Huis te koop, hoe trekken we kijkers?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mafkels, 12 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mafkels

Mafkels Lid

7 apr 2013
    68
    0
    6
    http://dehersenspinsels.blogspot.nl/
    Rozenburg
    Ik vergeet helemaal te antwoorden op @veense, wat dat ding in de voortuin is. Het staat in onze eigen voortuin, en het is mijn minibieb :) ik denk dat we deze (met toch wel een beetje pijn in mijn hart) dit weekend, tegelijk met het hekwerk, weg zullen gaan halen.

2. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Zijn de stootranden van de trap nou blauw? Zo ja, dan zou ik ze weer wit maken. Jullie huis is nu echt in jullie stijl, en voor verkoop moet je het meer neutraler maken zodat je een grotere groep mensen trekt daarmee. Ik zou zelf geen nieuwe foto's maken maar dit door een fotograaf laten doen en iemand de boel laten stylen gericht op verkoop, je krijgt de foto's zelf nooit zo mooi zoals de eventuele kopers ze graag zien.

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Ik heb niet alle reacties gelezen, maar zal mijn punten even benoemen.

- Ik mis warmte. Te weinig aangekleed. Zowel woonkamer als slaapkamer als keuken.
    - Trap, neutraal maken. Blauw is een heel persoonlijke smaak.
    - Woonkamer. Blauwe gordijnen weg. Neutrale (bijvoorbeeld taupe kleur) gordijnen tot aan de grond en liefst dat deze van de zijkant van de muur tot aan de vensterbank komen, dus geen zielig strookje.
    - Woonkamer. Planken en boeken weg, is heel persoonlijke smaak. Tv kastje naar die muur verschuiven. Desnoods dat muurtje ook een warme taupe kleur geven, geeft warmte aan de kamer.
    - woonkamer aankleden. Bijvoorbeeld 1 of 2 mooie kussens op de bank. Mooie grote vaas op de grond met iets van mooie takken erin in de kale hoek in kamer. Mooie kandelaars met gekleurde kaarsen. Bij aankleding mooie kleuren bij elkaar zoeken.
    - Kleine schilderijtjes boven bank weg en groot schilderij. Kleine klokje weg.
    - Neutrale wc bril.
    - Keuken. Kleur aanbrengen, wat kil.
    - Tuin opruimen, struiken netjes bijwerken, potten met flink bloeiende planten. Een gezellig zitje maken. Schommel en dergelijke uit beeld.
    - Railing van balkon afscheuren en wit verven. Doet zo echt afbraak aan de woning.
    - Slaapkamer. Luxe mooie dekbedovertrek. Mooi schilderij boven bed. Stoeltje en toch wat gedateerde nachtkastjes weg.

4. Mafkels

Mafkels Lid

7 apr 2013
    68
    0
    6
    Rozenburg
    @Chels89, bedankt voor je reactie! De stootranden van de trap zijn nu inderdaad blauw. Het was eigenlijk het eerste waarvan ik dacht dat mensen er op zouden reageren, maar je bent pas de tweede haha! Het zit al een poos in de planning om deze inderdaad ook wit te gaan maken, nu gaan we dat doorvoeren. :) de foto's gaan we inderdaad ook uitbesteden, nog even flink rondkijken bij wie precies. Bedankt voor je tips!

@Madelie, ook jij bedankt voor je tips! Heel veel dingen ervan zijn al genoemd, maar dat maakt ze niet minder waardevol natuurlijk. Hoe meer mensen ze noemen, hoe storender het blijkbaar is. De boeken(planken) halen we echt liever niet weg, hoewel ik goed kan begrijpen dat mensen eerder voor een boekenkast zouden kiezen dan voor planken. Ze zijn me echter te dierbaar, en ik wil zelf ook nog (eventjes) met plezier in dit huis kunnen wonen. Van heel veel tips zou ik me niet minder prettig voelen in ons eigen huis, maar deze gaat me toch wel iets te ver. Misschien is het nog een idee ze een andere kleur te geven, of ook wit te verven. Ik heb al met mijn vriend overlegd over het verplaatsen van de televisiemeubel, maar dit is technisch gezien niet mogelijk. Een heel verhaal over ethernetkabels en gaten moeten boren in de muur (die met de hangplantjes) om de draden doorheen te trekken, wat me ook niet wenselijk lijkt voor de volgende bewoners. Helaas kunnen we de inrichting aan deze kant van de woonkamer dus echt niet veranderen.
    In ieder geval wil ik je bedanken voor je tips, met al het andere gaan we aan de slag!

