Hoi, ik heb zoals de titel al zegt een vraag over het proper houden van men huis met een hond die soms binnen zit. Wij hebben een berner sennen hond, en overdag zit hij in de tuin, maar 's avonds komt hij binnen. Maar ik kan dus absoluut mijn huis niet proper houden door die hond. Nu het winter is heeft hij altijd vuile poten van buiten te zitten, we kuisen die wel af, maar toch blijven die vuile vegen geven. En dan zijn kwijl, die maakt ook vlekken op de vloer, om dan nog maar te zwijgen over die haren. Pfff... ik word er zo moe van. Iedere ochtend stofzuigen en dweilen, om dan 's avonds te zien dat mijn huis weer vuil is. Ik zie die hond doodgraag, maar het vuil dat het met zich meebrengt... Hoe doen jullie dat?
Ten eerste hebben wij onze hond als gezelschapsdier en lid van ons gezin die dus net als kinderen NIET buiten zit maar fijn tenmidden van ons gezin in huis zoals het hoort Hij speelt wel eens buiten en ook na het wandelen heeft hij wel vieze voetjes maar dit houden we netjes schoon door bij binnenkomst zijn voetjes af te vegen aan een oude doek die altijd standaard klaarligt. Ook wordt hij iedere dag geborsteld en gaat 1x per 3 maanden fijn in bad. Verder stofzuig en dweil ik ook iedere dag hoor om de boel netjes te houden... Een hond neemt idd extra huishouding met zich mee maar dat wisten we vantevoren en hoort erbij
Ik ben het wel een beetje eens met loveable.. Je weet toch van tevoren dat een hond kwijlt, verhaard en modder meeneemt naar binnen. En vooral zo'n grote. Succes in ieder geval ermee.. lijkt me inderdaad lastig om zoveel te moeten dweilen etc, maar goed ik heb ook geen hond
heerlijk voor je dat hij overdag in de tuin is, wat wil een hond nog meer? Ik laat ook zodra ik wakker ben de hond naar buiten, dat kan hier ook (snap dat dat in een woonwijk niet kan) Hij is ook ons gezelschapsdier maar dat wil toch niet zeggen dat hij dan dag en nacht binnen moet zijn? een oplossing voor de haren en het vuil heb ik niet, helaas. Ik veeg wel regelmatig de boel aan met een rubber bezem als ik geen zin heb om stof te zuigen
Wij hebben ook een hond (zie album), hij is pas 9 maand maar kan al rotzooi maken als de beste. Maja is ook beetje onze eigen schuld. We hebben de tuin nog niet klaar en er ligt alleen nog maar zand. Dat in combinatie met regen geeft een zeer mooi effect op onze vloeren Maar dat kan ik hem niet kwalijk nemen. Ik stofzuig en dweil elke dag dus zolang er nog geen tegels buiten liggen zal het wel zo blijven.
Hier ben ik het mee eens, ik vind ook niet dat de hond dag en nacht binnen moet zijn, en de hond wil dat zelf ook niet. Wij gaan 2 keer per dag met hem wandelen, maar dan nog heeft hij zijn beweging in de tuin nodig. Hij is ook ons gezelschapsdier, en gaat mee naar mijn ouders, schoonouders, op vakantie enz... maar altijd binnen zien wij, en de hond ook niet zitten. Daarvoor is hij veel te actief. Wij borstelen hem ook regelmatig, en 3 keer per jaar gaat hij naar de kapper waar hij goed verzorgd wordt.
Een schoon huis, wat is dat? Ik heb 3 honden, 3 katten en een vogel binnen zitten, dus je kunt je voorstellen dat het huishouden een licht hopeloze zaak is, maar ik doe mijn best en op Louise zitten nooit haren en stof en op haar speelgoed ook niet, dus dat is het belangrijkste.
Tja met huisdieren is het huis hier nog geen 5 minuten schoon, als ik net gedweild heb komt er weer 1 met modderpoten of een kwijl spoor langst en hup weg schone vloer. En weet je ik maak me er niet druk om. Dat kost alleen maar negatieve energie en die energie gebruik ik liever voor leukere dingen zoals knuffelen met de doggies en voor Elena zorgen. Het enige wat je eraan kan doen is je erbij neer leggen dat je je huis niet elke seconde van de dag proper zal hebben als je hond binnen is. Jammer dan. En mensen die op bezoek komen weten dat we huisdieren hebben en ik schaam me er niet voor. Het is ons huis en wij moeten er wonen en niet het bezoek. ( en het is hier geen zwijnenstal hoor) . Maar ik bedoel te zeggen dat je voor jezelf het prettig moet zijn om te wonen en dat je niet stressvol moet gaan schoonmaken " want stel dat de visite het ziet en wat zullen die wel niet denken"
Tja hier ook een hond met veel haar en ook ik dweil en stofzuig dus iedere dag. Zit er alleen totaal niet mee, het is zo'n lieve schat en ben zo blij dat we hem hebben. Wel laten we hem eens in de zoveel tijd plukken en borstelen we hem zo vaak we kunnen. Ook hebben we 'regels', zo mag de hond niet op de bank/stoelen (hij heeft zn eigen sofa) en hij mag ook niet naar boven.
