Nouja, het komt vast goed en anders gaan we wel onder een mooie brug wonen met onze kartonnen verhuisdoosjes
Zoals ik het lees is het bedrijf niet van plan om het dienstverband te beëindigen. Hij blijft dus bij gelijkblijvend functioneren in dienst. Dat is toch positief? Of hij direct een vast (onbepaalde tijd) contract krijgt of weer een tijdelijk contract Lijkt mij nog niet definitief besloten, en ook niet cruciaal. Zolang hij maar een dienstverband heeft en dus inkomen om de hypotheek te kunnen betalen.
Zo lezen wij hem ook.. maar ik denk dat de bank wel graag die ‘Ja’ in het andere vakje ook ziet staan. Want nu kunnen ze er ook vanuit gaan dat ze hem dus na december gewoon eruit gooien
Ik vind de vraag ook een beetje achterlijk geformuleerd eigenlijk nu ik er zo over na denk. Want geen enkele werkgever geeft na één tijdelijk contract van 6 maanden direct een vast contract. Ze hadden de vraag gewoon anders moeten neerzetten. Wordt er echt een beetje moedeloos van, de hele dag dat geregel en overal achteraan moeten gaan.. zucht.. tel tot 10
Volgens mij is dat tegenwoordig juist wel cruciaal. Het gaat ze niet om een dienstverband, maar om een vast dienstverband.
Hier zaten we met hetzelfde namelijk. Maar man kreeg gelukkig na 4 maanden al een vast contract i.p.v. na een jaar. Anders hadden we ook moeten wachten...
Maar jullie hypotheek staat uiteindelijk op beide namen neem ik aan, dus ongeacht wie de kostwinnaar is, heb je gewoon een hypotheek gebaseerd op twee salarissen.
Ja oké, ging er om een of andere manier van uit dat de man de hoofdkostwinner was. Hoeft niet zo te zijn natuurlijk.
Ik heb deze formulieren weet ik niet hoe vaak moeten invullen voor werknemers. Persoonlijk zette ik er altijd bij dat de tijdelijke aanstellingen bij goed functioneren blabla werden verlengd tot... datum waarop vaste contract nodig was. Maar nogmaals: voorheen was het Zo als je geen intentieverklaring kreeg dat je dus stabiel inkomen moest kunnen aantonen aan de hand van jaaropgaves uit het verleden. Ik weet alleen niet of regels en voorwaardes inmiddels veranderd zijn.
Uiteindelijk heeft een werkgever niks te vrezen wat ie ook invult, als ie invult dat het dienstverband omgezet wordt in vast dan is ie nog steeds zijn werknemer tot niks verplicht en er kunnen geen rechten aan worden ontleent. Dus als ze een beetje aardig en mee denkend zijn dan helpen ze je toch gewoon door dat fatsoenlijk in te vullen denk ik dan
Het is wel erg afhankelijk van de hypotheekverstrekker en de overige omstandigheden. Hier 2 fietsplannen, lening bij een bank en toch zonder iets aan te zuiveren of af te betalen werd de hypotheekaanvraag binnen de kortste keren goedgekeurd.
Klopt, die zullen er ongetwijfeld zijn. Dat was bij mijn toenmalige organisatie niet zo. Was een uitzendbureau, dus het was altijd voor flex medewerkers, zal vast mee hebben gespeeld kn het beleid van de organisatie...
Ik zal morgen eens kijken wat er op mijn werkgeversverklating staat. Ik heb een tijdelijk contract en werkte op het moment van de aanvraag nog als oproep (inmiddels vaste uren). Ik heb alleen maar een werkgeversverklating gehad en geen intentieverklaring. Mijn man heeft wel een vast contract, maar de hypotheek staat op naam van ons allebei.
Idd, als het bedrijf mee denkend is hebben ze vast een oplossing! Ik heb deze verklaringen ook vaak ingevuld en je leef met men mee en gun iedereen een fijn huis. Er wordt bij tijdelijke contract altijd "ja" aangevinkt bij "intentie deel" en daarbij wordt altijd een brief opgesteld, iets tussen werkgever en werknemer waarin staat dat er idd geen rechten aan ontleend kunnen worden. Vast contract zegt ook niets, is een moment opname waar banken helaas veel waarde aan hechten.
We hebben bijna vergelijkbare situatie! We hebben het ook bijna een jaar geleden gekocht en zijn nog steeds aan het verbouwen, gelukkig is het einde in zicht! Tuin en nog wat dingen doen we volgend jaar. Ben bijna uitgerekend, wil nu even geen geklus meer We deden hogere taxatie niet voor de lening zelf maar om in gunstige rente% schijf te komen. We hebben wat eigen middelen ingestoken in het kopen van het huis, daarbij doen we verbouwing ook uit eigen middelen (vandaar dat het wat langer duurt). Maar door deze constructie lenen we maar 65 of 70% van de waarde waardoor we extra korting op hypotheekrente krijgen.
Wij konden 2 jaar geleden probleemloos kopen op 1 jaarcontract met intentieverklaring, ik heb géen inkomen en met een kleine restschuld. Wel met een onafhankelijke adviseur, die zijn toch beter dan die van een bank of hypotheker oid... Mijn man kreeg later wel vast, maar voor de hypotheek was het geen punt toentertijd.