Of nog sterker... Nadat we gegeten (en overlegd) hadden zijn mijn vriend en mijn zoon (2,5 j) gelijk de voortuin in gedoken, en is zowel het hekwerk als mijn minibieb uit de voortuin gehaald!

5. rums

rums Niet meer actief

Werkt je makelaar niet met een fotograaf? Wij kregen van de fotograaf ook een hele lijst met aandachtspunten speciaal voor de foto's. Kan kijken of ik die nog heb dan kan ik hem wel naar je sturen.

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar denk dat je ook veel kunt bereiken met betere/professionelere/strakkere/neutralere foto's! :)

- De hoek van de eerste foto is raar, je ziet het dak bijvoorbeeld niet.
    - De foto's staan niet in een logische volgorde, eerst de keuken, dan woonkamer, en dan nog 3 foto's van de keuken. Sommige foto's zijn scheef (eentje van de woonkamer)
    - Zeker een eettafel in het lege stuk in de woonkamer! Ik ken eigenlijk niemand zonder eettafel?
    - Er staan nergens kamerplanten voor wat sfeer? Kan er 1 in de lege hoek bijvoorbeeld
    - Deurklink woonkamer vind ik persoonlijk niet zo mooi (ik zou een neutralere kiezen), en ook de 'prullaria' die hangen leiden wat af, boekenplanken ogen ook wat rommelig omdat ze hangen, de wc bril is niet neutraal, fotolijstjes rommelig in de hal.
    - achtertuin: bloembakken voor wat sfeer?, gras weg tussen tegels, heg snoeien?, boom snoeien?, stapel tegels weg, onkruid tegen de schutting, tuinset plaatsen op terras?.
    - de douche heb je echt een groothoeklens voor nodig denk ik om goed over te kunnen brengen
    - zit er een inbouwkast in de kamer van je dochter? je kunt niet de hoek om kijken

Succes!

7. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Er zijn al heel veel tips gegeven, misschien nog een tip voor in de omschrijving; er worden geen maten genoemd van de woonkamer en slaapkamers en dat was nou juist iets waar ik als eerste naar keek toen we vorig jaar op zoek waren naar een ander huis. Je kunt het wel terugvinden in de plattegrond, maar dan moet je echt gaan zoeken.

Wij hadden wel een fotograaf ingeschakeld en zij en de makelaar hebben de foto's op een manier ingedeeld dat je eigenlijk virtueel al een rondje loopt. Als beginfoto een mooie foto van de voorkant van ons oude huis. Daarna een foto van de gang en het toilet. Toen door naar de woonkamer, keuken en de achtertuin. Via de trap naar de ouderslaapkamer en via de kinderslaapkamers naar de douche en als laatste naar de zolder.

Veel succes.

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Tip voor de fotolijsten op de gang.

Je kan de persoonlijke foto's eruit halen en neutrale afbeeldingen in doen.. Dan hoef je de gaten niet te vullen en te verven

9. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    De eerste foto moet echt een eye catcher zijn.. Van ons huidige huis hadden ze zelfs als beginfoto de woonkamer en daar zijn we verliefd op geworden. Vind de buitenkant niet nog steeds niet heel speciaal maar het geeft wel aan wat zo´n foto kan doen.

