Huis opleuken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Imona, 1 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Misschien die speelgoedkast verven en dan deurtjes maken voor er voor?

Dat als meneer op bed ligt die kast dicht kan?

2. Biggetje100

Biggetje100 Niet meer actief

Ik denk dat deurtjes ervoor best lastig is? Ik heb dezelfde kast. Hier mogen er drie bakken speelgoed in. Een of twee losse grote dingen er op. En dat wisselt dan, ik heb denk ik in totaal 10 bakken en 10 losse grote spullen. Momenteel is het keyboard aan de beurt. DSC_0012.JPG

Imona vindt dit leuk.
  3. Biggetje100

Nu staat er ook nog wat speelgoed op tafel, het is vakantie dus er is meer tijd voor uitgebreid spelen. Dat zijn dan drie bakken, een met knutselspullen, een met strijkkralen en een met klei. Maar dat gaat straks weer naar boven, in de grote speelgoedkast zeg maar.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.812
    9.319
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 602634
    Lijsten en lampje bij elkaar nog geen 30,- kwantum! Mijn spullen die ik (regelmatig) vervang gaan altijd op de weggeefhoek. Daar zou je dus ook nog een kijkje kunnen nemen ;)

5. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Denk dat je misschien eerst een moodbord kunt maken om te kijken wat jullie leuk vinden qua sfeer.

Want ik lees nu ook weer zo veel verschillende dingen.

Een groene/blauwe tafelloper past totaal niet bij een industriële lamp qua stijl.

Die planten zo wat hoger is al mooier, maar persoonlijk zou ik echt een paar grote potten pakken, i.p.v. allemaal die kleintjes.

Zo’n metalen wandrek met accessoires is leuk, maar ik zou er dan iets anders voor weg doen. Bijv i.p.v. zo’n grote foto.
    Niet nog iets extra’s erbij.

De speelgoedhoek zou ik even anders inrichten zodat wat meer speelgoed opgeborgen kan worden.
    Wat bijv ook leuk is is een soort bureautje van mooi hout maar daaronder grote bakken voor het speelgoed.

Veel kleine dingen oogt gewoon rommeliger; je kunt bijv ook een mooie grote schaal op tafel zetten met daarop weer wat kleinere vaasjes, kaarsen, plantje oid.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.812
    9.319
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 602639
    Je zou zo’n standaard kunnen kopen voor je plantjes. En bij elkaar zetten :)
    Action heeft ze, kwantum had/heeft ze ook.

tuc vindt dit leuk.
  7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Tip: ik had via marktplaats een adresje gevonden die steigerhout speelgoedkasten voor ons heeft gemaakt waar de ikea trofast bakken in passen. Duurder dan ikea maar wel mooier! Misschien kun jij ook iemand in je buurt vinden die een mooie kast kan maken?

8. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Wat mij opvalt als ik jouw foto's bekijk is dat je huis vol staat door de (te) grote meubels en veel spullen. De grijze muur staat van voor tot achter vol. Verder vind ik dat je een mooie rustige basis hebt waar je veel mee kunt. Gezelligheid kun je halen uit kleur, maar ook uit verschillende materialen en vormen. Kies bijvoorbeeld eens voor rond ipv recht. Ik zou als eerste zoveel mogelijk spullen ruimen (weggooien) en vanuit daar verder kijken.

De meeste verandering bereik je nu door de speelhoek aan te pakken. Je moet voor de grap eens de complete speelhoek in de gang zetten en kijken wat een verschil dat is! Zelf heb ik een grote goedkope houten kist bij de kwantum gekocht, wielen eronder, lederen handvatten eraan en een leuk kleurtje gegeven. Als zoontje op bed ligt gooi ik alles erin. Ruimt snel op en ziet er leuk uit! Speelgoed mag er natuurlijk zijn, maar moet wat wat mij betreft ook (grotendeels) uit het zicht kunnen als het niet wordt gebruikt.

In deze setting meer spullen toevoegen (zoals bijvoorbeeld een tafelloper) zou ik niet doen, dat maakt het eerder rommeliger dan gezelliger. Je kunt het beste kleine spulletjes/prullaria zoveel mogelijk vermijden en kiezen voor één iets groter exemplaar zoals een schaal of een pot met een mooie groene plant (bijvoorbeeld voor op de eettafel). Daarnaast zou ik een paar gekleurde kussentjes voor op de bank kopen (kies voor verschillende materialen/stoffen en ook een printje!) en wellicht een plaid. Ik begrijp dat je man fan is van die plantjes in de vensterbank, maar die zouden bij mij gegroepeerd in een grote pot terecht komen als compromis ;). Nog liever zou ik een nieuwe groene plant kopen!

Veel plezier en succes met veranderen! Laat je het resultaat zien?!

Ysabella, Nellie4, Imona en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja ik ga mijn best doen. Vanavond eerst de toilet in de verf gooien. Zelfs die staat vol met prul. Haha.

Ik zal een voor en een na foto maken.

Pest is met die orchideeën.. die vinden het niet leuk om verplaatst te worden.. hele grote kans dat ze dan dood gaan... En ik kan je vertellen... Dan heb ik ruzie...

Ja die speelgoedhoek. Die kast hebben we nog niet zo'n lang geleden gekocht. Zou m kunnen verven. En dan als de kleine op bed ligt dat ding gewoon omdraaien zodat je al die kleuren niet ziet..

