27 weken zwanger en griep

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skippy87, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Ik ben bijna 27 weken zwanger van een lief jongetje, en nu heb ik griep/flinke verkoudheid.
    Het heerste op mijn werk al even, en afgelopen week riep ik nog dat het mij altijd overslaat.. nou.. niet dus!
    Spierpijn overal, hoofdpijn, snotverkouden en het ergste is het hoesten, ik heb de hele nacht heel hard gehoest, en het houdt maar niet op!
    Dat doet pijn aan mijn banden en ik vind het zielig voor de baby (die ik overigens wel tussen het hoesten door afentoe voel bewegen).
    Iemand hier ervaring mee? Heeft mijn kindje hier last van?
    Ik heb geen hoge koorts, alleen wat verhoging.
    Morgen op werk een belangrijke afspraak, en normaal zou ik even doorgaan en dan pas ziekmelden, maar ik ben nu zo onwijs moe.. denk dat ik me zometeen ziek meld..

2. Remoon

Remoon Actief lid

24 aug 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    Hallo...
    Ik ben 21 weken zwanger... maar ik ben ook heel erg verkouden geweest. Ook kreeg ik last van mijn banden met hoesten.. pff die pijn vergeet ik niet weer...
    weet niet of de baby er last van heeft, maar ik kreeg geen kuur of zoiets van de dokter... als het echt niet anders kon wel, maar hij deed het liever niet. Ik heb wel gehoord dat de baby meer weerstand opbouwt als je zelf ziek wordt tijdens de zwangerschap. Of dit waar is weet ik niet.
    Ik heb er uiteindelijk vier weken last van gehad.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Je kindje zit zo goed beschermd die maakt hier helemaal niets van mee dus niets zieligs aan :)
    Beterschap!

4. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een buikgriep gehad toen ik 32 weken was. Moest de koorts laag houden, geloof onder de 38,5 en ik mocht niks doen. Heb wel een dag erna flink last van harde buiken gehad, minstens 1 per 10 minuten maar day zal komen doordat se darmen zo tekeer zijn gegaan ..
    Verder bouwt je.kindje nu al wat weerstand op.. Niks mis mee.
    Geen zorgen hoor, beterschap!

5. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Hier 19 weken zwanger en nu voor de 2e keer deze zwangerschap de griep te pakken. idd zoals iemand anders al schreef, je temperatuur laag houden. Hiervoor kan je normaal gesproken gewoon paracetamol voor gebruiken.

Voor de rest goed drinken zodat je niet uitdroogt. Als je een paar dagen slecht eet is dat niet erg, zolang je maar voldoende vocht binnenkrijgt.

Heb je toevallig nog een kindje? Mijn dochter is degene die bij elke keer aansteekt hihi

6. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Toch maar even gebeld met de verloskundige.
    De griep zelf is idd niet erg, alleen de koorts wel, ik had inmiddels 39 graden koort.
    8 paracetamol 500 mg zonder codeïne moet ik nemen, de koorts moet zakken.
    Voor het hoesten mag eigenlijk helemaal niks, thee met honing en citroen, veel drinken en veel slapen.

7. Remoon

Remoon Actief lid

24 aug 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    Beterschap!!!!

8. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

fijn dat de vk even heeft bevestigd dat de griep geen kwaad kan en dat je gewoon paracetamol mag slikken.. Beterschap!

9. Vlindertje2013

Vlindertje2013 Actief lid

21 okt 2013
    120
    0
    0
    Hier ook de griep gehad, vorige week.. moest ook de koorts laag houden. Mocht niet boven de 38 uit komen.. verder voledige rust.

Deel Deze Pagina