Is ook wel netjes volgens mij hoor zo’n courtage. Denk dat het bij ons ook wel scheelt dat ze er relatief weinig werk aan hebben. Komt 1 week op funda, dan soort verkapt open huis van ong 2-3 uur waarin alle geinteresseerde komen. En dan 5 dagen de tijd om bod uit te brengen en dan kunnen wij daaruit kiezen.
Dinsdag om 18u gaan we voor de tweede keer een huis bezichtigen wat we écht heel leuk vinden, hier in dezelfde plaats staat, en zeer ruim en netjes afgewerkt. even nog een keer rustig kijken en dan een bod uitbrengen. Wel spannend want we moeten ruim 11.000 onder de vraagprijs gaan bieden omdat we de vraagprijs nooit kunnen betalen.. Donderdag dan nog een huis bezichtigen wat net 3 jaar geleden gebouwd is, ziet er super uit maar ligt in een klein dorpje waar we eigenlijk niks kennen. Maar wel een mooi huis voor een vraagprijs die we sowieso kunnen bieden mocht het nodig zijn.
Oh dat is zo spannend...Hadden wij met ons huidige huis. We moesten er 14.000 af krijgen, stond nog niet lang te koop en ook niet echt punten om op af te kunnen dingen. Uiteindelijk precies de 14.000 eraf kunnen krijgen, maar rete spannend was het wel.
Nee, we krijgen 1 november de sleutel. Hoop toch wel dat hij er dan al uit is Ben vooral blij als alles achter de rug is en huis verkocht is. 11.000 onder de vraagprijs bieden is wel heel spannend! Worden de huizen daar onder de vraagprijs verkocht?
O echt? Maar wel gelukt dus bij jullie! Het staat voor 234.500 maar we kunnen maximaal 224.000 bieden, dus willen 219.000 gaan bieden om dan nog te kunnen onderhandelen en dus uit te komen bij 224.000
O ja dat begrijp ik! Vooral in zo’n periode met een baby erbij. Wij gaan er naar streven om voor de geboorte van de baby in een nieuw huis te wonen. Maar dat wordt spannend want dit moet nog te koop en we moeten nog een leuk huisje vinden en met de verkopers overeenkomen wanneer de overdracht kan zijn.
Het wisselt bij ons een beetje, er gaan huizen onder de vraagprijs weg, maar ook daarboven. Dit huis wat we nu voor de tweede keer gaan bezichtigen staat (al) 5 maanden te koop.. en ze hebben zelf al een nieuwbouw huis gekocht wat nog opgeleverd moet worden, dus misschien is dat gunstig voor ons.
Zo hebben wij het ook gespeeld. Of ja, de makelaar. Die opende heel brutaal. 'Ons' huis stond voor 259.000, 3 maandjes te koop. Bleek een vechtscheiding en dat is ons geluk geweest grof gezegd. Onze makelaar bood 225.000 als opening, en bewust ook zo van; jullie moeten echt zakken wil dit werken. Kwamen terug met 255.000. Na twee uur stilte (en die duren lang dan haha) belde hij dat ze eruit waren gekomen op 245.000, wat wij dus nodig hadden om het te kunnen kopen inderdaad. Wat mee heeft gespeeld was dat het al leeg stond, andere kopers eigen woning moesten verkopen, en wij waren startklaar alleen moest het omlaag. Maar de dubbele lasten waren ze beu, want zij bleek er al 7 maanden uit te zijn. Tja dan is het de keuze; ga je omlaag, of ga je blijven hangen op een paar duizend.
Oja nog even een vraagje: Hebben jullie bij het kopen een aankoop makelaar gehad en wat kostte deze? Hoe gaat het in zijn werk als je deze niet hebt, en kan dat überhaupt wel zonder aankoop makelaar, bieden?
Wij hebben 1 maand geleden een huis gekocht. Ook zonder aankoopmakelaar. Dat is geen probleem. Ik lees overigens bieden onder de vraagprijs. Hier in de wijde omgeving heeft alleen overbieden zin. Met de vraagprijs of lager kom je nergens. Zelf hebben wij een bod van ruim 12.500 boven de prijs geaccepteerd.
We hebben heel veel kijkers gehad en een paar hebben er al een bod uitgebracht. We gaan maandag overleggen wat we gaan doen verder.
Wij hebben zonder aankoopmakelaar het huis gekocht. Geen enkel probleem! Alleen wel nadenken over onder welke voorwaarde je je bod plaatst en of je bijv nog een bouwkundige keuring uit wilt laten voeren.
Ja want je ziet de kosten terug op de aflosnota bij de notaris. Het bedrag word dan afgetrokken van hetgeen wat je terug krijgt.
Hoi! Leuk om jullie ervaringen te lezen. Wij zijn ons aan het orienteren, dwz makelaars laten komen en opruimen. Over dat laatste heb ik een vraag aan jullie, waar láát je alles? In de huizen waar we zijn gaan kijken was het niet alleen opgeruimd maar ook best leeg. Ik denk dan, waar zijn al je spullen en andere meubeltjes? Tijdelijk bij familie gestald of in een opslag?
Dat ligt erg aan de regio waar je woont. Hier verkopen de huizen goed, maar niet boven de vraagprijs. Wij hebben het verkocht voor 5.000 onder de vraagprijs. Daar hadden we wel rekening mee gehouden in de vraagprijs.
Wij hebben inderdaad veel opgeslagen bij mijn schoonouders. Zolder stond bomvol spullen en omdat het eigenlijk een 4e slaapkamer was adviseerde de makelaar om die zo leeg mogelijk te maken. Ook propte mijn man en ik de auto vol op de dag vd bezichtigingen. En bracht ik de katten naar schoonouders. Oja en de fietsen zette ik ergens in de buurt (bij bejaardehuis).