Ik geloof dat ik me hier kan voegen. Het lijkt erop dat het voor ons toch lukt om een ander huis te kopen. Maar eerst ons eigen huis in de verkoop zetten. Reden is dat we nu veel hypotheek betalen en daar vanaf willen door de lage rente nu. In principe is een gelijkwaardige woning al goed, maar met het oog op de toekomst lijkt ons wat meer ruimte wel noodzakelijk. Even afwachten wat er in zit! Ik vind het heel spannend. Had al een voorgevoel dat het goed kwam en ben al weken aan het opruimen. Nu nog wat kleine klusjes voordat we foto’s gaan maken. Volgende week komt de makelaar. Al gooi ik het huis eerst even op facebook. Mijn achterburen hadden daar snel succes mee (binnen 24 uur een bezichtiging en na 2 dagen hadden ze een koper). Spannend!
Wij hadden hem ook eerst zelf op fb gezet voor 185.000. Uiteindelijk iemand zeer geinteresseerd.. kwam langs met aannemer etc... het duurde ons echter te lang voor er iets definitief uit kwam (wij moesten de financiering regelen voor ons nieuwe huis), dus toch via een makelaar op funda laten zetten voor 189.000. Uiteindelijk een week na funda plaatsing verkocht voor 218.000 . Hadden we op de fb koper gewacht, waren we mooi 23.000 misgelopen
Oh nog een vraag. Onze vloer heeft waterschade en daar moet dus een nieuwe in. Is het verstandig om dat voor de verkoop te doen of om dat eventueel mee te nemen in de verkoop. We hebben er een bedrag voor gekregen van de verzekering maar we hebben gewacht met leggen omdat we er niet een hele luxe vloer in gaan gooien als we weg gaan natuurlijk. Als we blijven wel.
Jemig, dat is nogal een verschil joh. Al denk ik niet dat het hier zo vlot gaat. Maar goed om de voors en tegens te horen van deze aanpak!
Ik zou er een nieuwe inleggen. Zeker voor foto's en bezichtigingen kan dat meer profijt opleveren. Je kan er ook een goedkope vloer in leggen
Ja dat is dan wel de bedoeling. Zag al iets leuks bij ikea voor weinig. Maar misschien nog even verder neuzen. Iemand tips misschien?
Leuk Samarinde, ik ken het gevoel. Wij dachten 2 jaar terug ook niet dat het financieel mogelijk was te verhuizen. Wij hebben voor de verkoop ook een nieuwe vloer erin gelegd, de keuken vervangen door een goedkope tweedehands. Zo was alleen de badkamer nog aan vervanging toe. Ik denk dat dat er zeker voor gezorgd heeft dat ons huis in 2 weken verkocht was. Wij hebben de kitzbuhel van karwei, kost maar €9,- en al veel complimenten gehad.
Wij hebben een vloer gekocht bij Karwei. Veel vloeren nu in de aanbieding en de waarde van onze woning is daardoor enorm gestegen! Ik zou alles alleen wel uit de winkel halen en niet via de webshop! Voordeel 20 jaar garantie geloof ik op de vloer!
Zuid Limburg. Dat anders huis is inderdaad net zo verzorgd, alleen onze zolder is verzorgder (lees: af). Die van hun was niks mee gedaan. Wij hebben een dakkapel, zij hebben een berging in de tuin. Dat zijn verder de verschillen. Hun huis stond eerder te koop dan de onze en is dus weg. Was binnen twee weken zo. Het is dus niet zo dat onze huizen tegelijk te koop staan/stonden.
Ik ga huilen. Echt. De bezichtigingen waren gepland om twee uur. Makelaar belt net: allebei afgezegd!! Ik heb me gisteren en vanochtend t schompes gepoetst en opgeruimd, onze honden weggebracht en nu dit...
Het schijnt wegens ziekte maar het is nog maar de vraag of er nog opnieuw gepland wordt dan.. ik ben meer verdrietig dan boos
In elk geval is je huis schoon en opgeruimd. Vanmiddag gewoon even lekker weg. Volgende week vast weer nw bezichtigen
Oooh ik ken het. Dat hadden wij ook. Op de laatste bezichtigingsdag hadden we 2 bezichtigingen staan... en beide gingen niet door. De 2e had niet eens het fatsoen om af te bellen, waardoor de makelaar een half uur voor niks in het huis stond te wachten. Ik baalde echt zo enorm van het schoonmaakwerk en feit dat ik ruim 2 uur lang met mijn kat op stap was geweest voor jan l*l.
Frustratie moment, ons appartement zou vandaag op Funda komen te staan. Nou ons appartement staat er niet op hoor.
Daar ligt bij mij toch echt de grens want ik ga niet mijn katten verplaatsen! Daar kijken ze maar mooi omheen! (Al lukt dat niet erg bij 1 want die eist de aandacht wel op hoor!) Als ik 1 verplaats dan is hij totaal van slag dus die blijft mooi in huis, die andere wil ik nog wel verplaatsen.
Tja.... je moet toch echt iets over hebben voor de verkoop van je huis. Dus de kattenbak ging naar buiten en de kat met mij mee.
Hier gaan de katten op ''vakantie'' de verwende nesten haha. Wij brengen ze dus voor een tijdje naar een dierenhotel zodat ze niet steeds de stres hebben van vreemde mensen in huis en zodat de mensen geen kattenharen aan hun kleding krijgen of last hebben van een ''hond'' die telkens de aandacht opeist.