hebt dan wordt je kraamzorg wel vergoed, of je moet heeeeeeel veel uren willen, maar volgens mij komt het wel uit met een normaal aantal uren kraamzorg. En voordelige premie, want je hoeft maar een paar maanden te betalen, geloof een tientjes extra op de basisverzekering. Kan altijd uit dus, zeker met alle andere extra's die ze vergoeden!

14. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik heb DSW, het meest uitgebreide pakket en betaal nu iets van €128,- pm. Ik heb tijdens mijn zwangerschap alleen hoeven te betalen voor de combinatietest (wordt bijna nergens vergoed) en uitgebreid echo onderzoek, want die valt onder eigen risico.

Mijn kraamzorg, inclusief de 1,5 extra dag die ik kreeg werd volledig vergoed.

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Vgz gezin en zeker pakket. Hier wordt echt alles vergoed wat betrekking heeft met zwangerschap, bevalling en kraamzorg :)

16. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ga ook na of de vergoedingen ook gelden als je al zwanger bent op het moment van wijzigingen van verzekering.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Die bij Fbto gaat gelijk in omdat ik dan overstap en gelijk die module erbij pak ;)

18. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Ik heb Delta start. 10 euro ofzo per maand extra en vergoed alles rondom zwanger en bevallen incl lacatiekundige.

19. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Gezinspakket van VGZ.

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij univé

Polis: gezin
    €148 pm

Alles vergoed! Geen eigen bijdrage! +15uur extra kraamzorg gratis :)

Na dit jaar zet ik m weer om naar een goedkopere ;)

Deel Deze Pagina