Huis te koop topic

Discussie in 'De lounge' gestart door jumphola, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    O wauw jeetje.. nog steeds nu?
    Onze buren hebben destijds hun huis 8 jaar te koop gehad, wat een ellende was dat zeg voor hun. Eindelijk kunnen verkopen vorig jaar met heel veel verlies en ze gaven er nog een keukecheque bij. Wij waren toen wel echt even bang dat het bij ons ook zo zou gaan maar ons huis was gelukkig in 6 dagen verkocht!:)

2. Hagelslagmetkaas

Hagelslagmetkaas Actief lid

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Klopt, de man van onze kopers gaat varen voor zn werk. Vandaag tekenen is vrijdag 23.59 bedenktijd voorbij.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Zo lang te koop? Wauw! Vriendin haar huis heeft in de crisis ook twee jaar te koop gestaan. Overgestapt naar een andere makelaar en binnen een paar weken was het verkocht...

4. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Snap wel dat je hem even begint te knijpen als het huis van je buren zolang te koop staat!

Hier hebben onze kopers nog een week om alles rond te krijgen.
    Hoop eigenlijk deze week al op goed nieuws!!

Pinkblossom vindt dit leuk.
  5. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Huh, oké wat ik me afvraag.

Ik bel net de hypotheek adviseur en die gaat de financierings aanvraag indienen, hij zegt binnen 10 werkdagen utsluitsel te hebben of hij door gaat of niet.
    Maar hoezo hebben onze kopers dan ipv 4 weken 6 weken gevraagd? Komen er nog dingen bij kijken ofzo?

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Bij ons was er binnen 7 werkdagen duidelijk of wij de hypotheek zouden krijgen. De rompslomp er om heen was natuurlijk niet binnen die 7 dagen geregeld dat duurde nog 4 weken. Dus 6 weken vind ik niet vreemd.

7. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier gaat schijnbaar eind volgende week het huis al in de stille verkoop.
    De dingen die echt gedaan moesten worden zijn dan gedaan.
    Kreeg wel te horen dat het huis zo leeg mogelijk moet dus we gaan heel veel naar de opslag brengen voor de bezichtiging(en).

Ik hoop maar dat er snel een koper is want veel groot speelgoed moet naar de opslag.

8. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Maar wat voor rompslomp komt er na het akkoord nog bij kijken dan?

9. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.671
    768
    113
    Wij krijgen donderdag een taxateur, hebben jullie daar nog tips voor?
    Moet alles dan net zo clean zijn als voor foto’s/bezichtigingen of kijkt zo’n man daar wel doorheen?

10. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ik heb het wel een beetje opgeruimd en schoongemaakt maar niet zoals toen er kijkers kwamen. Daar kijkt zo’n man wel doorheen

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Bij ons was het echt niet zo netjes meer als toen er foto's gemaakt werden.

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wij hadden trouwens op een huis gereageerd wat al 10 jaar te koop stond. Toen ik belde waren ze net in onderhandeling, dus ik vertrouwde het niet helemaal, vond het te toevallig.

Maar het huis is wel verkocht.

13. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.671
    768
    113
    Ooh gelukkig! Met een 3 weken oude baby heb ik daar namelijk nog niet echt de puf voor!

Hagelslagmetkaas en Pinkblossom vinden dit leuk.
  14. Hagelslagmetkaas

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Oh de hele zolder van opa en oma staat vol. We hebben dit gedaan voor de foto's en de bezichtigingen, en dat staat er nu nog. Dan kan het straks zo naar het nieuwe huis.
    Jassen en schoenen hadden we in de auto gepropt. En die even wat verderop in de straat gezet. Was geen gezicht met van die volle Ikea opbergt bakken in de auto.

Vanavond hebben we de koopovereenkomst getekend met de nieuwe bewoners erbij. Was gewoon gezellig!
    Ze vertelde dat de kopers ook aanwezig kunnen zijn bij de taxatie, daarom wil ik het wel netjes hebben.

De volgende keer dat ze hier dan zullen zijn is met het oplever rondje. Dat wordt ook nog even gaten dichten etc.

15. Hagelslagmetkaas

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Raar is dat he, hier ook gehad. Nog nooit een kijker geweest. Al jaren te koop. Geen bezoekers op open huizen dagen.
    En wij gaan kijken en ineens is er een tweede partij. Mn man zei nog vast een verkooppraatje. Uiteindelijk toch nog verkocht aan die andere partij. .

16. Hagelslagmetkaas

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Wij horen binnen een paar dagen of alle formulieren in orde zijn die we ingediend hebben. Rente-aanbod hebben we al ondertekend.
    Daarna een offerte, die moeten wij goedkeuren en ondertekend terugsturen. Dan gaat er nog een tweede persoon naar kijken, en daarna is het pas definitief.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De ING doet een BKR check. Als je een registratie hebt dan krijg je sowieso geen hypotheek(bij negatieve reg) of een lagere. Dit geld alleen als je geld geleend hebt voor een studie. Een schuld vanuit het DUO wordt niet geregistreerd.

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja, ik bedoelde ook een schuld bij DUO.
    Andere schulden zouden uiteraard worden geregistreerd ;)

19. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Vandaag eindelijk een telefoontje gehad van onze adviseur en de hypotheek is beoordeeld; we hebben een offerte in the pocket!

Leuk voor de verkopers dat hun huis zo snel verkocht is en leuk voor ons dat we ein-de-lijk kunnen verhuizen.

Nanoe2, Lelie137, maartje84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Hagelslagmetkaas

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Woehoeeeee gefeliciteerd! Heeft het lang geduurd? Is deze nu dan definitief?

2littlemonkeys vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina