Huis te koop topic

Discussie in 'De lounge' gestart door jumphola, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Spannend! Hou ons op de hoogte :) Hoe gaat het in jullie nieuwe huis ondertussen? Moest daar nog veel worden gedaan?

Ik heb geen tips, zit nu midden in een huis kopen en wij gaan ook daarna pas ons huis verkopen, dus ik lees mee! Wij willen iig een professionele schoonmaakster laten komen nadat we het huis hebben opgeknapt op advies van de makelaar, maar verder heb ik er nog niet veel over nagedacht.

2. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Wij zijn in ieder geval ook van plan om deze zomer te verhuizen. Het nieuwe huis hopelijk voor de zomervakantie in omdat onze oudste voor het eert naar de basisschool gaat en we geen onnodige stress willen.. en ons huis verkopen heeft nog geen haast, we verwachten enorme overwaarde en biedingen ver boven de vraagprij gezien locatie (Amsterdam) dus dat is wel fijn, dan gebruiken we dat voor ons nieuwe huis :)

3. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    @Chai natuurlijk!

Lief je dat het vraagt. We gaan vandaag de koopakte tekenen. Gisteren nog even langs ons nieuwe huis gelopen. Het voelt allemaal zo onwerkelijk. Maar zo’n zin om daar te gaan wonen.

Jullie moeten vandaag een bod doen toch? Super spannend, ik ga duimen

4. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Wij hebben gisteren e en bod gedaan. Net vijf minuten geleden een mail van de makelaar ontvangen dat ons bod is ontvangen en zij na 12:00 de biedingen gaan bespreken en zsm een beslissing maken, echt zenuwslopend vind ik het. Duurt dit een dag? Twee? Eind van de week? Pfff

Gek is dat he? Ik ben ondertussen al vijf keer langs ons 'droomhuis' gereden, ik weet het, echt heel dom om me suf te dromen. Ik kan me niet voorstellen hoe dat voelt zodra je al weet dat het huis van jou zal zijn!!

5. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Wij moesten s maandags voor 12:00 uur een bod doen. En hoorde donderdag dat we het niet geworden waren en vrijdags werden we gebeld dat de eerste koper was afgehaakt.
    Maar hangt heel erg af van de verkopende partij. Bij ons was het een oudere man en kinderen die dan natuurlijk ook meedenken en advies geven. Dan kan ik me voorstellen dat het langer duurt.

Hopelijk snel goed nieuws.
    Wat hebben jullie geboden?

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wij wisten het de zelfde dag nog nadat alle biedingen binnen moesten zijn.

7. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Niet!!! Dat zou wel fijn zijn voor mijn zenuwen!

8. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Wij hebben wel maar 1000 boven de vraagprijs kunnen bieden. Niet veel, maar ik wilde het toch afronden naar 340.000 haha. De meeste huizen qua indeling en grootte (4 slaapkamers, 130m2) echt wel een stuk goedkoper in de buurt. 275-320 max. De locatie is denk ik waarom het huis zo gewild is. Zal ik een foto van het uitzicht plaatsen?

9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ons huis is momenteel voor de tweede keer verkocht onder voorbehoud. Duim zo dat die gene het nu wel rond gaat krijgen.

Chai vindt dit leuk.
  10. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ik duim voor je! Houd ons op de hoogte. Zodra ons huis word verkocht zal ik het hier ook even melden :)

Maan14 vindt dit leuk.
  11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ja echt, er zou eerst nog een heel weekend overheen gaan maar ze waren er heel snel uit. :D

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik duim voor je!

Hier mijn eigen huisje verkocht onder de vraagprijs, want de doorslag gaf zonder voorbehoud op financiering en oplevering binnen een maand. De andere voorwaarden waren voor mij dus zeker minstens zo belangrijk. :)

Maan14 en Chai vinden dit leuk.
  13. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Zo! Kwam dat door het bod? :p

14. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Je weet het nooit. Mensen kijken ook naar de marktwaarde, want boven de getaxeerde waarde kun je niet financieren.
    Ja leuk een foto!!

15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ja en de voorwaarde. We hadden zonder voorbehoud van financiering geboden, we hadden niet de volle hypotheek nodig en 22.500 euro overboden. :D

16. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier eentje zonder financiering 15.000 minder als het bod wat we nu hebben gehad. Aangezien ons nieuwe huis een klus huis is en we weer willen gaan kopen op mijn man zijn naam is die 15.000 de nieuwe keuken als je snap wat ik bedoel. :roflmao:

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja ik snap dat dat een groot verschil is en dat je daarvoor kiest.:)
    Hier was het 4000 euro, en wij hebben al 1,5 jaar dubbele lasten (nieuwbouwhuis en wilde niet 2 keer verhuizen). De keuze was voor mij daarom snel gemaakt.;)

Maan14 vindt dit leuk.
  18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Donderdag gaan we tekenen. Alles duurd me momenteel te lang :|:|

Als alles volgens plan verloopt half augustus de sleutels van ons nieuwe huis en eind augustus uit ons oude huis. Meubels opslaan bij mijn opa en oma die hebben een gigantische garage aan huis. En dan de boven verdieping af maken zodat we er kunnen slapen en douche. De beneden verdieping is al gestript en gaan wij verder strippen. Dan een nieuwe keuken ramen achter en alles stucken verven tegel vloer en klaar :rolleyes::oops::oops::rolleyes:o_O

Brinta vindt dit leuk.
  19. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Zo zeg strakke planning! Dat alles in 2 weken zoals ik lees?

20. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Wat is het stil hier.
    Hoe gaat met de verkoop/ vorderingen?

Ons huis komt vrijdag eindelijk in de verkoop. Makelaar verwacht dat het binnen een maand voor rond de vraapprijs verkocht is. Dan zouden we echt een gat in de lucht springen.
    Wordt wel heel spannend. Elke euro meer kunnen we in ons nieuwe huis steken

Deel Deze Pagina