Ik zou eerst een paar dingen op een rijtje zetten. Zie je jullie over 7 tot 10 jaar daar nog wonen? Kan je dit huis tot eigen maken, zodat je daar fijn woont? Dus voor jullie een fijn huis. Zou dit huis een optie zijn als het niet van je schoonouders zou zijn, maar je het wel voor die prijs kunt kopen? Een droomhuis kopen is vaak lastig, elk huis heeft doorgaans wel iets wat je minder vind. Tenzij je de geld en middelen hebt om veel te verbouwen in en om het huis of een nieuwbouw huis naar wens kunt laten bouwen. Ik zou alleen niet iets als een huis kopen omdat het beter uitkomt voor een ander. Heel lief dat je schoonouders die schenking willen doen, maar er zitten ook veel voordelen voor hen bij. Niet verkoopklaar maken, niet elke keer alles rondom de bezichtigingen, weten wat je ervoor krijgt en niet maanden tot jaren je huis in de verkoop hebben. Buurhuis staat immers ook al meer dan 6 maanden te koop en is al 24.000 in prijs gedaald. Orienteer je eens op funda wat er gelijkwaardig te koop staat en vergelijk dit met dit huis. Ik vind het zelf niet een heel ruim huis en zeker geen herenhuis. Wij komen uit alphen ad rijn en hebben 4 jaar terug ons huis verkocht. Voor die prijs heb je in alphen ook meer mogelijkheden En als jullie nu koop hebben, bedenk je dan wel dat je zelf ook ook moeten verkopen.
Het heeft drie slaapkamers, maar dat waren er eigenlijk vier. En dan nog een studio op de tweede etage. Best ruim vind ik. Ook best wat tuin erbij. Kan je ook nov eventueel uitbouwen in de toekomst. Als je toch naar Tiel wil verhuizen en je krijgt nu dit aanbod dan zou ik het doen.
Mooi huis! Gezien het vele voordelen heeft, zou ik het zeker doen! Maar je zult het zelf aan moeten passen, zodat het bij jullie past en als thuis voelt. Veel succes met je keuze!
Wij wonen ook in het huis van mijn schoonouders, niet van hen gekocht trouwens. Was in de tussentijd al eens verkocht. Hier heb ik mijn schoonmoeder een paar keer verteld dat ik een eigen smaak heb (de keuken was niets mis mee en dat we een andere vloer wilden was ook grote onzin.. dat was allemaal prima en mooi..) Verder was het echt meteen ons huis, net als met elk ander huis wel even wennen maar niet bijzonder omdat zij het gebouwd hadden oid. Zij hebben er destijds 14 jaar in gewoond.
ik zou het echt niet doen! Mijn schoonouders zijn daarin heel kritisch en zijn altijd aan het klussen in huis. Vind ik erg overdreven, ik wil echt niet dat ze met die ogen blijven kijken, dit en het gevoel dat het hun huis is, en nog andere zaken. Ik zou geen seconde hoeven twijfelen, maar hier echt een no go!
ik zou er zelf geen probleem mee hebben als het het huis van schoon/moeder is. zolang je jezelf er ziet wonen maakt het niet uit toch? wij hebben ooit anoniem een bod op het huis van mijn moeder gedaan, omdat het een groot huis was met veel tuin en wij de mogelijkheden zagen die het huis voor ons had. ik denk dat je het als ieder ander huis moet bekijken als je een ander huis gaat kopen. voldoet het aan wat jullie willen heeft het de mogelijkheden waar je naar op zoek bent? uit sentiment zou ik het dan weer niet doen
kunnen jullie de financiering voor de 180.000 euro rond krijgen en iedere maand de hypotheek hiervoor betalen? Zo ja, dan zou ik niet twijfelen maar doen. Met verf, eventueel (over een paar jaar) een andere keuken, jullie eigen meubels, dan is het echt niet meer het huis van de schoonouders, maar jullie huis! En zeker als je toch terug wilt die kant op, dan lijkt het me een super kans.
Enige nadelen zijn dus dat je het huis niet echt mooi vindt (aan de buitenkant) en je bent bang dat het niet echt jullie huis gaat worden. Wat betreft het niet mooi vinden... Zo verschrikkelijk is het huis nou toch ook weer niet? Natuurlijk zal je altijd mooiere huizen tegenkomen, dat heeft iedereen denk ik wel. Het 2e is zo opgelost wanneer alle spullen van je schoonouders er uit zijn en all jullie spullen er in. Verder wegen alle voordelen denk ik niet op tegen de nadelen. Het lijkt mij een ideale plek om je kinderen te laten opgroeien.... Lekker spelen in de buurt, lopend naar school.... En Evt Verkoop je het over een aantal jaar met flinke winst.... Ik zeg: doen!
Doen! Lekker je eigen verf, kleuren, vitrages en spullen, en een lekkere tuin. Ik denk dat je spijt krijgt als je het niet doet. Ik zie alleen maar voordelen.
Bedankt voor alle lieve reacties!! Ik heb net een goed gesprek gehad met ml en hij beloofd me dat als het me niet bevalt we met maximaal 3 jaar gaan verhuizen. Ik moet het vooral als investering zien. Dus we hebben de knoop doorgehakt en we gaan het kopen!
Oh wat leuk! gefeliciteerd! Prachtig huis, voor een prachtige prijs! Ik zou het ook doen hoor, wat een mooie ruimtes en dan lekker terug naar je familie. Ga genieten van alle pluspunten!
Gefeliciteerd dan maar met je nieuwe huis! Het gaat vast helemaal goedkomen. Ik woon in het huis waar mijn man met zijn ex-vrouw heeft gewoond. Nou geloof me het is helemaal 100 procent mijn (ons) huis geworden en er is helemaal niks mee over van toen. Ik woon hier heerlijk en voel me er helemaal thuis!