Onze financieel adviseur werkt altijd met dezelfde taxateur en fluistert ook in wat wij nodig hebben. Als het niet om extremen gaat...
Maar wel goede tip trouwens. Zo hebben wij het ook gedaan. Vraagprijs was 250.000 voor het huis. Wij hebben vraagprijs geboden maar wel met die constructie omdat we onder NHG grens wilden blijven
Zo leuk om jullie verhalen zo te lezen. Een jaar geleden zaten wij net zo. Nu wonen we al ruim 4 maand in ons nieuwe huis
Oh jeetje, wat een verschil met 2017 Wel leuk om te horen, mochten we ooit een stukje verbouwing nog willen mee financieren We hebben in 2017 een waanzinnig klushuis gekocht en doen steeds alles uit eigen middelen. Maar die middelen zijn daar wel zo’n beetje klaar mee, terwijl er nog wel wat wensjes op het lijstje staan. Ons huis is nu een groffe 50.000 meer waard dan toen we het gekocht hebben dus iets mee financieren zou op zich dus wel kunnen, leuk leuk!
Hier hetzelfde maar dan dat wij alweer 15 maanden in ons nieuwe paleisje wonen. Maar elke dag heb ik nog van die geluksmomentjes zo van: wauwwwww is dit echt van ons???
Dat hou ik me dan maar voor ogen. Als we die sleutel maar in handen hebben. Ben zo verliefd op ons bijna nieuwe huis.
Heel herkenbaar. Als ik dan in de tuin zit met mijn mannen dan hebben we het er regelmatig over, dat we het hier zo goed voor elkaar hebben en dat we zo ontzettend blij zijn met ons plekje hier
Klopt, NHG is nu inmiddels opgehoogd naar €265.000 Ik zal blij zijn als alles achter de rug is, wat een gedoe, geregel en gestress
Dit inderdaad! Ook al ligt alles nu bij de geldverstrekker, krijg ik er nog jeuk van als ik eraan denk.... En dan heb ik niet eens een huis in de verkoop
Ja super spannend.. dat gewoon iemand anders alles in handen heeft en keuzes kan maken die voor jou grote gevolgen hebben. Ik hou daar niet van haha. Ons huis is verkocht onder voorbehoud en ze hebben tot 21 sept om alles rond te krijgen. Dus wij wachten ook nog in spanning af of dat allemaal goed gaat uitpakken. Ben er klaar mee! Maar hé, zo vliegen de weken zwangerschap wel voorbij. Waar ik bij de eerste twee de dagen nog aftelde
Haha zo herkenbaar! Ik had echt dagelijks contact met ons hypotheekmannetje, om te informeren hoe alles liep en ik wilde ergens geloof ik controle hebben haha. Hij heeft mij echt door die periode gesleept haha. En dan de opluchting wanneer je op je fietsje bij de notaris wegrijdt op het moment dat je net alles hebt geregeld voor je nieuwe huis en je in je tas de aktes hebt zitten en je de sleutels in je tas voelt branden en niet weet hoe snel je naar je nieuwe huis wilt racen om te starten met klussen!! Ik had in de week voorafgaand aan de overdracht van het nieuwe huis allemaal klusspullen klaargezet in onze gang in het oude huis. Spullen die we in de eerste verbouwing- en klusperiode nodig hadden in het nieuwe huis zodat we dat in de auto konden gooien en zo direct na de notarisregeldingen naar ons nieuwe paleis konden gaan ivm dan nog dingen uitzoeken en bouwmarkt dingen regelen. Maar behalve klusbenodigheden ook eten en drinken, koffiezetapparaat, waterkoker etc, wegwerpbordjes, hete lucht friteuse om broodjes kroket mee te kunnen maken voor alle hardwerkende vrienden Ik heb tijdens de verbouwingsperiode bijna dagelijks wat leuke foto’s gedeeld. Die zijn zo ontzettend leuk om voor jezelf een later weer als herinnering terug te krijgen
Dat heb ik al als ik langs ons toekomstige huis loop Kan mij ook niet snel genoeg 1 december zijn, dan wonen we er tenminste al en is het huis zo als af! @Pinkblossom weken vliegen ineens he
Ik vind dat je wel een risico hebt genomen! Een huis kopen zonder weinig spaargeld/overwaarde vind ik gedurft! Hopelijk is de taxatiewaarde gunstig en kunnen jullie het huis kopen! Succes!
Mwoah... Zal wel meevallen. Want met weinig spaargeld kun je niet eens een huis kopen. Aan kostenkoper etc waren wij al meer dan tienduizend euro kwijt. Dat is volgens mij een vrij gemiddeld bedrag kosten koper. Maar ik neem aan dat je bedoeld: spaargeld bovenop de kosten die je aan kostenkoper al zult hebben Ik denk dat de meeste mensen al blij mogen zijn dat ze de kostenkoper kunnen ophoesten. Tien jaar terug financierde iedereen de kostenkoper nog volledig mee in de hypotheek. Met terugwerkende kracht kunnen we zeggen dat dat onverstandig was.
Tsja, je moet soms risico’s nemen om verder te komen. We hebben ons appartement onder water staan en nu de markt gunstig is hebben we wel de keuze moeten maken om te verkopen zodat de restschuld nu op z’n laagst zit. We hebben spaargeld voor de kosten koper maar niet meer dan dat. Ik denk dat er wel meer mensen in deze tijd zijn die in zo’n situatie zitten. We hebben dit nieuwe huis gekocht met het idee dat er niets meer aangedaan hoeft te worden, dus we kunnen schoonmaken en verhuizen. De rest komt later wel
Hier precies dezelfde situatie hoor. Nu hebben we nog maar een mini restschuld, die was 2 jaar terug nog €20.000 meer. En de rente staat nog zo laag dat we voor een huis van bijna een ton meer dezelfde maandlasten hebben. Je kan nog wel een jaar doorsparen, maar wie weet wat de markt dan doet stort die weer in dan heb je nog een hogere restschuld en kan je nog niet verhuizen. Dan maar liever van de restschuld af zijn, een huis hebben waar we de rest van ons leven kunnen blijven wonen, en beetje bij beetje opknappen en klussen. De badkamers zijn lelijk, de keuken niet best meer, maar we hebben een dak boven ons hoofd. We zorgen gewoon dat de kinderkamers prachtig worden, en de rest komt wel. Ik herken de voorpret gelukkig ook hoor, we fietsen of rijden heel vaak een blokje om om naar ons nieuwe huis te gaan kijken. Ik kan niet wachten tot we het koopcontract getekend hebben van onze woning en er een verkocht onder voorbehoud sticker op zit. Dan durf ik het goede nieuws pas te delen. Zit nu met ducttape op mn mond mezelf in te houden, zou het van de daken willen schreeuwen!
Wij zitten denk ik in dezelfde situatie Wanneer kunnen jullie tekenen en erin? Blijven jullie in de buurt wonen of gaan jullie ergens anders naar toe?
Een klushuis is weer anders idd. Heb ik zelf ook ervaring mee. Wij kochten ons klushuis voor 620K, leverden een verbouw plan aan, daarna zou het huis 900K waard zijn. Dat laatste werd niet gevalideerd, want dat kan niet omdat het nog niet verbouwd is. Wij mochten daarna een hypotheek aanvraag doen voor 101% van de waarde na verbouwing, dus voor €909.000. Wij hebben vorig jaar gekocht en aanvaard en verbouwen nu verdieping voor verdieping.