Huis te koop topic

Discussie in 'De lounge' gestart door jumphola, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Gefeliciteerd, wat een super leuk nieuws!

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dank je!
    Ik kon mij ook niet meer concentreren op mijn werk vandaag Haha! Morgen weer een dag :p

Jingle en Bailey07 vinden dit leuk.
  3. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ik denk het wel, maar dat is natuurlijk weer afhankelijk van de positie van de kopers.. altijd lastig!

Wij gaan nu eerst onze maximale hypotheek nogmaals laten checken, dan bieden op een huis onder voorbehoud verkoop eigen woning, en dan pas ons huis in de verkoop zetten.

We zijn bang dat ons huidige huis te snel weg is en we nog niets anders hebben.
    Dan kunnen we wel de overdracht zolang mogelijk uitstellen maar de vraag is hoe lang de kopers willen wachten

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

In principe niet. Bij ons was de overdrachtstijd 5 maanden. Had voor ons langer mogen duren, maar het is lastiger te regelen met de hypotheek. Een hypotheekofferte staat 3 maanden, met een maximale verlenging tot 6 maanden. Maar die verlenging kan de kopers wel een soort boete opleveren ivm eventuele misgelopen rente.

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Onze kopers kwamen zelf met een overdracht van 6 maanden, van ons had het wel eerder gemogen, maar wij hadden geen haast en vonden 6 maanden prima. Voor het huis wat we gekocht hebben wilde de verkopende partij een overdrachtstijd van 5 maanden. Ik wist niet dat een hypotheekrente voor 3 maanden gold. Maar goed, we zijn wel akkoord gegaan. Uiteindelijk moesten we de rente offerte 1 maand verlengen. Als de rent gaat stijgen moeten we voor die verlenging betalen, maar als de rente daalt of hij blijft hetzelfde kost het ons niks.

Oh en ook niet bij alle banken geldt dat je de offerte voor 3 maanden kunt verlengen.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Indien het niet uitloopt ;) zou ik het net na de zomer te koop zetten. Dat adviseerde onze makelaar hier. Dan heb je nog wel foto’s met groen/mooi weer, maar inderdaad niet een te lange overdrachtstijd. :)

Jingle vindt dit leuk.
  7. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Gefeliciteerd!!

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  8. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Wij hebben nog niets gehoord van de makelaar...
    Donderdag zijn er foto’s gemaakt en die zouden er met 3 dagen zijn.
    Had toch wek verwacht dat we gisteren even iets van de makelaar zouden horen.
    Vanmiddag maar bellen als we dan nog niets gehoord hebben!

9. Chickelasjen

26 apr 2017
    98
    38
    18
    Vrouw
    Hebben wij weer!

Waren we bijna klaar met de verkoop van onze woning.
    Hoefde alleen nog te tekenen (verlopig koop contract ) alle voorwaarde geregeld enzo

Hebben ze geen geld
    Nu staat onze woning al een week onder bod,..
    nu maar hopen dat de andere boden nog geldig zijn,..
    Maar wij hadden alles al in gang gezet!
    Maar nu krijgen wij dus minder voor onze woning en de vraag is of ze het nog wel willen!

Ben je toch ook erg als je gewoon biedt op een woning maar niks kan kopen!

10. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Jeetje dat is ook naar inderdaad. Hopelijk lukt het verkopen aan 1 van de andere bieders nog!

11. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Jemig wat balen zeg.. hopelijk komt het toch nog goed!

12. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Daarom vroeg onze makelaar bij elke bieder om bewijs van kredietwaardig van een hypotheekverstrekker.

Toen wij moesten bieden vroeg de makelaar (andere dan die wij hadden) ook een bewijs van de hypotheekverstrekker

13. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier hebben wij gisteren de makelaar op bezoek gehad voor een oriënterend gesprek. En deze viel goed uit voor ons! Huis is veel meer waard dan we dachten en blijkbaar wonen wij in zo'n gewilde wijk dat er een lijst met wachtenden is voor een woning hier!

Wij hebben besloten eerst nog wat dingen op te knappen en dan eerst deze mensen de gelegenheid te geven om ons huis te bezichtigen en eventueel een bod te doen. (Hij gaat dus eerst in de stille verkoop)

En mocht niemand ons huis willen dan pas foto's en op Funda.

Onze huizen staan max een maand te koop en dan al verkocht dus ik ben erg benieuwd!

Nu alleen nog een goed huis in een goede buurt terug vinden!
    Mocht iemand nog een woning te koop hebben staan in Zoetermeer en omgeving houden wij ons aanbevolen ;)

Yellowsun vindt dit leuk.
  14. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
  15. Chickelasjen

26 apr 2017
    98
    38
    18
    Vrouw
    We hebben weer opnieuw een bod geaccepteerd!
    Maar wat is dat vervelend! En spannend!
    Je hoopt dan maar dat iemand het weer wil kopen voor ongeveer dezelfde prijs als de eerste keer. (Je nieuwe hypotheek enzo was er toch op berekend)

Je gaat toch niet lukraak bieden op een huis en komt er dan achter dat je niet zoveel kunt lenen!
    Wie hou je dan voor de gek,..,

16. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hier wordt ook echt geadviseerd om dat idd al uitgezocht te hebben voor je een bod gaat uitbrengen.

Spannend, ik hoop dat ze het huis evengoed nog willen voor het bod wat ze gedaan hebben.

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja dat gebeurt regelmatig helaas. Bij mijn broertje bijv, die moest weer opnieuw de markt op, koopcontract tekenen werd maar uitgesteld en uitgesteld met de ene na de andere smoes tot op een moment dat ze dus helemaal het geld er niet voor hadden.. maar hij was dus wel al weer 2 weken verder..:rolleyes:
    Van mij mogen die mensen per direct van de kopersmarkt ;)

Hopelijk heb je met deze kopers meer succes!

18. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ja ik snap dat ook echt niet. Maar wel redelijk zelfde prijs kunnen krijgen ervoor? Fijn dat er zo snel een 'nummer 2' kandidaat is in iedergeval. Hopelijk snel alles lekker rond!

19. Chickelasjen

26 apr 2017
    98
    38
    18
    Vrouw
    Ja we hopen nu echt dat deze kopers de juiste zijn!
    We hebben gelukkig bijna hetzelfde bedrag ervoor gekregen!

Maar toch blijft spannend!

We gaan namelijk 7 augustus in ons nieuwe huis.

Laatste dag school vandaag voor de oudste
    Ben blij met wat meer rust en minder gehaast in deze periode

Bailey07 vindt dit leuk.
  20. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113

Spannend zeg, hopelijk krijgen deze mensen wel alles rond zodat jullie het toch gewoon verkocht hebben voor jullie zometeen in jullie nieuwe huis zitten. Dat zal een opluchting zijn.

Deel Deze Pagina