Huis te koop topic

Discussie in 'De lounge' gestart door jumphola, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

    MiniMe81 VIP lid

    29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Kerst 2020 er pas uit willen?? Waarom dan nu al te koop? Kunnen ze toch beter een jaar wachten, dan is de huizenprijs ook weer wat gestegen.. beetje gek verhaal.

    Ik zou niet meer bieden dan je zelf wilt. Als je al je spaargeld er ook nog bij moet leggen, heb je niks meer over om er echt jullie thuis van te maken.
    Ik zou ook zo denken, als dit het niet wordt, dan komt er wel een ander huis op jullie pad.

    Echt het grote nadeel van de huizenmarkt tegenwoordig. Mensen maken elkaar helemaal gek en betalen veel te veel voor een huis. Straks stort de markt weer in en staan er weer zoveel huizen onder water....
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.846
    113
    Gelderland
    Het verlengen van je rentevoorstel kost ook geld. Hou daar wel rekening mee. Niet bij elke hypotheekverstrekker maar wel bij een boel.

    Hier was het 1000 om hem met 1 maand te verlengen en dan dan elke keer.

    Niet geschoten is altijd mis dus ik zou dan zeker de vraagprijs bieden en op hun voorwaarde er pas in 2020 in. Zouden jullie dat zelf zien zitten om zo lang te moeten wachten?
     
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    @Bellybell

    Dankjewel voor jullie lieve reacties.


    Vanmiddag komt de makelaar hier langs. En zullen we eindelijk de vraagprijs weten. We merken dat er veel mensen intressen hebben zo ook de juf van onze zoon die 'iemand' wist. Straks als we de vraagprijs weten ook alles opnieuw op fb zetten.
     
  4. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    En? Ben wel heel benieuwd...
     
  5. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Ehhhh wij gaan niet tot eind 2020 wachten, dat gaat voor hier ook niet lukken met hypotheekofferte verlengen, is maximaal 9 maanden. Dus vraagprijs bieden + 1 januari 2020 erin, en dan zien we wel. Dat is het maximale wat we kunnen doen. En anders is het idd helaas... Dan komt er wel weer een ander huis op ons pad. Verlengen kost ons inderdaad 750 euro ongeveer per maand dat we over die 3 maanden heengaan, met een maximum van 9 maanden.

    Het zijn oudere mensen en zijn nu aan het bouwen, een appartement complexje wat pas kerst 2020 af is. Waarom ze nu verkopen? Geen idee... Vind het ook vreemd. Vooral omdat naar verwachting niemand aan hun voorwaarden kan voldoen, of ze moeten de 350 gewoon op zolder hebben liggen ;) Qua prijs van dit huis is het echt wel reëel. Enorm veel grond, vrijstaand, alles netjes onderhouden, veel plaats, levensbestendig, genoeg plaats voor evt mantelzorg-woning erlangs te zetten/bouwen, nette en rustige buurt, nét buiten het centrum...
     
    Maan14 en MiniMe81 vinden dit leuk.
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ze willen eerst hun huiswerk doen voor ze een vraagprijs weten dus worden hier over nog gebeld..... Maar vind ze wel heel duur. Ze verkopen hier het meest op het dorp maar opstart kosten zijn 900 euro... En daar na 3500 euro makelaars kosten Vind dat wel heel veel geld... Terwijl onze vorige makelaar 2500 euro en 250 opstart kosten foto's video en plattengrond en virtuele rondleiding.


    Heb dus onze vorige makelaar gemaild of ze ook in dit gebied werkt vind het echt te veel schelen. Zij kwam toen ook meteen met de vraagprijs ipv dit eerst te gaan bekijken voor we wat er over zullen horen.


    Sorry voor het wat warrig verhaal.
     
  7. MiniMe81

    MiniMe81 VIP lid

    29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Courtage is ook afhankelijk van de prijs van het huis, omdat het meestal een percentage is.
    Hier zijn de opstartkosten €555, incl Funda volledig met plattegrond /360 graden foto's/ filmpje
    Courtage mochten we kiezen uit percentage of vast bedrag. Omdat we dachten dat het wel heel goed verkocht zou worden, hebben we voor een vast bedrag gekozen, dat is €4250.
    Percentage kwam ook ongeveer op zo'n bedrag, afhankelijk van verkoopprijs.
    Uiteindelijk gaan we het na volgende week uit de verkoop halen, en dan zijn we geen extra kosten kwijt (bij sommige makelaars betaal je dan ook nog een soort boete).
     
  8. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Tip
    Bied geen rond bedrag, net iets meer kan je mazzel zijn. Zo vrienden net iets hoger bod Dan de rest en dus het huis. Blijv 350101 bieden, ik noem maar wat he
     
  9. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Maar denk je dat dat van belang is als datum overdracht ook zo belangrijk is?
    Mijn man gaf al aan om de bewoners een persoonlijke brief te sturen, waarom wij juist dát huis zo graag willen. Maar vind dat een beetje zielig doen... Hij zag het meer als dat de bewoners weten met wie ze te maken hebben. Nja, weet het zo net nog niet...
     