Heb niet alles doorgelezen maar hier wat tips:
    -voortuin beetje opknappen. Containers weg. Hekje opknappen oid.
    -groen tussen de stenen uit halen
    -foto van de wc heeft geen toegevoegde waarde behalve als het een hele mooie wc is. Anders gewoon weglaten.
    -Het mag strak maar het is nu te strak. mooie schaal met fruit. Bos met bloemen. Hier en daar een plant. Komt nu heel steriel op me over.
    -zou idd kiezen voor neutrale gordijnen.
    -Voor de fotoś wel tafel en stoelen neerzetten want misschien denken mensen nu dat het misschien niet past, of ze kunnen zich er geen beeld bij voorstellen.
    -Tuin gezellig aankleden.
    -Foto van de tuin van de bovenkant zou ik niet perse erop zetten, komt ingebouwd over.
    -fotoś van de voorkant ook met zonlicht maken. Dit scheelt zo veel.

Misschien kan je iets met de tekst doen. Het is nu zoń standaardtekst. Heb toen zelf de tekst gemaakt. Daarin ook de buurt beschreven dus bijvoorbeeld.. In sfeervolle wijk... staat deze in 2014 volledig gerenoveerde gezinswoning. Eventueel beschrijven of er scholen/winkelcentra/voorzieningen in de buurt aanwezig zijn.
    Als een kamertje niet zo groot is, maak er sfeervol of knus kamertje van.
    Perfecte kinderkamer enz. Kijk wat je doelgroep is en probeer daar je tekst op aan te passen.

Hoop niet dat het vervelend over komt. Wij hebben net ons huis verkocht en vond de tips die ik kreeg van onze makelaar echt heel erg nuttig.. Hadden het binnen twee maanden verkocht.
    Met de open huizen en bezichtigingen had ik altijd verse bloemen op tafe. Fruit in de keuken en liep ik met een pannetje wasverzachter door het huis om alles lekker te laten ruiken. Mń man verklaarde me voor gek maar het hielp! Ben ooit in een huis gaan kijken en alleen door de geur waren we allebei al afgeknapt.

Hopelijk verkopen jullie ook snel!

10. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Wat handig al die goede tips! Ik lees aandachtig mee, aangezien wij op korte termijn ons huis in de verkoop willen gooien!

11. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    ik weet niet of het al genoemd is maar ik mis een getekende plattegrond van de woning per verdieping met afmetingen.
    Op deze manier heb je geen idee hoe groot/klein de woning is.

Foto's zijn inderdaad slechte kwaliteit en ik mis ook foto van achterkant tuin. Is er een achter ingang van de tuin?
    Nu staat er een rare foto op van een soort steeg maar kan geen toegangspoort zien.

Misschien is het een idee om een Jozef in de tuin te begraven ;)

12. Blinnie

Blinnie Actief lid

6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    De foto van de achtertuin zou ik vanaf de begane grond nemen. Hooguit op een stoel of keukentrapje staan. Hoe lager het punt van de foto is hoe langer de tuin lijkt.

Veel succes met de verkoop trouwens ^^

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De gordijnen zijn idd zeer opvallend rustigere kleur zal zeker afleiden en het boekenrek weghalen dat hoog hangt.
    En wat planten in de woonkamer.

14. Mafkels

Mafkels Lid

7 apr 2013
    68
    0
    6
    Rozenburg
    @rums, dankje voor je reactie! De makelaar werkt inderdaad samen met een fotograaf. Hij heeft ons toen voorbeelden gestuurd van woningen die zij zelf in de verkoop hebben waar de fotograaf is ingezet, maar daar waren wij niet bijzonder van onder de indruk. We gaan onderzoeken of we gebruik willen maken van deze fotograaf of dat we een andere zullen zoeken, maar laten het zeker door iemand doen! Lief dat je meehelpt :)

@Kiwi25, bedankt voor je tips! Het meeste staat op de planning om aan te gaan pakken, het liefst zo snel mogelijk! Wat we qua eettafel gaan doen moeten we nog even bekijken. Voor ons is het echt nutteloos en staat het in de weg, dus het zou een overbodige aanschaf zijn. Ik merk wel dat mensen er echt 'behoefte' aan hebben een eettafel terug te zien, dus we gaan er naar op zoek! Misschien kunnen we er eventueel eentje lenen. Er staat geen inbouwkast, maar een gewone ladekast. Is het een goed idee ook een foto vanaf de andere kant van de kamer te laten maken? De makelaar heeft dat toen bij de 'eerste ronde' foto's ook niet gedaan. We gaan he absoluut proberen. Dankje!

