Huis te koop topic

Discussie in 'De lounge' gestart door jumphola, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Voor zover ik weet wel. Het is vaak een eis van de bank, zodat ze zeker weten dat het huis een x bedrag waard is.

2. Hagelslagmetkaas

Hagelslagmetkaas Actief lid

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Ons nieuwe huis wordt namelijk vandaag getaxeerd. Dan checkt de bank dat nogmaals, gewoon vanachter hun bureau?

3. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Ik ben tot nu toe een stille meelezer geweest, zijn zelf pas verhuisd maar ik leef met jullie mee...

Volgens mij heeft dit te maken met nationale hypotheek garantie. Als je daarvoor in aanmerking komt, dan moest het gevalideerd worden, anders niet.

4. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Thnx voor de tips alvast. Dat we het even weg kunnen halen voor de foto en daarna weer terug zetten is eigenlijk logisch ja, niet over nagedacht haha! Er kan hier ook gewoon heel veel weg, scheelt ook weer meeverhuizen. De zolder staat stampvol met spullen die er al 6 jaar onaangeroerd staan en die mogen van mij dus ook weg gegooid. Al is mijn man er nog veel makkelijker in dan in en houd ik dus mijn hart vast met opruimen. Ik zie overal altijd het nut van in of een tweede leven :p

Familie woont niet echt in het zelfde dorp, dus dan word het een halve verhuizing vrees ik om spullen daar tijdelijk te stallen. We hebben een zolder waar je net in de nok kunt staan, tis echt een lelijk hok dus ik denk dat we als we daar al het overbodige uit gegooid hebben maar gewoon een hoop gaan stallen. Dat scheelt alweer. Vooral alle kleine rotzooi met geen vaste plek word lastig denk ik. En hoe overvol de huiskamer staat. Innieminie, tafel met stoelen, een bank, grote salontafel (mijn man is er nogal aan verknocht en wil geen kleinere:rolleyes:) box, speeltafel met krijtbordje van de oudste met aaaaal zijn speelgoed er omheen, tv meubel en tv. En dan is er gewoon echt geen stukje muur meer over. De makelaar had al aangegeven dat we het speelmeubeltje bijv maar even ergens anders moesten stallen zoals in de schuur. Maar laten we die nu net niet hebben :p Ik ben er gewoon constant mee bezig in mijn hoofd maar zit ook midden in Mn werkweek van 8 dagen dus kan nu ook nog niets.

5. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Nee, dat past helaas niet in ons budget. Was denk handig geweest idd!

6. Hagelslagmetkaas

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Als er kijkers kwamen zette ik van alles in de auto. Is dat een optie?

7. Hagelslagmetkaas

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Ik dacht echt dat het leuk was dat huis kopen en verkopen. Fanatiek de grote verhuizen, huizenjacht etc kijker. Hoe romantisch!
    Nou echt niet, ben 10 jaar ouder na al dit.

2littlemonkeys, Bailey07 en Ysabella vinden dit leuk.
  8. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Goed idee! Spullen zoals het camping bedje ed staan hier altijd in de weg en kunnen prima daar in!

9. Hagelslagmetkaas

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Wonen je ouders/schoonouders heel ver weg? Of anders andere familie of vrienden met een garage waar je voorlopig wat kunt stallen.

10. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Mijn ouders vallen mee. Maar ik weet niet of ze dan nog op vakantie zijn. Ze zijn momenteel aan het kamperen en ik ken ze, als het ze ergens bevalt plakken ze er zo een week aan. Mijn schoonouders wonen op drie kwartier afstand. Dus dat is wat te ver :p

11. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Haha ik snap je gevoel helemaal! Had toen ook zoiets van "waar zijn we aan begonnen?" en "ons oud huisje was toch prima". Zitten nu in ons nieuwe huis midden in de verbouwing en ben ook zwanger van ons 2e... gaat lekker zo! (niet)

12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nee, dat doet een andere instantie. Die geven daarna akkoord op taxatie en dan gaat het naar de bank.

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nee, heeft te maken met de nieuwe regels maximale hypotheek.
    Stel een huis wordt getaxeerd op 100.000, dan krijg jij van ze bank 101% krediet, dus 101.000. Als de vraagprijs echter 120.000 was maar de taxatie waarde dus maar 100.000 moet je al dat extra geld zelf dokken.

marina kl, 2littlemonkeys en Ysabella vinden dit leuk.
  14. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    En als je dat niet zelf hebt die eigen middelen?:)
    Is dit altijd zo of enkel bij NHG?

15. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Kunnen die verkoopprijs en taxatie waarde zoveel uit elkaar liggen?

Ik knijp hem nu wel een beetje.. wij hebben voor 248.000 gekocht en hij stond voor 235.000.
    Hij moet nog getaxeerd worden..

16. Hagelslagmetkaas

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Oooh nee, Zit je er al lang? En moet er nog veel gebeuren?

17. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Of het enorm uit elkaar kan liggen durf ik niet te zeggen. Bij ons pakte het gunstig uit; taxatie is 3000,- meer dan ons bod.

18. Hagelslagmetkaas

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Tegenwoordig nog maar 100%

19. Hagelslagmetkaas

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Wij hebben ons huis voor minder dan de vraagprijs gekocht. €20.000 minder zelfs.
    Waarschijnlijk komt de taxatiewaarde ergens in het midden uit. Dan kunnen we een hypotheek krijgen op de taxatiewaarde en dat geld gebruiken voor de kosten koper.

Hypotheek krijg je op de taxatiewaarde. De makelaar heeft daar zijn vraagprijs ook op gebaseerd dus meestal liggen vraagprijs en taxatiewaarde niet heel ver uit elkaar.
    Bedrag daarboven moet uit eigen middelen, dus spaargeld of overwaarde, betaald worden.

Champetter vindt dit leuk.
  20. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik heb en een tijd niet in dit topic gekeken (schaaaam schaaam ) wij zijn inmiddels verhuisd en vandaag was zowel de overdracht van de oude als de nieuwe woning. Blij dat alles geregeld is en we nu langzaam alles kunnen uitpakken en een plekje kunnen geven in het nieuwe huis.

Ik ga morgen is even alles lezen en overal op reageren , want volgends mij is er inmiddels al veel aankocht en verkocht!

Deel Deze Pagina