Ik denk inderdaad dat je jezelf erbij neer moet leggen. Ik heb daarnet ook gestofzuigd en in de tijd dat ik m'n emmer vul om te dweilen liggen er al weer haren op de grond, want die kom ik dan weer tegen tijdens het dweilen. En als we eens een dag geen zin hebben om te dweilen dan doen we dat ook niet, diegene die het irriteerd moet dan maar lekker dweilen. Tja je hebt er een beetje extra werk mee met een huisdier, maar je hebt er ook heel veel plezier en liefde van.
Hier ook een bernersennen Allereerst wij wonen gewoon in een wijk en mijn hond wil dus absoluut al niet alleen buiten liggen. En vind dit ook niet nodig een berner is graag onder de mensen Ik vind 2 keer per dag eruit met een volwassen berner erg weinig. Zon grote hond heeft beweging nodig Je wist bij voorbaat dat het een grote hond zou worden dus ook veel onderhoud en haar Ik zuig en dweil ook elke dag ( mijne kwijlt niet). ik heb het ervoor over wist waar ik aan begon.
Meer dan 2 keer per dag gaan wandelen gaat hier echt niet, hebben we de tijd niet voor. En altijd binnen wil de hond zelf ook niet, hij geeft aan wanneer hij even buiten wil, ik denk dat hij het binnen snel te warm heeft. In de zomer vind ik het minder een probleem, dan is het droog buiten, en wordt het niet zo vuil als hij binnen en buiten loopt.
wij wandelen hier 3 x een uur en savonds laat nog een korte wandeling Vind ook wel dat een berner dat nodig heeft als ie volwassen is. Mijne gaat dus echt niet buiten liggen terwijl wij binnen zitten , als ik hemw el eens na buiten doe staat ie tegen de achter deur aan te springen.
Ik werk partime anders had ik ook niet aan zon grote hond begonnen Hij heft gewoon ook veel beweging nodig En we vinden het zelf ook heerlijk om te wandelen
Waarom kies je dan voor een hond vraag ik me af, als je al geen tijd hebt om meer dan 2x per dag te gaan wandelen Ten tweede, wat de anderen al zeggen, je weet dat een grote hond ook meer "rommel" en "viezigheid" veroorzaakt dan bijv. een malteeuws leeuwtje... Bezint eer ge begint is niet voor niets een spreekwoord dat vaak van toepassing is, en waar in mijn ogen zeker bij de aanschaf van huisdieren vaker over nagedacht mag worden... Want wat gebeurt er straks uiteindelijk, men is het poetsen en de viezigheid zat, heeft geen tijd meer voor 't uitlaten, en wie is er de dupe, de hond, want die krijgt geen aandacht meer, zit merendeel van de tijd buiten, etc. etc. Sorry voor mijn wellicht wat heftige reactie, maar ik kan hier zoooo vreselijk boos om worden...
heb je een tegel of laminaat vloer? mijn ouders hebben een rond ding met een balletje in het midden met batterijen in het balletje. aan de ronde plaat om het balletje kun je stofdoeken bevestigen. als je hem aan zet gaat ie de hele kamer door en neemt haren en stof mee. sinds ze dat hebben stofzuigen ze veel minder vaak. ze hebben hem bij de action vandaan, weet alleen niet meer hoe het heet. het werkt niet bij vloerbedekking of tapijt maar is super handig!
wij hebben ook een hond.... een golden retriever... ze gaat 'smorgens er al vroeg uit voor een wandeling,tussen de middag,na t avond-eten en voor het slapen gaan (dus eigenlijk om 7:00,12:00,18:00 en 23.30 zo onveer)Ze is eigenlijk altijd binnen en niet buiten,ja in de zomer,maar in de winter blijft ze liever binnen Ik stofzuigen en dweil iedere ochtend (als ik vroeg moet beginnen doe ik het voor het dweilen voor het naar bed gaan ) en na het avondeten zuig ik nog een x als zeaan het verharen is dat zwiffer of zuig ik ook nog een x tussendoor.... wij hebben ook een special hondendoek bij de ingang liggen waarmee we haar afdrogen .... en als ze weer s in de modder heeft gerolt dan word ze gedouched als ze nat is gaat ze meestal in dr bench liggen opdrogen ... MN
Moet zegge, ik dweil niet elke dag, maar Louise kruipt ook nog niet, als ze dat straks wel doet, ga ik ook elke dag dweilen. Nu is het om de 2 a 3 dagen.