bevallen in t ziekenhuis

Discussie in 'De bevalling' gestart door melisjuh30, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Hoi,

Ben vandaag naar de vk geweest, en ben gestript tot mijn genoegen.
    Als er toch niets gebeurd moet ik woensdag voor een gesprek naar het ziekenhuis. Om mij mogelijk in te leiden.

Maar ik vroeg me af, als ik word ingeleid wat neem ik dan nog extra mee.
    Heb de vluchttas al wel gepakt.
    Maar moet ik nou ook luiers en flesje voor de kleine meenemen?
    Ik ga dan bevallen in het martiniziekenhuis in groningen.

kheb in me tas tot nu toe:
    - rompertje
    - broekje
    -truitje
    -mutsje
    -sokjes
    -wikkeldoek
    - pyama voor mezelf voor bevalling
    - huispak
    - shirt
    - sokken
    - borstel
    - labello
    -fotocamera
    -trouwboekje
    -ondergoed
    -tandenborstel en tandpasta
    - maxi cosi

2. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    je hoeft voor de kleine geen voeding en pampers mee te nemen die hebben ze in het ziekenhuis maar ik zou wel een extra setje kleertjes meenemen voor de kleine. ik moest een nachtje overblijven en de volgende ochtend mog ze in badje maar ik had geen schone kleertjes voor haar meegenomen dus dat hebben we 's middags thuis gedaan.

3. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Luiers en flesjes hebben ze allemaal in het ziekenhuis hoor. Het is alleen tegenwoordig zo dat je bij sommige ziekenhuizen als je ingeleid wordt standaard een nachtje moet blijven. Dus dan heb je voor jezelf en je kindje wel wat extra kleding nodig. Iets van slippers of sloffen misschien nog? Ik ben ook gestript en kreeg 2u daarna al weeen. Ik hoop voor jou dat het voor woensdag op gang komt!

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    lekker je eigen schampoo en douche zeepie... ;) verder zit je goed (extra batterij v camera..accu helemaal vol geladen?)

5. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    evt. tijdschriftje, puzzelboekje (als je daar behoefte aan hebt en je moet blijven), inderdaad slippers/sloffen, dikke sokken, iets lekkers! Heb zelf kitkat en iets zouts in mn tas zitten. Een flesje water voor jezelf. Na de bevalling had ik ontzettend veel dorst, was blij dat ik gewoon lekker aan een flesje kon lurken en niet constant om een 'glaasje' water hoefde te vragen.

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Bij was het het in het ziekenhuis echt wel erg warm dus ik was blij dat ik nog een hemdjurkje op het laatste moment in mijn koffer gestopt heb. Ben daar uiteindelijk in bevallen.
    Volgens mij heb je verder alles hoor.

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    in het martini hebben ze extra kleertjes voor de kleine voor als je langer moet blijven. Bij de 2de, was in umcg, had ik extra badspulletjes bij me voor de kleine, Mijn kindjes kunnen niet tegen switzal en dat wordt vaak standaard gebruikt in ziekenhuizen.

Verder zou ik nog wat lekker eten inpakken, martini staat niet bekend om z'n kookkunsten of vers brood ;)

8. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Hihi

Oké, ik had het er van de week al over met mijn man, dat we iets te eten mee moesten nemen.
    Maar hij vond t onzin. Denk dat ik t toch doe.
    ff iets van die voorverpakte crackers ofzo...

@claartje weet jij of je over het algemeen daar moet overnachten na de bevalling/inleiding?

Ga liever lekker met ons gezinnetje naar huis, maar heb voor de zekerheid me tas gepakt voor 2 dagen. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik t gevoel heb veel te veel ingepakt te hebben.
    Heb nog een extra pyama erin gedaan, extra ondergoed. Zit nu op 2 tassen 1 voor de baby en 1 voor mij.....

9. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik mis nog druivensuiker of zoiets in je tas.
    En iets te eten voor papa. Want als het lang duurt wil je echt niet dat papa een broodje frikandel speciaal gaat eten en daarna lekker met je mee gaat puffen met die smerige uienlucht ;)

Verder is het tijdstip van de geboorte bepalend of je naar huis mag of niet. En natuurlijk de gesteldheid van de kleine en jou. Maar als de kleine nog op een christelijk tijdstip komt dan mag je na een inleiding ook vaak na 3 uur weer naar huis.
    En als je pijnstilling hebt gehad duurt het vaak een uurtje langer. Je moet eerst zelf geplast hebben.

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik moest een nachtje blijven omdat Lasse aan de zware kant was, dan willen ze 't kindje graag een nachtje observeren met ook op een eventuele suiker.

druivesuiker had ik niet, maar had ik ook geen tijd voor haha. mijn man heeft bij het inzetten van de inleiding nog wel wat te eten gehaald, maar kon hem het kweeniewa doen daarom, want ik had binnen 10 minuten een weeenstorm haha.

of je moet blijven hangt van heel veel dingen af, ook van het zh, sommige zh-en laten je gerust om 3 uur 's nachts nog vertrekken, anderen laten je blijven als je laat bevallen bent. het hangt ook van jouw herstel af, je plassen inderdaad, een eventuele verdoving, je kindje en ga zo maar door. is heel moeilijk te zeggen.

Deel Deze Pagina