Ook stom hoor, nu ik een aantal mensen verteld heb dat ons huis waarschijnlijk verkocht is krijg ik de kriebels... Straks bedenken ze zich, of zien ze een leuker huis. Pfff laat de makelaar maar snel het koopcontract maken en dan heel snel de 3 dagen bedenktijd voorbij zijn. En dan straks de weken waar in hun hypotheek beoordeeld wordt. En daarna onze hypotheekaanvraag. Ik dacht dat de grootste horde genomen was toen we een bod accepteerden, maar nu begint het pas.
Hoe snel werd het koopcontract opgemaakt bij jullie? Aankoop hebben we al getekend, dit duurde wel even want moest via allerlei partijen (gedwongen verkoop). Kan mij niet snel genoeg gaan.
Verkoop was getekend binnen 5 dagen, en nu de aankoop word donderdag getekend, afgelopen zaterdag akkoord op ons bod
Pffff wij wachten nog steeds op een validatie van de taxatie (24-7 getaxeerd). Hierdoor hebben we verlenging van de ontbindende voorwaarden moeten aanvragen Hopelijk gaat de verkoper akkoord, anders zijn we de sjaak.
Het koopcontract van ons nieuwe huis was binnen 3 werkdagen opgemaakt,maar wij tekende zelf precies een week later. (Kwam beter uit voor beide partijen.)
Even achter de taxateur aanbellen. Het is heel druk, maar normaliter kan de validatie binnen 24 uur nadat de taxateur dit heeft aangeboden bij de controlerende instantie rond zijn. Het lijkt er dan op dat de taxateur de tijd er voor neemt.
Er is door mijn adviseur al een aantal keer gebeld en ook door mijn partner. Ze zijn gewoon zo traag als wat.... erg vervelend. We bellen er straks weer achteraan, want dit is gewoon belachelijk.
Zo herkenbaar dit!! Kan ook niet wachten tot hun hypotheek rond is! Ik krijg nu ook zoooooo enorm de kriebels voor de hele verhuizing. Verhuizen met een baby van 6 weken en een dreumes, hoe dan?? En we moeten nog zoveel doen, van alles uitzoeken qua spullen, alles inpakken. Daarnaast gaan we een weekend eerder verhuizen dan de bedoeling is, omdat dan collega’s van mn man kunnen helpen met een busje enzo. Dus hebben 2 weken de tijd om de vloer boven eruit te halen, nieuwe erin te leggen. Badkamer te strippen en weer op te bouwen. Muren kaal stomen en verven. Hoe dan?? Haha naja dit dus.... en dan moet alles voor de baby nog klaar gezet worden. Voel me een beetje opgejaagd
De taxatie wordt dan door een tweede partij gevalideerd. Er wordt dan gekeken of de taxateur alles volgens de regels/eisen heeft gedaan.
24 augustus komt de fotograaf bij ons ons foto’s van onze woning te maken voor de verkoop. Ik zie er enorm tegen op. We hebben een klein huisje en met twee kinderen ligt er overal wel iets aan speelgoed enz... de dag ervoor houden mijn man en ik allebei vrij zodat we goed aan de opruiming kunnen. Hopelijk vind ik ergens iemand die de kinderen twee dagen wil opvangen voor ons. Na alle tips door te hebben gelezen zakt me helemaal de moed in de schoenen. Alle foto’s van de muur en persoonlijke spullen weghalen enz... pfff! Help!
Ik ken het, maar dan met 3 kids. Net alles achter de rug met foto's en bezichtigingen. Drama! Maar voor de foto's kan je alles even uit het zicht zetten als ze de foto maakt. Daarna schuif je het gewoon weer terug. Wij hebben al wel heel veel bij opa en oma op zolder kunnen zetten. Anders bleven we opruimen. Ze kunnen best wel even zonder zoveel speelgoed. En al het overbodige weggegooid of op zolder gezet. Prulletjes, accessoires, fotolijstjes etc. Zo blanco mogelijk. Je kan me altijd foto's sturen van hoe het nu is, wil best even meekijken.