  10. MiniMe81

    MiniMe81 VIP lid

    29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik denk persoonlijk dat ze al heel blij mogen zijn met de vraagprijs en overdracht pas in januari. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er veel mensen zijn die dat geen probleem vinden. Of wel late overdracht, maar dan veel lager gaan bieden.
    Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar wij zouden het niet interessant vinden bijvoorbeeld.
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  11. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Je weet natuurlijk niet wat de voorwaarden zijn van de andere bieders. Dus zijn de voorwaarden vergelijjbaar is jullie bedrag net meer waardoor ze voor jullie kunnen kiezen.
     
  12. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    @Maan14 wat raar van die makelaar! Hier was 1 van de 5 makelaars ook niet voorbereid, die heeft ook pas later (en daar hebben we nog voor moeten mailen) de verwachte taxatiewaarde/vraagprijs doorgegeven. De andere 4 hadden hun huiswerk wel gedaan en hadden hun waardes dicht bij elkaar zitten.

    @Bellybell wij hebben ook eens een briefje in de bus gedaan, verkopers vonden dat superleeuk! Helaas niet geworden, dat vind ik dan een beetje jammer. Bij iemand anders hier was het zo wel gelukt!
    Met kerst 2020 pas de overdracht is echt laat! Zet het dan niet nu al te koop denk ik dan...

    Wij zijn ons aan het oriënteren op de NVM open huizen dag. We gaan dan ook in andere wijken en zelfs een andere gemeente kijken. Verder zouden er woensdag vanuit de verkoopstyling foto’s gemaakt worden maar ik voel me niet prettig bij dat idee, er moet nog zoveel weg! En misschien toch nog iets verven? Of ergens (goedkoop) andere eetkamerstoelen? Zo gaan mijn gedachten. Lastig hoor...
     
  13. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.792
    113
    Als ik de vraagprijs zou bieden dan zou ik overdracht binnen een half jaar willen. Als hun pas december 2020 overdracht willen dan zou mijn bieding flink omlaag gaan....
     
  14. MiniMe81

    MiniMe81 VIP lid

    29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Toch buiten jullie gewilde wijk?
    Wie weet worden jullie nog positief verrast :D

    Wij hebben besloten niet mee te doen aan de open huizen dag.
    Voornamelijk omdat we eigenlijk toch al besloten hebben om het uit de verkoop te halen. Mensen mogen nog gerust komen (en kopen), maar we gaan er niet speciaal en hele dag voor regelen (op m'n zoontje's verjaardag!)
     
  15. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Ja max 9 maanden, komt ons ook goed uit, kunnen we nog ff sparen :)
     
  16. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Huh? Hoe bedoel je? Er moet zoveel weg?
     
  17. MiniMe81

    MiniMe81 VIP lid

    29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Bezichtiging van morgen is ook alweer afgezegd (ivm kampje). Ik word er gewoon simpel van:roflmao:

    Makelaar kan beter nu alvast het bord uit de tuin halen:cool:
     
  18. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.846
    113
    Gelderland
    Oh nee wat vervelend voor jullie zeg! Zit het dan zo in het zicht bij jullie?
    Mensen rijden waarschijnlijk langs zodra ze willen bezichtigen en zien het dan.. tjee, daar word je toch simpel van hè!
     
  19. MiniMe81

    MiniMe81 VIP lid

    29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Nee, het kampje ligt aan de achterkant van ons huis. 5 chalets.
    Dus onze achtertuin, dan 5 meter groenstrook en dan komt de achtertuin van het kampje.
    Als je bij ons in de tuin zit, zie je het niet eens, behalve het puntdak van de chalet. Daar zit geen raam, dus je hebt nul inkijk van achteren.
    Wij hebben dit huis juist mede gekocht door de privacy in de achtertuin:)
    Ik kan gerust in m'n nakie gaan zitten, niemand die het ziet (ook geen inkijk van de zij-buren).
     
  20. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Pffffffff we zijn het niet geworden! Het is vorige week zondag te koop gekomen. We hebben dinsdag eerste bezichtiging gehad, donderdag de 2e. Vandaag voor 10 uur moesten alle biedingen en voorwaarden binnenzijn van iedereen... En er hadden 9!!!!!!!!!!!!!!!! mensen geboden! Er is ruim boven de vraagprijs geboden, met betere voorwaarden... Helaas helaas helaas. Hier is het echt verschrikkelijk... Voordat een huis op de locale makelaarssite of Funda komt, is het al verkocht onder voorbehoud. Je krijgt gewoon de kans niet. En áls je dan al een huis mag bezichtigen en op tijd erbij bent, wordt er zoveel hoger geboden dan de vraagprijs, niet te doen man. Heb helaas geen 40.000 liggen in mijn nachtkastje :( Want alles boven de vraagprijs (ongeveer de taxatiewaarde) moet je uit eigen zak betalen... :(
     

Deel Deze Pagina