hier ook een aantal dieren van het weekend ook nog 3 logee honden.ja ik weet gewoon dat is iedere dag moet stofzuigen.en ook moet dweilen. maar daar kies je voor al je een hond neemt.de beesten zijn hier altijd binnen terwijl er ook grote tuin is maar ik doe ze niet verplicht naar buiten. wij lopen 4 tot 5 keer met de hond ongeveer 20 min per keer.dit vind ik zelf ook heerlijk dus ja doe het ook snel.daarbij gaan we ook erg veel naar het bos weer of geen weer.laarzen aan en dan is het klaar hoor.onze hond komt regelmatig zwart thuis (normaal is ze wit) dan is het heel simpel dat ze word schoon gemaakt en in bad word gedaan. en dat is nog een kleintje ik vind het niet erg hoor.ik hou zielsveel van dan dier. en doe het ook graag dan
Een hond hebben betekent gewoon extra werk in het huishouden. Als ik wakker zou liggen van elk haartje of elke pootafdruk op de vloer, zou ik er nooit aan begonnen zijn. Ik stofzuig normaal om de dag, maar nu ze in de rui is elke dag en ik dweil meestal 2 x per week. Er zitten dus wel eens wat hondenharen op mijn kind, maar daar krijgt ze niets van. Verder ligt er een handdoek bij de deur voor als ze nat is of vieze poten heeft, haar waterbak staat buiten, want anders laat ze binnen een spoor van 7 meter aan druppels achter en ze mag niet op de bank of stoelen. We hebben een middelgrote hond met halflang haar.
ik vind sommige mensen wel overkomen alsof ik niet van dieren zou houden omdat onze hond overdag buiten is. Wij wonen buitenaf en hebben een erf waar hij de hele dag kan scharrelen, hij zit dus niet in een bench of achtertuintje. Als hij naar binnen wil dan mag dat maar ik geef hem groot gelijk dat hij lekker veel op pad is. 1 keer per dag gaan we met hem fietsen en verder laten we hem eigenlijk niet uit. Reuze praktisch want 3 keer per dag met een kinderwagen de hond uitlaten zou ik geen pretje vinden. Als ik een hond was zou ik graag bij mij willen wonen 8) De vraag van de TS is ook niet dat ze spijt heeft dat ze een hond heeft genomen omdat het zoveel vuil geeft MAAR hoe doen andere dat en wie heeft er tips? ik had al eerder gezegt dat ik regelmatig een rubber bezem gebruik en ik stofzuig om de dag (roos kruipt nog niet) en de andere dag...........stap ik zo huppekee over de vuile haren heen
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik ben de hond niet beu ofzo, zou hem nooit willen wegdoen, want kan hem niet missen. En met wandelen bedoel ik ook wandelen, en dat is naar het bos hier vlakbij. Als hij moet plassen, gaan we er ook de blok mee om, dan zijn we ook 10 minuten of een kwartiertje weg, maar dat noem ik niet echt wandelen. Mijn bedoeling was om tips te vragen hoe ik zijn poten beter schoon kan krijgen ofzo, want ook al maak ik ze proper met een handdoek, dan nog laten ze sporen na. Ik vind het jammer dat er zo gereageerd heeft. De hond heeft het hier helemaal niet slecht, daar ben ik zeker van.
Nog een tip, je hond op commando leren schudden. Gewoon elke keer als je hond zich spontaan uitschudt, zeg je 'jaaah, schudden', na een aantal weken of maanden hoef je alleen maar 'schudden' te zeggen en ze gaan schudden. Is best makkelijk, onze hond is nog jong, die heeft het nog niet door, dus wij zitten nog in de aanleerfase, maar onze vorige honden deden dat dus op commando. Handig als ze erg nat zijn en voor je deur staan een paar keer te zeggen (en zelf een metertje of 3 ervan vandaan te staan ), scheelt weer met afdrogen.
