Huis te koop topic

Discussie in 'De lounge' gestart door jumphola, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Haha in een gekke markt doen mensen gekke dingen ;)

Ysabella vindt dit leuk.
  2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    @Sunkiss heb je nog kijkers en misschien zelfs bieders gehad?

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.799
    9.314
    113
    Gelderland
    Ineens zitten we er midden in..

We hebben een huis gevonden wat aan onze eisen voldoet. Hadden al langer plannen te willen verhuizen maar omdat er weinig aanbod is onze wens even op stil gezet.
    En ineens kwam dit huis op funda afgelopen zaterdag.
    Gister zijn we gaan kijken en we willen zo snel mogelijk een 2e keer kijken om daarna een bod uit te brengen.

Hebben jullie nog tips? Hoe om te gaan met twijfels voor een nieuwe start, andere plek, veranderingen voor de kinderen?

4. Hagelslagmetkaas

Hagelslagmetkaas Actief lid

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Wat spannend! Zijn er nog geen andere geïnteresseerden?

Wij krijgen eind oktober de sleutel, wij verhuizen naar de andere kant van het dorp. Er zal voor onze kinderen niet heel veel veranderen. De oudste 2 zijn ook al 9 en 7, dat is makkelijk.
    De jongste bijna 2,5, ik ben heel erg benieuwd hoe hij met de veranderingen omgaat tzt...

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Hier gaat het niet heel goed wat betreft veranderingen voor de kinderen. Met name de oudste heeft er last van.

Ze is enorm driftig en brutaal, maar dat was ze voor de verhuizing ook al, dus geen idee of dat er mee te maken heeft. Ook heeft ze een terugval wat betreft zindelijkheid. Ze plast weer geregeld in haar broek.

Ik hoop dat er straks weer een beetje rust in haar hoofd komt en dan gaat ze bijna naar de basisschool.

De middelste lijkt nergens last van te hebben.

6. wachtend

wachtend Niet meer actief

Vandaag zijn hier de foto's gemaakt van ons huis vanaf 9 tot 2 uur iedereen over de vloer gehad en ik ben gesloopt!
    Ik hou er al niet van als ik zo lang mijn huis kwijt ben dus heb in eerste instantie alles met een lach ondergaan en daarna maar stil zwijgend. Ik ben er gewoon niet goed in!

Als het goed is vrijdag de foto's klaar en dan word er nog een mooi verhaaltje bij gemaakt.

7. Hagelslagmetkaas

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
  8. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.671
    768
    113
    Ons huis staat nog niet te koop, we twijfelden of we al wilden verkopen..

We hebben nu kijkers gehad, zijn nu 2x geweest, ook met de ouders erbij. Maandag onze prijs doorgegeven (250.000), gister een bid van 235.000, maar we willen er gewoon 250.000 voor hebben, hij is getaxeerd voor 243.000. Ben benieuwd wat hier uit komt

9. wachtend

Ja de stylist kwam om 9 uur en was tot 11 uur bezig! Daarna van half 12 tot 2 de fotograaf! En de stylist die alles weer opruimde.

Nu de makelaar besproken en volgende week word hij op hun site gezet en door de mailing gedaan en dan is het afwachten op de eerste kijkers. Mocht het daarmee niet lukken dan gaat het huis op Funda.

Nu dus aan het kijken voor een ander huis alleen man heeft een heel andere smaak dan ik.:roflmao:

Man kijkt voor oudere huizen en ik wat nieuwere huizen.
    Ik heb het liefst energielabel A en erg goed geïsoleerd.

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Wow @wachtend zo lang!! Hoe komt dat dan??

Aan de verkopers, doen jullie mee aan de nvm open huizen dag? Wij gaan dan kijken bij huizen die niet aan onze eisen voldoen maar wel in ons wensgebied liggen (zijn er maar 3). Misschien blijkt dat daar ons nieuwe huisje tussen zit.

11. wachtend

Had boven jouw gepost om te vertellen waarom het zo lang duurde haha

Hier nog geen idee of we eraan mee gaan doen wellicht wel handig!

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Willen jullie geen foto’s die niet te gestyld zijn zodat het voor de kijkers nooit tegen kan vallen? Wij hebben bijvoorbeeld foto’s waarbij de ruimte niet groter oogt dan dat het daadwerkelijk is. Wij hebben er dus expres voor gezorgd dat de woning “slechter” oogt op de foto dan in werkelijkheid het geval is. We hebben overigens veel complimenten gehad van kijkers en de makelaars. :oops::D

13. wachtend

Nou het zijn meer tierelantijntjes die neergelegd zijn (ik ben zelf niet van tierelantijntjes haha) en nee alles is gewoon zo gebleven als het is verder maar net even wat kan je alvast wegdoen waardoor de ruimte beter oogt.

14. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ben wel benieuwd. Voor mij zou deze prijs gewoon vast zijn. Zeker omdat hij nog niet officieel in de verkoop staat. Wie weet wat je dan voor biedingen zou krijgen. Snijd je jezelf in je vingers straks.

15. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.671
    768
    113
    Is ook vast, was blijkbaar niet goed overgekomen en hebben we gisteren nog een keer gemeld

Bailey07 vindt dit leuk.
  16. Hagelslagmetkaas

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Maar als het getaxeerd is op 243, en dit komt ook uit het taxatierapport dat de kopers straks moeten laten opstellen, dan krijgen ze ook maar een hypotheek voor 243. Ik zou echt geen €7000,- uit eigen zak willen betalen. Er komen al genoeg aan kosten koper bij.

17. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hmm daar zeg jij wel iets ja...

18. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Het is afhankelijk van de regio waar het huis staat. Hier maakt dat veel kopers niets uit en bieden ze gerust ver boven de echte waarde.

19. Hagelslagmetkaas

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Klopt, wij hebben ons huis onder taxatiewaarde kunnen kopen. Daarmee een groot deel van de kosten koper kunnen betalen. Maarja uithoek...

20. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.671
    768
    113
    Hier gaan de meeste woningen voor de vraagprijs weg. En over het algemeen ligt deze hoger dan de taxatiewaarde.

Deel Deze Pagina