Heel mooi, maar ook heel erg aan de prijs. Kan het verkeerd begrepen hebben, maar dat is niet helemaal de bedoeling geloof ik?
Ik vind het zelf allemaal erg druk. Misschien juist wat minder prullaria en dan alleen de echt mooie/belangrijke dingen neerzetten. Verven niet vragen, maar een keer doen als je man aan het werk is . Heb je plaatjes van iets wat je echt mooi vindt? Ik zou ook overwegen een lange kast aan te schaffen waar je dan veel van de losse spullen in kwijt kunt. Lijkt 10 keer rustiger en hoeft niet duur te zijn.
Of een mooi vloerkleed in accentkleur? Met bijpassende kussentjes op de bank? Ik kan niet goed zien of er al een kleed ligt bij de zithoek..
Ik zou de lamp vervangen voor 1 mooie lamp. Een grote hanglamp ofzo. En de stoelen kleiner en meer open. Dit zijn vrij grote stoelen.
Ik zou die grijze muur groen schilderen en bij de bank wat kussens in matchende tint plaatsen. Verder less is more Je plankjes staan erg vol Haal daar wat vanaf en wissel eventueel eens. In de gang naast de voordeur zou wat leuks voor raam hangen. Mooie raamhanger oid.. Zelf heb ik allemaal stokjes als ladder hangen waar ik hangers matchende met seizoen aan hang.
Ik zou beginnen met de raamdecoratie. Het plakplastic verwijderen, de rolgordijnen ook. Daar zou ik jaloezien voor halen, bij weinig budget, jisk heeft ze vrij goedkoop. En ik zou zorgen voor een ruime kast voor speelgoed ed. Flink opruimenen van sommige dingen echt afscheid nemen. Verlichting vervangen. Ik denk dat dat al heel veel zou doen. De muren en de vloer zijn een mooie basis hoor, daar kun je veel mee. Succes
Ik zou beginnen met de raamdecoratie. Het plakplastic verwijderen, de rolgordijnen ook. Daar zou ik jaloezien voor halen, bij weinig budget, jisk heeft ze vrij goedkoop. En ik zou zorgen voor een ruime kast voor speelgoed ed. Flink opruimenen van sommige dingen echt afscheid nemen. Verlichting vervangen. Ik denk dat dat al heel veel zou doen. De muren en de vloer zijn een mooie basis hoor, daar kun je veel mee. Kleur kun je ook brengen in de accesoires, dan kun je ze soms vervangen. Succes Dubbel, verkeerd knopje haha
Ik zou sowieso iets met de eethoek doen.... geheel ziet er erg 1990 uit Twee mooie industriële lampen en stoelen die wat meer 'open' zijn ipv de grote zwarte kubussen. Dat geeft meteen een heel ander beeld! (Wij hadden tot 2 jaar terug dezelfde soort stoelen en nu een modernere open versie.... wat een verschil!). De donkere gordijnen zou ik vervangen voor grijze, bijvoorbeeld grijs/wit met verticale banen. Verder zou ik wat opruimen, het oogt erg 'vol' allemaal, met veel kleine accessoires. De plankjes bij de tv staan bijvoorbeeld helemaal vol, het mag best wat ruimtelijker! Ik zie een mooie grote foto, maar er staan 5 (?) dingen voor. Plankjes zou je evt antraciet kunnen maken. Misschien een andere kast of plek voor al het opgestapelde speelgoed? Ik had 2 grote manden voor speelgoed waar veel mee gespeeld werd, de rest ging in de trapkast. Ik wisselde dan gewoon regelmatig iets of ze regelden het zelf wel... Ik zou eerlijk gezegd geen kleurtje op de muur doen, tenzij het heel licht is. Door de overkapping oogt de kamer snel donkerder (vooral in de winterperiode). Kleur kan je ook aanbrengen door kussens op de bank, 2 of 3 wat grotere (smalle) planten in de vensterbank, kaarsen op tafel... Kom je ook de foto's van de nieuwe kamer even showen?
Hmm ja, ik zou een muur een kleur geven. Maar ik ben dan ook echt van kleur in huis. Op z'n minst dan met accessoires. Dus kussens/vaasjes etc in een bepaalde kleur. Verder plankjes minder vol zodat het meer tot z'n recht komt. Ik vind het vooral veel meubels (kastjes) en ook in verschillende stijlen.