Petrabr Ik heb inderdaad geen spijt van de hond, helemaal niet. Ben blij dat er tenminste mensen zijn die mijn vraag begrijpen en niet vinden dat de hond het hier slecht heeft. Jo79 Bedankt voor de tips, dat was de bedoeling van mijn vraag, om te kijken hoe anderen dat oplossen. Het is zo dat ik soms bij mensen kom, die ook een hond in huis hebben, en toch zie je daar geen vieze poten op de grond, en plukken haar in de hoeken. Ik vraag me echt af hoe zij dat doen. Mijn man stelde voor om babysokjes over zijn poten te trekken als hij binnen komt, maar ik weet niet of dat zo'n succes is.
Hoi meid, ik begrijp je wel hoor. Ik was vroeger echt een poetsfreak,er mocht geen streepje te zien zijn op de vloer. Maar tegenwoordig heb ik 2 honden en een kindje en dan moet je dat een beetje loslaten. Ik heb een Bull en een Jack Russell en die laten nu eenmaal hun sporen na in huis Ik doe s`morgens stofzuigen en dweilen en als de honden naar buiten zijn geweest hun poten goed afdrogen. Helaas als ze dan binnen lopen zie je nog steeds dat hun poten nog een beetje nat zijn... Ik heb dus standaard een vochtige dweil in mijn aanrechtkastje liggen om even snel over de vloer te vegen. En de haren zie je na 5 minuten weer liggen,die veeg ik tussendoor op met een rubberen borstel. En s`avonds dweil ik nog een keertje (ik heb maar een kleine woonkamer) dus dat is zo gepiept. Tip: probeer het een beetje los te laten en te denken dat het toch nooit perfect schoon wordt. Anders maak je jezelf helemaal gek... Beetje jammer van alle negatieve reacties.
Waar haal je zo'n rubberen borstel? Werkt dat heel goed? En alleen voor hondeharen of ook voor ander vuil/stof?
babysokken haha Nou ik kan mn berner gerust sportsokken antrekken Hier schud ie ook op commando erg fijn met regen en sneeuw. voor zn poten ik droog ze en laat hem ff een paar minuten in de hal (ligt vloerbedekking) en dan laat ik hem na binnen en nergens geen last van
Ik snap het wel hoor...Mijn twee meiden (labradors) kunnen afentoe een troep maken...heb ik net het hele huis gedaan...ligt alles weer onder en dan baal ik er ook wel eens van. Niet van de meiden zelf maar meer de zooi die ze hebben gemaakt. Denk dat iedereen met (grote) honden dat wel eens heeft. Vind wel als je een hond neemt moet je er tijd voor hebben...wij wandelen hier 3x per dag met ze en vind het heerlijk om met ze te knuffelen en te ravotten maar soms denk ik ook "ik scheer jullie kaal" hahahha.... vooral in de rui periode.
Hier ook een grote hond en 2 katten. Ik stofzuig elke dag (en met de ruiperiode, dus zo'n 2x per jaar met de grote seizoensverschillen) 2x per dag. Dweilen 2x per week. Zou ik eigenlijk vaker moeten doen, maar wij hebben een enorm grote woonkamer èn ik heb last van mijn rug. En toch valt het wel mee met de hoeveelheden haren enzo. Wij doen onze hond 1x per week borstelen en als hij in de rui is ook nog 1x per 2 weken shedderen. En als hij buiten geweest is drogen we hem altijd af. En ach, als er wat haren op de grond liggen of zand oid stoor ik me daar niet meer aan. Tuurlijk heeft Ruben wel eens haren op zijn kleding, of vieze knietjes/sokjes van het kruipen/lopen, maar daar zal hij niks van krijgen. Ik zou je hond geen sokken aantrekken, omdat je dan grote kans hebt dat hij ze opvreet. Dat schudden op commando vond ik een goede tip, alleen weet ik niet of je je hond dat nog aan kunt leren (wij waren er te laat mee). Mijn tip is dus borstelen (ook niet tè vaak want dat is ook niet goed voor de vacht), goed afdrogen en ook accepteren dat je huis nooit schoon is/blijft als je een grote hond hebt