Misschien speeltafel weg. Maar daar zit hij zo graag aan. Hij zit daar rustig een half uur te tekenen of te spelen. Op zijn stoeltje.. (of gewoon op het tafeltje zelf)

Orangeapple vindt dit leuk.
  10. Biggetje100

Ik denk echt dat je niet alles hoeft te vervangen of te verven qua meubels. Gewoon flink opruimen, dingen niet los zetten maar groeperen en je komt een eind. :) Dus dat tafeltje lekker laten staan als je zoontje er zo graag speelt.

skiwi, Ysabella, Orangeapple en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik denk er aan om toch de bank een kwartslag te draaien. Zo heeft ie altijd gestaan. Dan heb je echt een zithoek en een leefgedeelte zegmaar.

Biggetje100 vindt dit leuk.
  12. Biggetje100

Verstandig, ook ivm de radiator, volgens mij.

13. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Qua speelgoed en waar het nu in zit zou ik allemaal op zn kamer zetten, kast ernaast er ook uit.
    Daarvoor in de plaats bijv een hoge meidenkast (leuk kleurtje met krijtverf, kasten overal 2ehands te vinden op internet) zodat het qua hoogte ook wat breekt, alles lijkt hetzelfde nu.
    In die kast kan je dan onder andere een deel van het speelgoed kwijt en afwisselen met wat boven ligt.

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja haha. Zo heeft ie wel altijd gestaan. Maar ineens was ik het zat. Maar het is toch practischer

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    Z
    Zit die kast ernaast ook vol? Dan daar het speelgoed in. dat het bruine kasje weg kan. Oogt het ook weer ruimer.

16. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83

Ja die orchideeën.. lastige planten! Ik heb ze ook ooit gehad maar altijd maar weer snel weggegooid als ze uitvielen.. Nu heb ik groene planten die niet zo gevoelig zijn :D

Als je zoontje zo graag aan het tafeltje speelt dan zou ik die zeker laten staan! Is ook zijn huis natuurlijk! Dan zou ik kijken of ik iets aan zijn speelgoed (kastje) zou kunnen veranderen. :thumup:

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vensterbank vind ik wat rommelig ogen.
    Zou 2 grote potten doen met de orchideën erin.

En die speelgoedhoek..
    Nu enorm kleurrijk en vol. Kan het speelgoed in het dressoir?
    En anders zou ik er toch voor kiezen om er deurtjes voor te maken. Ziet er ook al opgeruimder uit.

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Dressoir ligt ook vol. Daar kan echt geen speelgoed in. Denk dat ik die kast gewoon deurtjes voor maak. Of als hij klaar is met spelen omdraai ofzo. Kan daar net zo veel mee helaas.

Orchideeën in 2 grote potten is wel een goed idee inderdaad.

19. OneMillion

OneMillion Actief lid

3 mei 2013
    243
    63
    28
    Vrouw
    Ik ben het er wel mee eens dat er denk ik in de speelgoedhoek veel winst te behalen is. Hier in huis heb ik alle speelgoed in dichte kasten, een grote steigerhouten speelgoedkist en er ligt hier dus ‘s avonds nooit speelgoed in het zicht. Mijn zoontje mag overdag als we thuis zijn zoveel rommel maken als hij wil, maar als hij iets anders pakt eerst het andere opruimen. Ik ben van een vrij opgeruimd en strak huis, ik zou letterlijk horendol worden van al dat drukke speelgoed in het zicht. Het is zo onrustig en speelgoed heeft tig verschillende felle kleuren die in het oog springen.

Wij hebben destijds een hele mooie grote steigerhouten speelgoedkist laten maken. Was toen iets van 100 euro. Niet goedkoop, maar hij past prachtig bij het interieur en ik kijk niet tegen los slingerend speelgoed aan.

Me26, Orangeapple en Ysabella vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb nog even de foto's gekeken en de reacties van de anderen en van jou gelezen.

Ik denk dat er al een enorm verschil komt als die grote stoelen weg zijn bij de eettafel. Die maken het zicht heel anders.
    Alle plankjes die er hangen zou ik of weghalen of heel ver leeg halen. Het zijn allemaal heel veel losse spulletjes wat er dan snel rommelig uit ziet.

Ipv meteen nieuwe spullen kopen (zoals de tafelloper) zou ik eerst eens veel spullen weghalen (dus kastjes en planken leeghalen) Veel prullen in een big shopper en een week op zolder zetten. Dan kun je weer voorzichtig wat dingen terugzetten. En spullen die je zelf dan niet meer vindt passen wegdoen en dan eventueel iets nieuws.
    Ik denk dat ik zo'n loper helemaal niet zou doen, ik krijg altijd het gevoel dat je tafel meteen vol ligt.
    Maar dat kan ook aan mij liggen, ik vind het al gauw te veel spullen.
    Ik heb een eettafel van 1.50x 1.50 en daar staan enkel een fruitschaal op de hoek en middenin een schaal met cactussen, heerlijk zo'n grote lege ruimte.

Hier is overigens ook alle speelgoed uit het zicht. Maar dat moet wel kunnen. Wij hebben een wandmeubel dat van muur tot muur loopt en in alle kastjes zitten bakken speelgoed.
    Wat zit er allemaal in je dressoir?

Roanna en Biggetje100 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina