Ik werd gebeld vanmiddag, door personeelprofs. Ze kunnen voor me bemiddelen met een bedrijf,dat doet aan deur-aan-deur verkoop Enerzijds overdondert het me(omdat ik mijn huidige baan ook veelste leuk vind nog) Maar anderzijds,'t is voor 40 uur per week(werktijden van 12 uur s'middags tot 20:00,dus niet zo achterlijk vroeg op. En gezien mijn situatie...schuldsanering,uit elkaar... zou dit dé ideale baan zijn,toch?
Ik mag ook geen 'passende arbeid' weigeren hè, als m'n Bewindvoerder en SoZaWe hier evt.achterkomen,heb ik een probleem.
idd, en als je je qoutem niet haalt in 4 dagen ofzo...dan lig je eruit...als je een baan hebt, houden..niet gaan voordat geld want zoveel is het niet wat je verdiend (wel iets meer....) Maar daar tegenover..het is rot werk!
Oef...ik vertrouw die contracten en voorwaarden nooit zo. Maargoed, dat is ook deels een vooroordeel hoor. Ik ken eigenlijk alleen maar negatieve verhalen over dit soort bedrijven als werkgever. Je bent dan echt een nummer he. Wat als ze je, na je proeftijd, laten zitten. Dan ben je nog verder van huis ... mbt je schuldsanering. Je moet w.s. een doel halen elke maand / kwartaal.
Als je er onderuit kan komen moet je dat echt doen hoor. Het is ronduit klote werk waar je meestal ook niet zo goed behandeld word. Jij moet klanten binnen halen, anders heb je vaak minder geld. Hierdoor sjoemelen veel mensen die dit werk doen bij nieuwe klanten. En daardoor hebben veel mensen al een vooroordeel als jij aan de deur komt. Geloof me het is geen pretje. Ik heb op afdeling gewerkt van een grote energieleverancier. En wij kregen wel eens klanten aan de telefoon die ook ook een verkoper aan de deur hadden gehad, dit was eigenlijk nooit positief.
zeg je nog dat je blij bent dat je niet achterlijk vroeg op hoeft als het regent? of 33 graden is of het vriest? nee. ik zou gewoon lekker op je stekkie blijven zitten en desnoods voor iets anders kijken!
Ik deel je gevoel. Ts heb je het via de mail gekregen? Zou hem lekker weg gooien haha. En net doen als of je hem niet ontvangen hebt. Snap wel je moet iets maar hier sta je idd zo weer mee opstraat en dan moet je ook weer van voor af aan beginnen en dit is niet speciaal iets passends wat je wijgerd maar eerder een studentebaantje bijvoorbeeld niet om je gezin mee te onderhouden.
zo hebben ze hier ook een keer gestaan. Ik had gevraagd om een prijsopgave! die zou mij "vrijblijvend" opgestuurd worden. Ik heb nog SPECIFIEK gezegd. ik ga nog nergens mee akkoord! en dat doe ik dan pas NA de opgave zeg of ik t wel of niet doe. ja hoor mevr! 3 dagen later lag er een brief van mijn eigen energie leverancier dat ik had opgezegd! pardon?! gelijk kunnen terug draaien gelukkig en ze hebben de kosten verhaald bij de andere maatschappij. Pfieuw!
Doe het niet! Als je een baan hebt doe het dan niet! Je krijgt belachelijke targets in je proeftijd die je eigenlijk alleen haalt als je oude omatjes belazerd..En als je die niet haalt sta je meteen weer op straat. Heb een stel vriendinnen die voor dat soort bedrijven hebben gewerkt. En ze zijn allemaal in hun proeftijd ontslagen vanwege de niet behaalde targets. Je hebt vaak 2 maanden proef dus ze hebben lang genoeg om te kijken of je goed bent in mensen bedriegen etc... Heb er alleen nog maar nare verhalen over gehad. Een van mn vriendinnen heeft er dus op 1 dag na 2 maanden voor gewerkt en die wacht nu nog steeds op geld etc. Alleen maar gezeik dus. Is het geen mogelijkheid om je huidige baan aan te vullen met dit werk? Dus dat je dit er partime bij gaat doen? Dan ist niet zo erg als het niet goed gaat.
Ik vraag me serieus af of je bewindvoerder dit als passende arbeid ziet. Hij/zij is natuurlijk ook niet gek. Lekker blijven zitten waar je zit en verder zoeken naar echt passende arbeid! Succes meid! PS. Je zit toch nog nergens aan vast?!
Mij lijkt het dus ook meer een studentenbaantje(de zomervakantie staat weer voor de deur ...) Ik vroeg door de tel.of er uitzicht is op vast dienstverband,en hij zei dat ze beginnen met een 3 maanden-contract,daarna 6,daarna een jaar en daarna vast.
Kunnen ze je bijna 2 jaar aan het lijntje houden....Klinkt bijna als wel de lusten niet de lasten... Kijk uit meid!
Dankje voor de uitleg, jullie reacties zetten me weer met beide benen op de grond gelukkig. Voor 'erbij' zou het wel iets zijn eventueel,naast m'n huidige baantje.
desnoods overleg je het even met je bewindvoerder. dat ze je hebben gebeld maar dat er erg veel haken en ogen aan zitten. geen bewindvoerder die jou verplicht hoor
Gezien je reactie m.b.t de schuldsanering zou ik zeggen doen.. ook al is het k*t werk.. ik/wij weten hoe het is met een schuldsanering.. zitten nog er mee te ouwhoeren. beide handen aanpakken hoe sneller je van je schulden bent des te eerder kun je eventueel veranderen van baan.. dus tussen tijds gewoon kijken en lijntjes uitgooien Zeker weten.. als jij in de WSNP ( Wet schuldsanering natuurlijke personen) zit.. dan ben je verplicht aan het werk te gaan.. mij werdt het zelfs verplicht.. alleen moet ik afwachten wat het ZH zegt vanwege mijn rug en mijn beroep wat ik uitoefende.. Het is zo, bij weigeren mogen ze jouw uit de sanering zetten wegens het niet mee werken.. staat allemaal in het reglement. mits je al werk hebt he
ik zou t ook niet doen PUUR omdat je dus mensen moet belazeren om je targets te halen. die targets ok maar het belazeren.................