@Kyra73, ook jij bedankt! De tekst gaan we zeker aanpassen :) en zulke tips zijn handig! Misschien kan ik zelf de tekst wel iets wervender maken, we gaan het proberen! Dankje!

@eencadeautje, dat is ook een goede optie! Ik heb alleen vaker hier gelezen dat mensen foto's in het algemeen afschrikwekkend vinden, omdat ze dan weten dat er gaten achter zitten. Ik denk dat we ze dit weekend gelijk gaan opvullen, alsnog. Bedankt voor het meedenken!

@Lizzy1986, super bedankt voor je tips, ze komen absoluut niet vervelend op me over! Veel van de dingen, met name over de tuinen, aankleding en foto's zijn we al mee aan de slag gegaan of staat voor zeer binnenkort op de planning (het hekwerk van de voortuin hebben we gisteravond bijvoorbeeld al verwijderd)! Vind het erg leuk om je tip over de wasverzachter te lezen, ook :) wat een goed idee! Door de makelaar is wel gezegd 'ga geen appeltaart bakken of koffie zetten', omdat mensen graag (in gedachten) een eigen geur willen kunnen verbinden aan een huis, maar dat lijkt me meer iets voor een eventuele tweede bezichtiging. Vind hem erg leuk en ga 'm zeker proberen! Dankjewel!

@wodjeka, ze zijn superlief hier en ontzettend behulpzaam! Succes met de verkoop alvast!

@Queen, dankjewel voor het meedenken (hoewel Jozef een ander huisje moet zoeken, denk ik, haha). De formaten van de kamers gaan we zeker toevoegen, heel slim! Dankje!

@Blinnie, dankjewel voor je tip! De foto's gaan we overlaten aan iemand die er meer verstand van heeft :) dankjewel!

@Frannie82, de gordijnen en groen in de woonkamer gaan we absoluut mee aan de slag. Hopelijk dit weekend al! Dankjewel voor het meedenken!

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Het is een goede prijs voor dat huis en in goede staat.
    Je ziet dat de afwerking goed is alleen is alles kil idd.
    Als je snel wilt verkopen zou je dit kunnen overwegen:

Voortuin:
    - Hekje vast zetten en wit verven.
    - Onkruid weghalen
    - Bakken gft weghalen

Hal:
    - Blauw op de trap ook wit verven
    - Foto's weghalen en 1 ding maar ophangen (iets groters)

Wc:
    - Wc-bril vervangen in wit

Woonkamer:
    - Lange witte gordijnen ophangen
    - eettafel plaatsen met een leuke accerssoire op
    - 2 leuke kussens op het witte bankje zetten van de kids
    - Er mist iets op de muur bij de bank (grote schilderij, doek etc..)

Keuken:
    - Links bij de wasbak iets van een plantje zetten of fruitschaal

Slaapkamers:
    - Grote kamer had je dingen veranderd alleen kun je nog voor een effen dekbedovertrek kijken
    - Matrasjes weg onder kinderbedjes
    - Stoel weg op de jongenskamer (alleen voor foto's en tijdens bezichtingen)

Tuin:
    - Losse tegels weghalen
    - blauwe schelp weghalen en daar een tuincanvasdoek hangen
    - Die groene bak naar tuinhuisje verplaatsen als het kan
    - Wat meer bloemen plaatsen iets gezelliger maken

Kijk voor al deze dingen bij action/ xenos en marktplaats. Het hoeft niet duur te zijn.

Foto's:
    - Volgorde van de foto's zijn totaal niet logisch!
    - Teveel foto's van de keuken en achtertuin. Je moet niet teveel laten zien maar net genoeg om de mensen nieuwsgierig te maken.
    - De foto's staan niet recht en zitten soms rare hoeken in (bijv de grote slaapkamer en badkamer).

16. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Alles wat mij opvalt is al genoemd door de anderen die hier gereageerd hebben. Is een andere makelaar een optie? Ik zou dat namelijk zeker overwegen als ik jou was.

17. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het hangt er vanaf. Als ze nepmeubels in je huis zet (van karton) dan neemt ze die na de foto's weer mee. Als ze gewoon windlichten, handdoeken, beddengoed enzo neerzet dan huur je die tot je huis verkocht is. Wij hadden geen nepmeubels overigens, maar ik weet dat ze dat ook doet. Ze had bij ons bijvoorbeeld een soort aangespoeld hout neergelegd op een hele onpraktische plek en dat gingen we dan voor iedere bezichtiging weer neerleggen :p

18. Mafkels

Mafkels Lid

7 apr 2013
    68
    0
    6
    Rozenburg
    @veroniQue86, bedankt voor je reactie! Het hekwerk van de voortuin hebben we inmiddels weggehaald, samen met de boekenkast, dus die zullen we niet meer gaan verven. Veel van de dingen die je zegt gaan we zo snel mogelijk doorvoeren of ben ik mee bezig! Alleen de groene bak in de achterste schuur zetten past helaas niet. Niet alleen valt het ding van ellende uit elkaar, maar hij staat ook overvol met kinderspeelgoed, de grasmaaier, etc. We zouden hem dolgraag wegdoen, maar we hebben geen ruimte om alles wat er in staat op te slaan. Gelukkig staat hij niet zo in het zicht, dat scheelt alvast een beetje. We gaan even bedenken wat een goede plek zou zijn voor de containers. Dankjewel voor je berichtje!

@username, de tip van een andere makelaar vind ik op zich zeker het overwegen waard wanneer het nog veel langer gaat duren. We willen eerst nog even proberen veel (of eigenlijk bijna alle) tips door te voeren die hier gegeven zijn. Over de makelaar zijn we in principe erg tevreden! In 1 van de eerste reacties leg ik ook een beetje uit waarom. Dankjewel voor het meedenken!

@nacho, wat een handige uitvinding, zo'n styliste! Hopelijk lukt het ons wat betreft de inrichting zelf, we zijn in ieder geval hard bezig het te proberen. Mocht het gewenste resultaat uitblijven, gaan we een stylist inschakelen! Dankje!

Gisteravond ben ik begonnen met het wit schilderen van de trap. Vandaag nog een keertje om hem dekkend te krijgen! Het hekwerk in de voortuin hebben we weggehaald, net als mijn boekenkastje, en het eerste groene plantje voor op de kast heb ik ook alvast binnen. Verder hebben we via Marktplaats een witte, vierkante eettafel gekocht en in ons huis neergezet! Er moeten nog nieuwe hoezen over de stoelen heen, en ik ben aan het uitproberen wat het beste staat (schuin in de hoek of recht voor het raam), maar dat is misschien een beslissing voor de fotograaf. De boom in de achtertuin is ook alvast ietsje gesnoeid! En met de rest van jullie tips gaan we de komende dagen en weken hard aan de slag :) dankjewel voor het meedenken, allemaal!

19. Mafkels

Mafkels Lid

7 apr 2013
    68
    0
    6
    Rozenburg
    En ik vergat te zeggen dat ik het kleed ook heb weggehaald :) . En De plakresten van de tape die hem op zijn plek hield .. Rotklusje! Haha. Het begint wat te worden!

20. soeee

soeee Niet meer actief

Als je op andere vlakken ook zo relaxed en positief bent als in deze situatie, dan neem ik mijn denkbeeldige petje voor je af. Je reageert overal vriendelijk op en voert het nog uit ook, knap hoor :) Heb geen tips meer dan die er al gegeven zijn. Veel succes met de verkoop! Kom je tegen die tijd nog even laten weten als dat gelukt is? :D Ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat van het huis.

Deel Deze Pagina