Huis te koop topic

Discussie in 'De lounge' gestart door jumphola, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hier zijn er 3 langs geweest. We hadden gevoelsmatig het beste gevoel bij degene die uiteindelijk de hoogste prijs durfde te vragen. Dat was een risico gezien onze wijk destijds niet positief bekend stond maar onze woning wel zeer goed was afgewerkt. We hebben hem in vertrouwen genomen, woning was in 6 weken verkocht voor 500,- minder dan de vraagprijs. Dat was net voor de bubbel opkwam dus zeer goed toen.

SDonya vindt dit leuk.
  2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dat is super snel! Hoe was jullie indeling? Wij hebben nu een drive inn woning waarbij de woonkamer boven is en beneden een ruime tuinkamer met mogelijkheid tot een bedrijf aan huis. Ons huis is op 2 kleine punten na ook helemaal netjes gelukkig dus dat kunnen we snel klaar hebben. Enkel een kapje op het afzuigsysteem in de badkamer even vastmaken en een paar scheuren in het stucwerk boven de deur opnieuw netjes maken :)

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wat goed!

4. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Ha dames! Ik ben al een tijd aan het meelezen met dit topic want wij hebben een huis gekocht en nu moeten wij gaan verkopen.

Ons huis komt vrijdag in de verkoop. Vandaag heeft de makelaar een voorproefje geplaatst en er heeft zich al een geïnteresseerde gemeld... :D

Hopelijk krijgen we veel bezichtigingen en een mooi bod. We willen maximaal 15.000 onder de vraagprijs verkopen. En nog veel liever daarboven :roflmao:

Krabje vindt dit leuk.
  5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Dat je uberhaupt denkt aan een bod onder de vraagprijs accepteren nu. Volgens mij klopt er dan iets niet aan je prijs haha ;). Bijna alles klapt er (ruim) overheen...

@SDonya Wij hadden ook een drive in woning! Hadden 2 badkamers (boven een inloopdouche vanuit grote slaapkamer gemaakt, wel met deur voor de kinderen zeg maar. En beneden een deel van de garage opgeofferd voor een mega badkamer met jacuzzi, dubbele wastafel, gesloten washok, en alsnog een zeer ruime tuinkamer inderdaad.

SDonya en fluffyfishy vinden dit leuk.
  6. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Klopt. Denk ook niet dat het gaat gebeuren, maar 4 jaar geleden hebben wij dit nieuwbouwhuis gekocht voor ruim een ton minder :eek: Dus kan me haast niet voorstellen dat er iemand is die dit gaat betalen. Maar de huizen om ons heen worden ook verkocht voor deze bedragen, dus zal ook wel goed komen. Nog 1 dag voor ons huis op Funda komt :D

7. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Wij hebben ook 1 makelaar over de vloer gehad. We wilde er meer laten komen, maar daarna is alles heel snel gegaan. Zij konden ook een huis voor ons aankopen op basis van no cure no pay. En toen kwam er ineens zo’n leuk huis te koop. Uiteindelijk ons huis verkocht voor 10.000 boven de vraagprijs. Had de makelaar ook niet verwacht.

Spannend he @fluffyfishy. Wat voor huis hebben jullie gekocht? Hopelijk verkoopt jullie huis snel.

8. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Een twee onder een kap, begane grond en 3 verdiepingen en een garage eraan.
    We verkopen een hoekhuis, maar is meer een tussenwoning, want zit alleen een brandgang tussen.

Er staan al 3 bezichtigingen gepland!

Bailey07 vindt dit leuk.
  9. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.368
    113
    Hoi dames, ik kan het nergens echt op internet vinden, dus ik hoop dat een van jullie mij uit de brand kan helpen!

Kan je de kosten koper financieren met de overwaarde van je huis?

10. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    In 2017 konden wij dat nog wel. Weet alleen niet of dit nu nog zo is.

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Als je overwaarde hebt, gaat alles gewoon op de grote hoop bij je nieuwe hypotheek, ook alle kosten. Je hoeft dit niet apart nog eens af te rekenen met eigen geld.

Edit: Alleen als je een lagere hypotheek zou nemen, is het gedeelte wat je gebruikt voor die kosten niet meer aftrekbaar voor de belasting dacht ik. Altijd even navragen bij je adviseur.

12. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.368
    113
    Ik kan dus op internet alleen maar vinden dat je eigen geld in moet brengen...

13. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ja!

14. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Eindelijk zo ver! We krijgen vandaag de sleutrl van onze nieuwe woonst. We gaan er nog nirt intrekken. Eerst een jaartje verbouwen. Er komt een serieuze aanbouw bij dn alles moet eruit. In Februari komt onze woning te koop. Tot aan de laatste dag nog bezig geweest om hrt verder af te werken zodat we daar in februari niet meer moeten aan denken. Het blijft spannend! Ik ben nu nog een maand in verlof dus nu even doorwerken aan de afbraakwerken.

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Overwaarde is eigenlijk ook eigen geld. Als je geen overbruggingshypotheek neemt en je je huis verkoopt, dan krijg je dat geld natuurlijk ook gewoon.

16. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Wij hebben 66.000 euro overwaarde. We gebruiken 24.000 voor de financiering en kosten koper. Dat is de overbruggingshypotheek. De rest gebruiken we voor de verbouwing.

YaelStone vindt dit leuk.
  17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Voor starters geld dat wel ja, maar bij overwaarde niet hoor.

18. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.368
    113
    Ah super!

19. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Vrijdag 6 bezichtigingen. Valt voor deze omgeving ietwat tegen.. Hopelijk komt er nog iets bij en dan hopen dat er ook een bod gedaan wordt. Ik vind het allemaal heel spannend :$

20. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Dat is toch heel netjes 6! Er hoeft er maar 1 bij te zitten ;)

Deel Deze Pagina