Ik zou wat kleur gaan aanbrengen. Speelgoed in een grote kist. Kussens en een mooi plaid op de bank. Paar grote planten in een mooie pot.
Ik mis warmte in de kamer. Een andere tint in de woonkamer zou het altijd goed doen, maar bovenal zou ik opruimen qua accessoires. Je hebt nu een hele hoop klein spul en allemaal door elkaar. Daardoor oogt het rommelig en mist het voor mij wat sfeer. Je hebt een lavalamp waarvan ik niet wist dat ze nog bestonden haha (jeugdsentiment) maar icm weer andere spullen, en de industriële kant die je leuk vind matcht niet echt. Daarnaast zou ik al die kleine potjes op de vensterbank weg doen. Komt amper boven de bank uit en oogt gewoon rommelig. Koop een paar grotere potten met mooie planten erin. Dan zie je er ook iets van. Net als de plankjes. Niet zo volproppen maar een paar mooie items en het komt veel beter tot zn recht. Andere lamp boven de eettafel. Maar ik zou dus echt veel weggooien en niet verplaatsen. Kijk naar de materialen, rijke stoffen, hout en niet zoveel kleine “rommeltjes” en je krijgt weer wat warmte erin maar ook rust.
Ik zou ook het plakfolie verwijderen en de rolgordijnen. Ik zou de Ikea bakken voor speelgoed vervangen voor de witte versie met witte of zwarte bakken. Daarnaast een stuva kist waar je het zichtbare speelgoed in kan doen. Eetkamerstoelen kan je voor kijken bij karwei als er korting op meubilair is, dan hoeft het niet veel te kosten, maar heb je wel een heel andere uitstraling. Een plant geeft ook kleur aan je interieur, wellicht kan je dat kwijt?
Die muur met die plankjes is dat een lange muur? Ik zou deze behangen met vt wonen behang donker steigerhout. (Gezien jullie ook van hout houden ) Verder mis ik kleur. Dit kun je doen met kaarzen.ook leuk zijn kleedjes
Ik zou inderdaad ook het plakplastic van de ramen halen. Misschien kan je dat vervangen voor plisse gordijnen (die je naar boven en beneden open kan doen of in het midden kan hsngen tegen de inkijk). Of anders houten jaloezieën, ook mooi! En geeft je kamer meteen een heel moderner tintje
Het zijn veel en grote meubels in een niet zo'n grote woonkamer, daar zou ik eerst wat aan doen. En indd een warme groene kleur tint op de muur maakt het al snel wat warmer. Minder decoratie zou er ook al bij helpen. Ik zou gek worden van al die accessoires
Wat we voor nu hebben: De kleur op de muur blijft gewoon. Vinden we beiden mooi. Ik ga in de hal een lambrisering verven en de wc ga ik het stuk muur boven de tegels ook verven. Ik wil een metalen aandeel boven de bank of boven de eettafel. Geld voor nieuwe meubels hebben we nu even niet. (Hebben we wel. Maar we willen sparen voor een traprenovatie) De eettafel vinden we heel mooi. Maar misschien een keer andere stoelen. Zijn we nog niet over uit. Dr bank staat voorlopig prima zo. We willen graag een leren bank maar zijn er nog niet tegenaan gelopen en nu even geen centjes voor. De planten in het raamkozijn zijn orchideeën. Die zijn mijn man heilig en daar mag ik niet aanzitten. Ik ben geen planten mens. Alles anders dan een cactus of orchidee sterft hier binnen een maand . Ik ga de plankjes leegruimen en een paar assecoiares in groen en blauwtint neerzetten en ook deze kleuren kussens op dr bank. Een vloerkleed hebben we liggen. Ivoorkleur. En we gaan op jacht naar nieuwe lampen boven de eettafel en boven de salontafel. Die lavalamp moet inderdaad echt weg. Haha Die heb ik al sinds mijn 7e ofzo. Ben nu 25. Hahah
Wij hebben nu dit. (Wonen er sinds vandaag) ik ben helemaal verliefd op die wereld kaart en de kleur muur. Let trouwens niet op de “rommel” die er ligt en de kat. Het is nog een beetje kaal maar we wonen er ook pas sinds vandaag. ( haal de foto straks wel weer weg) Bekijk bijlage 602592