Lange truitjes voor lange meiden

Discussie in 'De lounge' gestart door melloncollie, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Wat voor mij dus altijd een probleem met kleding kopen is: de lengte van truitjes. Ze zijn namelijk altijd te kort.

Ik ben 1.84m lang. Ik koop bijvoorbeeld bij de H&M mijn truitjes in maat 40. Meer omdat ik dus met de lengte zit dan met de breedte. Neem ik bijvoorbeeld maat 42, dan lubbert het aan alle kanten en zit het niet mooi strak om de bovenkant van mijn lijf. Qua breedte zal ik maar zeggen, pas ik ook in een 38 van de H&M.

Aangezien ik nog een flubberbuikje heb van de zwangerschap, wil ik dus wel een truitje wat mooi tot aan de rand van mijn broek valt. Draag vooral lage modellen en dat in combi met mijn lengte vraagt om een truitje dat lekker lang is.

Dus heeft iemand tips waar ik die kan kopen? Het moet spul zijn wat niet snel krimpt. Wat betreft lange mouwen: die mogen dus ook wel wat ruimer vallen want die zijn bij mij ook altijd te kort.

Alvast thanks !

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb dus last dat mijn truitjes omhoog kruipt door mijn buik

ik draag vaak vesten of positie truitjes boven zit ie strak en onder iets langer en wijder

3. melloncollie

Ja bij mij kruipt ook alles omhoog en ik weet niet waardoor het komt, zelfs al koop ik een truitje die prima is qua lengte. Een vriendin van me is ook behoorlijk fors en zij komt haar truitjes veel te strak maar bij haar blijft het wel allemaal zitten. Ze heeft behoorlijke hammen op haar heupen zeg maar.

Positietruitjes is op zich wel een idee. Ik draag nu ook nog een positietrui die heel mooi zit.

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik koop vaak Miss Etam Lang collectie. Ben ook 1.85 lang. Miss Etam lijkt een beetje oudewijvenwinkel soms, maar er zitten vaak leuke dingen tussen. Op wehkamp.nl verkopen ze de lang collectie ook online.

5. melloncollie

Hmm daar heb ik weleens gekeken Lientje maar het is totaal niet mijn style. Maar kan het allicht in de gaten houden, thanks anywayz !

6. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik ben 1.82 en heb hier eigenlijk niet zo heel veel last van :(
    Truitjes zij nde laatste tijd ook weer wat langer dan een paar jaar terug.

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Nou ben ik met 1.70 niet echt een lang end, maar de zwangerschapsshirtjes en hemdjes van de H&M draag ik ook nog heel graag. Haat het als truitjes en hemden niet over m'n kont vallen of nog erger: boven mijn broek uit kruipen!

Heb een paar hemden uit de gewone collectie, van dat stretchspul die blijven zwart en stretch ;) even een kwestie van goed zoeken.

Ben ook eens een miss etam ingelopen. Wel leuke dingen gevonden boven verwachting maar de pasvorm was echt niks. Maar het viel me wel mee!

8. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik ben zelf 1,79m en ik koop mijn basic longsleeves en t'shirtjes bij de Forecast/Vet deze zijn lekker lang en vallen bij mijn over mijn broekrand heen. Daarbij krimpen deze shirtjes niet en blijven de mooie kleur houden :)
    Owh ja even nog een tip geven! als je langere hempjes zoekt (vooral als onderhempje) koop dan eens bij de kruidvat van het merk anni rolfi, dit zijn super lange hempjes en zitten en blijven erg mooi, en je kan ze dan ook lekker in je broek stoppen. Aangezien ik er zelf een hekel aan heb als ik een blote rug heb.

9. melloncollie

He, das een goeie van de Kruidvat, thanks ! Heb het ook nogal snel koud wat dus mede komt door te korte shirtjes.

Van de H&M heb ik al wat langere shirtjes, die van 7.90 ofzo maar daar moet ik altijd een (te kort) truitje onder dragen want die schijnen door.
    Bedoel jij toevallig de L.O.G.G. collectie Valhalla ?

Pris, klinkt misschien stom maar ik heb in verhouding een best lang bovenlichaam. Waar het bij de meeste mensen in de benen zit, zit het bij mij in m'n romp. Niet dat ik uit proportie ben :p Maar broeklengte 34 is niet overdreven lang voor iemand van 1.84m. Je zou dan eerder verwachten dat ik 36 heb qua lengte.

10. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Ik ben 1.85 en ik heb een spaghettietopje overal onderaan als het koud is, met de reden dat ik altijd een koude rug heb net als jij. Echt een aanrader hoor, want de pijn in mijn rug is veel minder geworden, en, je kan gewone truitjes aan.

Er was een tijdje bij de OTTO een lange maten lijn, ik weet niet of ze die nog hebben. Bedenk ik mij net.

EDIT: Nee, ik zie geen speciale lijn meer, maar wat mij nu wel opvalt is dat de meeste shirts wel lang zijn...
    Even een link.

http://www.otto.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Otto-OttoNL-Site/nl_NL/-/EUR/ONL_BrowseCatalog-Start;sid=DmWMrC8iM3HnrWZ6A8aRbnpybByjvjej12AHaz_EJ_Q7pQazuWwHaz_Et3KIWg==?CategoryName=sh6707391&dynPageSize=11&ls=0&ProductPage=1

11. lollifant84

lollifant84 Actief lid

12 aug 2008
    131
    0
    0
    ben zelf 1.81 m En ik heb er eerlijk gezegd geen last van.
    Ik ga vaak naar Only en Esprit. Zijn tunieken niks voor jou die zijn vrij lang.

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    De shirts met elastan van de Hema

De kleding van Cecil is ook langer

13. melloncollie

Hey,

Een wat late reactie, maar beter laat dan nooit! :)

Ik ben wezen kijken bij Kruidvat voor Anni Rolfi. Ik vond die shirtjes nogal tegenvallen. Ik heb verschillende soorten geprobeerd. De XL kwam een beetje in de buurt bij de lengte die ik nodig heb, maar die viel weer erg wijd. Dus helaas :(
    Tuniekjes zijn niks voor mij. Ik heb er 1 tijdens de zwangerschap gedragen maar dat ging niet echt met veel plezier :p
    Ik zal eens kijken bij de Otto. Naast dat te korte truitjes niet bepaald mooi staan, is het inderdaad ook echt koud. Ik ontdekte dat ik nog een lang hemd had van de H&M en die draag ik nu. Merk direct het verschil want ik heb het niet meer koud.

Thnx anyway voor alle tips !

14. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Ik heb dezelfde maten en garderobeproblemen als jij. Ik heb soms zo'n positieband (buikband) onder mijn shirt. :oops: Maarja niemand die het ziet. Ik ben erg van de oversized vesten. En h&m heeft gelukkig steeds vaker langere shirts, zijn dan eigenlijk bedoeld als zeer korte jurkjes maar ik doop ze om tot shirt.
    Klote he?! Ik vind het ook goed irritant!

(Moet altijd erg lachen om je reacties, vaak had ik ze kunnen schrijven haha....ben ook bij tijd en wijlen lekker opstinaat en kan ook niet tegen het woordje "moeten" :evil: )

15. melloncollie

Ja die jurkjes doop ik ook om tot shirtjes :) Ik draag ook altijd laag modelbroeken (krijg tegenwoordig de zenuwen van broeken die ook maar iets boven mijn heupen vallen). Dus dan heb je een nog langer shirtje nodig! Buikbanden, heb ik ook weleens aan zitten denken ja. Ze liggen hier nu toch maar te liggen.

Haha ach opstinaat zijn moet kunnen toch? Echt waar, als je me in real life kent, zal je zien dat ik heus geen doorgedraaide 'ik moet mijn zin krijgen' type ben. Ik ben absoluut geen badass, dus dat beetje rebelie wat ik dan nog in me heb.....

16. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Ik weet wel dat mango en vanilla vrij lange broeken hebben (daar zit bij mij de meeste lengte) maar shirtjes weet ik eigenlijk niet. Heb ik nog nooit opgelet.

Hahaha...ik denk zo ook niet over je hoor! Maar je was even geleden boos vanwege je bevalling en hoe jij je daarin uitte....heel herkenbaar! Ik ben verder ook best lief maar de eerste week was ik zoooooo boos! (lag dus ook in het ziekenhuis).
    Precies, is best lekker af en toe even heerlijk rebelleren! ;)

17. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    miss etam heeft inderdaad zo'n LANG afdeling en vaak vind ik miss etam niets maar soms zitten er erg leuke dingen tussen.... vooral in de gaten houden zou ik zeggen :D

18. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

bij Miss Green, op www.miss-green.nl hebben ze langere shirts precies om de reden die je beschrijft.
    verder voor de basic shirts ga ik zelf ook vaak naar de hema. Allerlei kleurtjes en met een jasje / vestje erop altijd goed (vind ik)

19. melloncollie

Dank u voor de tip!

Ja, als ik boos ben moet dat gewoon helemaal uit mijn systeem voor ik verder kan leven. Net als griep zeg maar :p Maar ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik het nooit fijn heb gevonden als iemand over mij beslist. Ach komt wel weer goed ;)

Deel Deze Pagina